וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין סרט שנחתים זר בישראל"

שגיא ניר

16.7.2006 / 15:51

הסוכן גרוס פסימי לגבי הסיכוי להביא זרים לליגת הכדורסל, לאור המצב הביטחוני. בית הלחמי: "אם זה יכנס לאוגוסט תהיה בעיה"

ההחרפה הגוברת במצב הביטחוני שלחה יותר ממיליון וחצי מאזרחי ישראל למקלטים וחדרי הביטחון. במציאות בה נוחתים כאן טילים, מתקשים בקבוצות ליגת העל להתקדם בהכנות לעונה הקרובה. אם בעבר איימו הקטיושות בעיקר על הקבוצות מצפון הארץ, הרי שנכון לעכשיו מתקשות כלל קבוצות הליגה בגיוס שחקנים זרים, עליהם מתבססת ליגת העל.

"אני יכול להראות לקבוצות קלטות של שחקנים זרים, אבל לנסות ולדבר עם שחקן זר זו בדיחה", מספר סוכן השחקנים זאב גרוס. "גם שחקנים ששיחקו פה ורגילים לפיצוצים נמצאים בפאניקה. קיבלתי טלפונים משחקנים כאלה ששאלו אותי אם אני יושב במקלט. צריך לדעת מתי לנוח. לא צריך אפילו לנסות, חבל על המאמץ. אין סרט שנוכל היום להחתים שחקן זר בישראל".

נפילות טילים בערי ישראל הם מחזה נדיר, שלא קרה מאז מלחמת המפרץ ב-1991. זוהי הסיבה לקושי הגדול בגיוס שחקנים זרים, כשגם הקבוצות הגדולות במצוקה אמיתית. "ככל שהכסף יותר גדול יש פחות סיכוי ששחקן יחתום בארץ, כי לשחקן בדרג כזה יש ביקוש ממקומות אחרים", מסביר גרוס.

"אם ניכנס לחודש אוגוסט זה יתחיל להיות בעיה"

שחקן נבחרת ישראל וגליל עליון לשעבר, עידו קוז'יקרו, ישב בסוף השבוע בבית הוריו שבמושב בית הילל כשטיל קטיושה נחת במרחק לא רב מהבית. "קטיושות בגליל זו מציאות של 30-40 שנה", אומר קוז'יקרו, שלא זוכר שהקטיושות הבריחו שחקנים זרים בתקופה בה שיחק בגליל. "רוב הזרים ששיחקו במשך השנים בגליל היו מאוד מחוברים למקום. הם תמיד הפגינו פטריוטיות, לפעמים אפילו יותר מהישראלים. יכולתי להבין אם לא היו מתנהגים כמו שהתנהגו".

אריאל בית הלחמי מונה בשבוע שעבר למאמן עירוני נהריה. המאמן עסוק כרגע בתפקידו כעוזרו של צביקה שרף בנבחרת, אבל מלאכת בניית הקבוצה הצפונית היא משימה לא ריאלית כרגע. "אנחנו החלטנו לבנות קודם את השלד הישראלי, אבל ברור שעכשיו לא מציאותי לדבר על זרים", מסביר בית הלחמי, שמודה: "ככל שהמלחמה תימשך וניכנס לחודש אוגוסט זה יתחיל להיות בעיה, אבל אני מעריך שזה יסתדר. במקרה הרע נדע מה לעשות".

שלושת הדוברים מדגישים את הצורך בסולידריות ודאגה לתושבים בזמנים הקשים. שלושה וחצי חודשים לפני פתיחת הליגה, ברור כי התמשכות הלוחמה בצפון תיפגע בצורה קשה בפתיחת העונה הבאה. "הבעיה של הכדורגל יותר גדולה, כי שם כבר התחילו להתאמן", אומר גרוס. "הכדורסל יחכה, לא יקרה שום דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully