וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק הרוסי, מכירים?

21.7.2006 / 8:45

השחרור של רביב לימונד מירושלים מעלה תהיות אם בקבוצה מתכוננים כראוי למציאות החדשה בליגת העל. השחקן: "אני עשוי להישאר"


מאז שחוקק החוק הרוסי - הדורש שני ישראלים על המגרש בכל רגע נתון בעונה הבאה - הפכה השאלה "מי שני הישראלים שלך בחמישייה" לתחליף הקייצי בקרב מאמני הכדורסל הישראלים לשאלה "מה שלומך". במכבי ת"א, כצפוי, הפנימו את החוק במהרה והזדרזו לשים ידם על הישראלי הבכיר בשוק - ליאור אליהו. בנוסף, אלא אם יתרחש מפנה מפתיע, יצטרף אליו תוך זמן קצר גם יותם הלפרין. וכך, לצד יניב גרין, שרון ששון, דריק שארפ וג'יימי ארנולד המאוזרח, ניתן לקבוע בוודאות שבמכבי יכולים לישון בשקט בכל הקשור לזירה המקומית. בהפועל ירושלים, מנגד, המצב שונה בתכלית. ההתפתחות היחידה בנושא מצבת הישראלים נרשמה במלחה רק השבוע, אבל בכיוון ההפוך: רביב לימונד שוחרר.

מציאות נפרדת


"במציאות של החוק הרוסי, צריך קודם כל לקבוע מי הישראלים בחמישייה", טוען מאמן בכיר, "ובהתאם לכך לחפש זרים לעמדות ספציפיות. בירושלים לא החליטו עדיין על קונספציה, הם יורים לכל הכיוונים ובודקים זרים כמעט בכל העמדות. יש שם בלבול גדול מאוד, ובינתיים הזמן רץ".

המקרה של דריק שארפ ממחיש יותר מכל את ההתנהלות התמוהה של ירושלים. קפטן מכבי ת"א ישב בבית שבועות ארוכים והמתין להצעה לחידוש חוזהו. בשלב מסוים פקעה סבלנותם של שארפ וסוכנו, יורם יחיאלי, והגארד צוטט כחושש משחזור נסיבות עזיבתו של נדב הנפלד את יד אליהו. במקביל, הופתעו בסביבתו של שארפ מאדישותה של ירושלים, שלא טרחה לפנות אליו. "איך יכול להיות שהם לא מציעים לדריק חוזה?", שאלו שם, "לא בטוח שהוא יקח את זה, אבל היה מתבקש שינסו". אולם דני קליין נשאר בשלו ובסופו של דבר חידש שארפ את חוזהו במכבי עד סוף הקריירה שלו.

שארפ לא לבד. את הקרב על ליאור אליהו ירושלים אפילו לא הפסידה: היא כלל לא ניגשה אליו. "ירושלים לא פנו אלי הקיץ", אמר אתמול הפורוורד, לאחר שבקיץ שעבר דווקא נעשו מאמצים גדולים להחתימו במלחה.

כעת, לאחר חתימתו של אליהו במכבי, נותרה רשימה קצרה של ישראלים בכירים בשוק: טל בורשטיין (שלא ברור מתי ישוב לפעילות), דייויד בלות'נטאל (שפצוע אף הוא, אולם בניגוד לבורשטיין, צפוי להיות כשיר עד פתיחת העונה), ליאור ליובין, עמית תמיר ודרור חג'ג'. למעט האחרון, עמו מנהלת י-ם מגעים, אף אחד מהם לא מתקרב למלחה. יתרה מכך, בורשטיין ובלות'נטאל נמצאים, ככל הנראה, במו"מ עם מכבי, לכאורה סיבה להזדרז עבור ירושלים. רק לכאורה.

זה כן לטלפון


דן שמיר אמר ל"ספורט הארץ" ערב יציאתו לליגות הקיץ בארה"ב: "אני מתכוון לטפל בנושא השחקנים הישראלים בעודי בחו"ל". התייחסות לנושא הישראלים - אין. ועל רקע הפסיוויות הנ"ל זועק לשמים שחרורו של רביב לימונד. אין עוררין על כך שבמציאות שמשליט החוק הרוסי, לימונד הוא שחקן יותר מחיוני בכל קבוצה שהיא. כאשר כל הליגה תרה אחר ישראלים פנויים, קשה למצוא סיבה מדוע לשחרר כישרון שכזה.

"החלטתי לעזוב את ירושלים כשדן שמיר היה בארה"ב", אומר לימונד. "הבנתי שההנהלה מעוניינת בי, אבל עם דן לא יצא לי לדבר". בסביבתו של הטאלנט מספרים שהוא אוהב מאוד את המועדון, אבל לא קיבל פנייה משמיר, ובנוסף הוא מעט חושש מהעובדה שהמאמן חסר ניסיון, מה שעשוי ליצור לחץ מיותר סביב הקבוצה, שלא יועיל ללימונד המתפתח.

כך או כך, שמיר אמור לחזור מארה"ב בימים הקרובים, ומבחינת לימונד העסק עדיין לא סגור. "אני עדיין לא חתום בשום קבוצה", הוא אומר, "יש לי הצעות מהארץ ומאירופה, אבל עדיין קיים סיכוי שדן יחזור ונדבר, ואולי עוד אשאר בקבוצה בסוף. אני מאוד אוהב את מלחה".

בהתחשב בחוק הרוסי, כדאי שמישהו בירושלים יחבר טלפונית בין השניים כבר בנתב"ג.


sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully