וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי: "וויצ'יץ' ימשיך במכבי"

16.7.2006 / 11:49

שמעון מזרחי מזים את השמועות על פרידה מהקרואטי. נשיא ריטאס וילנה, ויינאוסקאס, על יסאייטיס: "זו טעות לשלב אותו בחמישייה"

"ניקולה וויצ'יץ' יישאר אצלנו וימשיך במכבי ת"א גם בעונה הבאה" - כך אמר היום (ראשון) לוואלה! ספורט יושב ראש מכבי תל אביב, שמעון מזרחי. עפ"י החוזה עליו חתם עם מכבי לפני כשבועיים, יכול היה וויצ'יץ' להשתחרר ל-NBA ללא תמורה עוד הקיץ, כל עוד היה מבצע זאת עד ה-15 ביולי. ככל הידוע, לוויצ'יץ' אין ולא היו הצעות קונקרטיות מקבוצות הליגה הטובה בעולם. המועד האחרון, כאמור, פג בשעות הבוקר המוקדמות.

וויצ'יץ' הוזכר במהלך הקיץ כמועמד למספר קבוצות בכירות ביבשת, ביניהן פנאתינייקוס וברצלונה, ובשלב מסויים נדמה היה כי יעדיף לשנות אווירה ולעזוב את הקבוצה בה שיחק בארבע העונות האחרונות. אלא שראשי מכבי, שמודעים לחשיבותו העצומה של וויצ'יץ' מבחינה מקצועית וחברתית, שלחו את היד עמוק לכיס והעניקו לקרואטי חוזה גבוה בכל קנה מידה: 1.3 מיליון דולר לעונה, למשך שנתיים. וויצ'יץ' יפגוש במכבי את נוון ספאחיה, מאמנו לשעבר בנבחרת קרואטיה, עימו מצוי ביחסים קרובים.

"טעות לתת ליסאייטיס לפתוח"

על פניו, החתמתו של סימאס יסאיטיס נראית כטיפוסית למכבי ת"א, ומהווה המשך ישיר לפילוסופיה של המועדון בשנים האחרונות. יסאיטיס הוא שחקן צעיר, כישרוני וזול יחסית, כזה ששיאו עוד לפניו. בדיוק כפי שהגיע בזמנו ניקולה וויצ'יץ' מספליט, או בנו אודריך מאולימפיה ליובליאנה.

אלא שיסאיטיס מגיע למכבי בסיטואציה לא נוחה, שלא לומר בעייתית. סיטואציה שונה בתכלית מכפי שהיתה בפתחה של עונת 2003, שהוגדרה מראש כ"עונת בנייה" לקראת הפיינל פור בת"א. כיום מכבי היא סגנית אלופת אירופה המכהנת והציפיות ממנה בעונה הבאה, על אף חילופי המשמרות, יהיו בהתאם. פרט זניח נוסף: יסאיטיס אמור להיכנס לנעליו של אנתוני פארקר. וזו כבר משימה כמעט בלתי אפשרית.

אם יש אדם שמכיר היטב את יסאיטיס, על שלל יתרונותיו וחסרונותיו, זהו יונאס ויינאוסקאס, נשיא ריטאס וילנה. דרכיהם של השניים הצטלבו לראשונה לפני חמש שנים, כשיסאיטיס הצטרף לריטאס, והוא בן 19. בזמן שעבר מאז, למד ויינאוסקאס להכיר את הפורוורד המוכשר לפני ולפנים. "כן, אפשר לומר שאני מכיר אותו היטב", אמר הערב בשיחה עם וואלה! ספורט. יסאיטיס הוא הנכס השני שריטאס איבדה הקיץ לטובת מכבי. אולם בניגוד לספאחיה, יסאיטיס לא החזיק בחוזה מחייב עם הקבוצה לעונה הבאה. "היה די ברור שיעזוב למועדון בכיר יותר", אומר הנשיא.

מכבי, אולימפיאקוס, בנטון וברצלונה ניהלו מרדף אחרי יסאיטיס, אך הודות למערכת היחסים המצויינת בינו לבין ספאחיה, הצהובים הם אלו שזכו בטאלנט בסופו של דבר. ויינאוסקאס טוען כי הופתע מהעניין המרובה שהביעו בו קבוצות העל של אירופה. "יסאיטיס הוא שחקן מצויין, אבל אצלנו הוא היה בסך הכל 'רול פלייר'", הוא מספר. ויינאוסקאס הופתע שבעתיים כששמע בימים האחרונים כי ספאחיה מייעד ליסאיטיס את עמדת הסמול פורוורד במכבי. "חשבתי בהתחלה שסימאס מגיע למכבי בתור שחקן ספסל שאמור לספק דקות מנוחה לפארקר, וזה נראה לי הגיוני. עכשיו אני מבין שהם מייעדים לו תפקיד אחר, ולדעתי זו טעות. זה מוקדם מדי עבורו"", הוא קובע.

"יסאיטיס הוא שחקן שיכול לקלוע קליעות גדולות", מפרט ויינאוסקאס, "אבל הוא לא יציב, ומוגבל התקפית. אני מעריך שנוון יוציא ממנו את המיטב אבל הוא עדיין לא בשל מספיק לתפקיד שכזה. במכבי הוא חייב להיות חלק מפאזל. אי אפשר לצפות שהוא יכנס לנעליים של פארקר, ששלט ביורוליג. אם הציפייה הזאת קיימת, היא די מוגזמת לדעתי".

"אני לא יודע אם סימאס הוא פוטנציאל NBA", מוסיף ויינאוסקאס. "מה שבטוח, כדי שיגיע לרמה הזאת הוא צריך להשתפשף וללמוד כמה שנים טובות". ויש גם מסר לאוהדי מכבי: "לאוהדים אני רוצה לומר שהוא לא שחקן ספקטקולרי כמו פארקר, ואסור שישוו אותם אחד לשני. הוא יביא דברים שונים. לא קל להצליח בלחץ של מכבי ת"א, בטח ובטח לשחקן צעיר שמשחק בפעם הראשונה מחוץ למדינה שלו. בכל מקרה, זה לא השחקן שיביא למכבי תארים".

עדכון ראשון: 15.7 23:35
עדכון אחרון: 16.7 11:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully