וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלת מדווחת על צמיחה בתמיכה הכלכלית

16.7.2006 / 11:25

מנהלת ליגת הכדורסל סיכמה את עונת 2005/6, בה העבירה יותר כספים לאיגוד ולקבוצות. כמו כן נרשמה עלייה ברמת החשיפה

קצת יותר מחודש אחרי משחקי הפיינל פור, במנהלת הליגה עוסקים בהכנת העונה הבאה במקביל לסיכום העונה שחלפה. בימים אלה סיימו במנהלת לנתח את נתונים הכספיים ואת נתוני החשיפה הטלוויזיונית של עונת המשחקים 2005/2006 בליגת wineer.

המנהלת העבירה במהלך העונה שחלפה כעשרה מיליון שקלים לקבוצות ליגת winner ולאיגוד הכדורסל. בראש טבלת מקבלי ההקצבה מהמנהלת עומד איגוד הכדורסל לו העבירה המנהלת כמיליון וחמש מאות אלף שקלים במהלך העונה שעברה. במקום השני ניצבת האלופה מכבי עלית ת"א אליה הועברו מיליון שקלים ושלוש מאות חמישים ושתיים אלף. במקום השלישי ניצבת הפועל מגדל ירושלים שאליה הועברו מיליון שקלים ומאה שישים ושלושה אלף. מדובר בצמיחה של כ-35% לעומת עונת 2004/2005 שבה העבירה המנהלת לקבוצות 6,169,500 שקלים.

והיו גם קנסות

במהלך העונה הטילה המנהלת היטלים על חלק מהקבוצות אשר לא מילאו ואו הפרו את תקנון המנהלת. בין היתר הוטלו היטלים על קבוצות בהם המאמנים לא הופיעו למשחקים לבושים לפי קוד הלבוש שקבעה המנהלת ואו סרבו להתראיין לכלי התקשורת בסיום המשחקים. בסך הכל הטילה המנהלת היטלים בסך כולל של 97 אלף שקלים, כאשר בראש טבלת הקבוצות שעליהן הוטלו הייטלים ניצבת אלטשולר שחם הגליל העליון עליה הוטלו הייטלים רבים בגין הפרות לבוש רבות של המאמן עודד קטש. זה המקום לציין שראשל"צ, נהריה, רמת גן, גבעת שמואל ובני השרון לא ספגו היטלים במהלך העונה שחלפה.

ומה עם החשיפה?

במהלך העונה שחלפה שודרו 138 משחקים מליגת winner בערוצי הטלוויזיה השונים (ספורט 5, ערוץ 2, ערוץ 10 והערוץ המקומי של הוט). בהשוואה לעונת המשחקים 2004/2005 ישנה עלייה של 80% בחשיפה של משחקי ליגת winner . בעונת 2004/2005 שודרו בסך הכל 75 משחקים בערוצים השונים.

במנהלת עקבו אחר נתוני הרייטינג של העונה שחלפה. המעבר של ערוץ הספורט לערב שידורים שלם שמאגד בתוכו שלושה ולעיתים ארבעה משחקים מהליגה, הביא לצמיחה בחשיפה בעיקר בקרב קהל הגברים בגילאי 25 עד 54, שאצלו נרשמו אחוזי רייטינג גבוהים מהממוצע ביתר שידורי הטלוויזה. כך למשל במשחק גמר הפלייאוף ששודר בערוץ 10 נרשם בשיא ממוצע רייטינג של 14.6%. מניתוח הנתונים עולה שבקרב גברים יהודים בגילאי 25 עד 54 עמד אחוז הצפייה על 38.9%, ומדובר בנתונים מצוינים.

יו"ר המנהלת אבנר קופל מסכם: "המנהלת הוקמה כדי לדאוג למשאבים כספיים גדולים יותר עבור הקבוצות. ניתוח הנתונים מדבר בעד עצמו, אבל אנחנו לא עוצרים כאן. בימים אלה אנחנו מנהלים מגעים עם מספר גופים מסחריים מהמובילים במשק במטרה לצרף גם אותם למשפחת הכדורסל ואני מקווה שבעונה הבאה נוכל לתמוך בקבוצות בסכומים גדולים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully