וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרנו לזרים שאנחנו בוטחים בצה"ל"

ניר איסקוב ורומן רוזנבלט

17.7.2006 / 11:12

מנכ"ל מכבי חיפה איתמר צ'יזיק השתמש באמירות פטריוטיות בניסיון להרגיע את הזרים. מסודי: "אמא בוכה ומבקשת ממני לחזור"

מכבי חיפה המשיכה גם היום (שני) להתאמן באיזור המרכז. לאימון הגיע הבעלים, יעקב שחר, שחיזק את ידי השחקנים ווידא כי מצב הרוח טוב יותר מאשר זה של אתמול.

אתמול קיימה הקבוצה אימון במתחם וולפסון עקב המצב הביטחוני בצפון. הקבוצה שיכנה את כל שחקניה הזרים במלון שרתון מוריה בת"א, ואליהם הצטרפו גם מספר שחקנים ישראלים, דוגמת אלון חרזי, ניר דוידוביץ' וגיז'רמו ישראלביץ'. אם לא יחול שום שינוי במצב, הקבוצה תמשיך להתאמן במהלך השבוע בוולפסון ובמגרש בשכונת התקווה.

מנכ"ל המועדון, איתמר צ'יזיק, קיים לפני האימון שיחת הרגעה עם השחקנים הזרים, ובמהלכה ניסה להסיר את חששותיהם מהמתרחש. "תיארתי להם את המצב כפי שהוא בישראל, והסברתי להם שאין להם את החובות של אזרחי ישראל מבחינת פטריוטיזם", אמר צ'יזיק לוואלה! ספורט, "הם שחקני כדורגל מקצוענים, ויש לנו אחריות לשמור על ביטחונם. בשביל זה העברנו אותם לת"א. הם לא צריכים להיות שותפים לכל מה שעובר עלינו. אמרנו להם שאנחנו בוטחים בצה"ל ושהמהלך הצבאי הוא בלתי נמנע. התרשמתי שהלחץ שלהם מגיע בעיקר מהבית, וביקשתי מהם שיעבירו הביתה את מה שקורה כאן".

בהתייחסו למצב הקבוצה באופן כללי אמר המנכ"ל: "אני מקווה שהתקופה הזאת תחלוף מהר ושהמדינה תשיג את יעדיה. בינתיים אנחנו ערוכים להתאמן בת"א, ובני יהודה והפועל ת"א קיבלו אותנו כאחת משלהן. באופן אישי אני חושב שהמבצע לא יארך עוד זמן רב".

על שאלת העברת הביתיות בגביעי אירופה השיב צ'יזיק: "קיבלתי טלפונים מנציגי אופ"א בשוויץ, ובשיחות בינינו לא הוזכרה אפילו במילה אחת העברת המשחקים. אני לא חושב שזה הזמן לשאול מה יהיה, ואני מבקש מכלי התקשורת שלא להתסיס את אנשי אופ"א בשאלות שמעלות סימני שאלה אצל מקבלי ההחלטות שם. כולנו מודאגים ורוצים שהדברים יעברו בשקט, אבל אנחנו חייבים לשדר חיים כתיקונם".

מסודי: "אני גבר, אבל קצת מפחד"

גוסטבו בוקולי דיבר על תחושותיו: "היה לי קשה, אבל עכשיו בסדר. אמרו לנו (לזרים) שאם יהיה משהו לא טוב, הם יהיו הראשונים לתת לנו ללכת. אני קצת עייף, כי היה לחץ לצאת מהבית בחיפה וכמעט לא ישנתי. פה זה מלחמה, ובברזיל יש מלחמה אחרת. אני כבר יודע שבארץ זה ככה. בפיצוצים בחיפה הרגשתי שיש משהו לא טוב, אבל מצד שני, גם בכביש צריך להיזהר. אישית, אני בסדר, אבל הזרים האחרים יותר דואגים. אם הקבוצה תאמר לנו שאי אפשר לתת לנו ביטחון, נדבר בינינו לאן לעבור".

אלן מסודי סיפר על הקשיים מבית עקב המצב הביטחוני: "אני מרגיש בסדר, אבל המצב קשה לאמי. אני אומר לה שיהיה בסדר, אבל היא חיה לבדה בפאריס מאז מות אבי, והיא בוכה כל הזמן. אני גר ברמת גן ולא בחיפה, אז המצב שלי בסדר, אבל אמי לא מבינה אותי ומבקשת ממני לחזור, אני אוהב את המדינה ואת הקבוצה, אני גבר, אבל קצת מפחד. בכל זאת, זה לא משהו שקורה כל יום".

מאמן הקבוצה, רוני לוי, אמר: "אני בטוח שיהיה בסדר. ברור שזה לא אידיאלי לנדוד למרכז הארץ, אבל נעשה הכל כדי לעבוד קשה ולהיות בשיא הכושר. זה מצב לא נעים, אבל אנחנו משתדלים לשמור על השגרה ואני מאמין שכוחות הביטחון יחזירו את השקט לצפון. מבחינתנו, כרגע הקבוצה צריכה לבוא למרכז כי כאן יש שקט, לפחות כרגע, ואני מקווה שהוא יימשך".

כתבנו רומן רוזנבלט מוסיף: נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, הודה הערב לקברניטי קבוצת הפועל תל אביב על שהתחשבה בקבוצתו והעמידה לרשותה את מגרש האימונים שלה במתחם וולפסון.

אנשי הפועל תל-אביב, לדעת נשיא המועדון, התגלו במלוא גדולתם כשהציעו לחיפה את מגרש האימונים החלופי. היום, כאשר השחקנים ערכו את האימון הראשון, אף התבקשו להשאיר את הציוד הבסיסי בחיפה והמארחים ידאגו למלא את כל מחסורם, כולל כביסת מדי האימון.

מחר אמורים להתקיים שני אימונים, כאשר אימון הערב ייערך במגרשה של בני יהודה בשכונת התקווה, שהנהלתה פנתה אף היא למכבי חיפה והציעה את עזרתה לאלופה.

עדכון ראשון: 16.7.06, 20:50
עדכון אחרון: 17.7.06, 11:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully