וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באסטון מעדיף לא לחזור

השחקן הביע בפני מקורביו חשש לחזור לישראל, עקב המצב הביטחוני. מכבי תל אביב עשויה לשדרג את שכרו בניסיון להשאירו

מייסיאו באסטון, שלא הסתיר בחודשים האחרונים את רצונו לשוב ולשחק בליגה הטובה בעולם, מחזיק בהצעה קונקרטית מאחת מקבוצות ה-NBA - כך נודע לוואלה! ספורט. לבאסטון הוצע חוזה לעונה אחת תמורת כ-450,000 דולר לעונה (מעט מעל שכר המינימום), אך הוא נוטה לדחות את ההצעה. הפורוורד מעוניין בחוזה לשנתיים לפחות, בסדר גודל של כשני מיליון דולר (ברוטו) לעונה.

גם המצב הבטחוני הרעוע משחק תפקיד. באסטון הביע באוזני מקורביו חשש לחזור לישראל, ובסביבתו אומרים כי "מייסיאו ממש מחזר על הפתחים בארה"ב, בתקווה להשיג חוזה ראוי. הוא מעדיף שלא לחזור לכאן". באסטון עשוי לקבל החלטה סופית באשר לשאלת ה-NBA כבר במהלך השבוע הקרוב, על אף שיוכל להמתין עד לסוף החודש, בהתאם לחוזהו. אנשי מכבי, כחלק מנסיונותיהם לרצות את הפורוורד, עשויים להציע להאריך בשנתיים נוספות את חוזהו, שיסתיים בקיץ הבא, ולשדרגו בכ-350,000 דולר. שכרו הנוכחי של באסטון עומד עפ"י הערכות על כ-850,000 דולר לעונה. באם יעזוב בכל זאת, מרכוס הייסליפ, אשתקד באולקר איסטנבול, הוא אחד המועמדים להחליפו.

דרק שארפ ימשיך במכבי ת"א בשלוש השנים הקרובות, זאת על אף חילוקי הדעות בין הצדדים בשבועות האחרונים. שני הצדדים רצו לאורך כל הדרך בהמשך ההתקשרות, אלא שהשחקן מעט נפגע מהעובדה שמכבי ניהלה מו"מ עם שחקנים אחרים בעוד שהוא, על 10 שנותיו במועדון, "נדחק" הצידה.

שארפ היה אמור להגיע ארצה לקראת סוף החודש עבור קייטנת הכדורסל שלו ושל אנתוני פארקר, ולהיוועד במקביל עם אנשי מכבי ולסכם סופית, אך ככל הנראה יישאר בארה"ב ויחזור ארצה רק לפתיחת האימונים בספטמבר. אנשי מכבי קיבלו את דרישותיו של שארפ וטיוטת החוזה הוכנה. שארפ צפוי לחתום רשמית עוד הערב מביתו, דרך הפקס.

טייר בראון, שהוזכר כמועמד למכבי ת"א, אמר היום ליומון האיטלקי "איל רסטו דל קרלינו" כי "דיברו איתי אנשים ממכבי, מקלימאמיו ומקבוצה רוסית נוספת, אך כרגע אני מנסה למצות את אופציות ה-NBA".

"סולומון עשה בשבילנו את העבודה"

אנשי מכבי תל אביב כלל לא הופתעו מהצהרותיו של וויל סולומון אמש (ראשון), על כך שלא ימשיך במועדון. מאז מונה נוון ספאחיה למאמן הקבוצה, ידע האמריקאי כי מעמדו במכבי הולך ומתערער, ולכן הודיע לפני מספר ימים כי ייבחן בכל זאת במדי וושינגטון וויזארדס, במסגרת הניסיונות לחזור ל-NBA.

במכבי חשבו תחילה להסיט את סולומון לעמדת הסקנד גארד, משלוש סיבות: סולומון, אחרי הכל, הוא שחקן מוכשר ואיכותי, הוא מחזיק ממילא בחוזה לעונה נוספת, ומפאת הקושי הכרוך בהחתמת שחקנים זרים עקב המצב הביטחוני. עם זאת, במכבי יודעים לספר כי ספאחיה לא התלהב גם מהאפשרות הזו, וכי סיכוייו של סולומון להמשיך היו נמוכים בכל מקרה.

הצהרותיו של סולומון היו אומנם צפויות, אך לא תואמו מראש עם אנשי מכבי. בימים כתיקונם, אגב, היו מתקבלים דבריו של השחקן בזעם. עקב רצונו של ספאחיה, איש במכבי לא מערער או קובל היום על הדברים. להפך. "סולומון עשה בשבילנו את העבודה", הגדיל ואמר הבוקר גורם בכיר במועדון. "הוא הבין שהוא לא בתוכניות ושאם לא יתחיל לחפש קבוצה חלופית, ומהר, הוא יהיה בבעיה. בכל מקרה, הוא עדיין מחזיק בחוזה לעונה נוספת, ואף אחד לא אמר שנשחרר אותו בחינם".

"זה רשמי, אני לא שחקן מכבי תל אביב" - כך אמר אמש (ראשון) וויל סולומון ל"חדשות הספורט". "אני חושב שזו הייתה החלטה של שני הצדדים. שחקן במעמדי דורש הרבה מאוד כסף, ומכבי לא עמדו בדרישות שלי. חתמתי על חוזה לעונה עם אופציה לעונה נוספת, ואני מרגיש טוב מאוד לגבי ההחלטה שלי. אי אפשר לשחק כשכל הזמן מטילים בך ספק. המטרה שלי עכשיו היא להשיג חוזה ב-NBA, למרות שיש לי הצעות מאירופה. יש לי הצעה מהפועל ירושלים, וקיימת אפשרות שאגיע לשם".

מי שהוזכרה כמועמדת לקלוט את הרכז היא אריס סלוניקי, בה שיחק סולומון בעונת 2003.

עיתון באסקי: אוקיץ' מועמד למכבי

היומון הבאסקי "אל קוראו" מפרסם הבוקר (שלישי) כי הגארד הקרואטי של טאו ויטוריה, רוקו לני אוקיץ' (22, 1.86), מועמד למכבי ת"א, שאנשים מטעמה אף יצרו איתו קשר. אוקיץ' גדל בספליט, ונבחר על-ידי טורנטו במקום ה-41 בדראפט 2005. בקיץ שעבר אוקיץ' עבר לטאו, שציפתה שייכנס לנעליו של חוסה מנואל קלדרון, אבל הקרואטי איכזב ושימש לבסוף כמחליפו של פאבלו פריג'יוני. אוקיץ' סיים את העונה עם 6.9 נקודות למשחק.

אם אוקיץ' יגיע למכבי בסוף, ספק אם הוא יהיה שחקן חמישיה, לאור גילו הצעיר וניסיון העבר הרע של מכבי עם בנו אודריך. גם העונה החלשה שהייתה לו בטאו ויטוריה,לא מוסיפה לאוקיץ' מניות. מצד שני, נוון ספאחיה אימן אותו בנבחרת קרואטיה וטאו הביאה את איגור ראקוצ'ביץ', שרק מחמיר את מצבו ברוטציה.

עדכון ראשון: 17.7 11:37
עדכון אחרון: 18.7 12:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully