וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאמר: "צריכים להיות ריאלים"

רומן רוזנבלט

15.7.2006 / 20:49

הבעלים של מכבי נתניה התראיין, וביקש להבהיר לאוהדים שהקבוצה עדיין אינה מוכנה לאליפות: "המטרה היא לסיים במקומות 5 עד 7"

מכבי נתניה יוצאת מחר (ראשון) למחנה האימון הראשון שלה בעידן דניאל יאמר. לקראת האירוע התפנה הבעלים החדש לענות על שאלות שהפנו אליו עורכי אתר האוהדים של הקבוצה, בהם הוא מתייחס למינוים של איל ברקוביץ ואלי גוטמן, כיצד הוא רואה את מטרות הקבוצה בעונה הבאה, מה קרה עם ראובן עטר וכדומה. להלן עיקרי הראיון, כאשר יאמר ביקש תחילה להתייחס למצב הביטחוני בארץ באומרו: "זה מצב איום ונורא. אני כמובן רוצה לשלוח תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהם, ולחזק את תושבי ישראל ובעיקר את תושבי הצפון".

"קשה לנבא לאן מועדות פנינו"

למה בחרת דווקא באיל ברקוביץ' למנג'ר? הרבה אוהדים בנתניה לא מזדהים איתו.

"זהות זה משהו שמתפתח. איל מחפש בית חם, ועם הידע הניסיון שלו בכדורגל, השילוב עם מכבי נתניה יכול להיות ביחד סיפור הצלחה. הוא בחור רגיש מאוד, ספונטני, כנה וטוב, וזו גם ההרגשה שלי לגבי האנשים החמים של נתניה. ואני יודע שאם יהיה בית לאיל בכדורגל הישראלי הוא יהיה בנתניה, למרות שהוא לא נתנייתי. אפשר לראות כמה שעות הוא מקדיש יום יום בקבוצה, אני מקווה ובטוח שהוא יקבל את הכבוד שמגיע לו מאוהדי נתניה".

מדוע ויתרתם על ראובן עטר פעמיים: בהתחלה ובהזדמנות השנייה שנוצרה להחתים אותו?

"ראובן הוא אדם מאוד מיוחד, וביני לבינו לא נשרף שום גשר. יום אחד עוד נראה את ראובן בחזרה בנתניה, מבחינתי הדלת תמיד תהיה פתוחה בשבילו. בזמן ההוא, כשרצינו שראובן יישאר הוא לא היה מוכן למערכת החדשה. לאחר מכן כשהסכים לחזור עלו הרבה רגשות שאולי לא מדובר ברגע הנכון בגלל מה שקרה חודש לפני כן. אבל הוא אדם מאוד מיוחד ונתניה צריכה להגיד לו תודה רבה. הוא ג'נטלמן אמיתי, לא מדבר רעה על ההנהלה הישנה או החדשה, ועל כך אני מעריך אותו, וארצה להכיר אותו יותר לעומק כי יש לו אישיות מעניינית".

היה לכם קשה לבחור מאמן ובסוף בחרתם באלי גוטמן.

"בתחילת הדרך רציתי את ג'וזף ואלוביץ', וכשזה ירד מהפרק חיפשנו את המועמד הטוב ביותר שיכול להיות בנתניה. אני מודה שהיה לי קשה מאוד להביא מאמן מחו"ל לישראל. חיפשתי מישהו שיכול לבנות משהו חדש, מאמן שיהיה קרוב למנטליות שלי, שהמשמעת היא ערך עליון, מאמן שמבין בטקטיקה שיודע לחבר קבוצה ובעל שאיפה להצליח ולהוכיח את עצמו, ולכן בחרנו בגוטמן".

אתה מרוצה מהסגל שנבנה עד עתה? אתה חושב שעם הסגל הקיים מכבי נתניה יכולה להתמודד בצמרת ליגת העל?

"קשה לנבא לאן פנינו מועדות מאחר ואנחנו בונים קבוצה והבאנו הרבה מאוד שחקנים חדשים. צריך להיות סבלניים לתהליך. נביא עוד שני שחקנים טובים לעמדות חלוץ ובלם, ואני מקווה שכשנשלים את המהלכים האלה תהיה לנו קבוצה שתהיה מספיק טובה להתחרות על מקום סביר. אבל מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, והפועל ת"א טובות מאיתנו. המטרה שלי היא ראשית כל ליצור קבוצה מאוחדת ולסיים את העונה במקומות 5-7, ובנוסף גם לבנות הנהלה חזקה שעובדת ביחד".

האם בסוף תהליך הבנייה, אתה חושב שנתניה תוכל להצהיר שהיא מתמודדת על האליפות?

"כמובן שהמטרה שלנו היא לבנות תוך שלוש שנים קבוצה חזקה ושם חזק בישראל. אבל אסור לשכוח מה היה במכבי נתניה ב-23 השנים הקודמות. לא היה אצטדיון נאות, לא מגרשי אימון. כך שצריך להיות ריאלים ולא לדחוף למקום שאינו ריאלי".

"אין מישהו שמעורב יותר ממני בקבוצה"

איך אתה רואה את התפקיד של הקהל כגורם האמור לדחוף את הקבוצה להצלחות?

"לאוהדי נתניה יש אהבה מאוד מיוחדת לקבוצה. אבל קשה מאוד לשחקן לחשוב על אירופה, אופ"א וליגת האלופות, ואחרי זה לשחק מול 2500-3000 צופים באצטדיון. אנחנו צריכים שכל שהאוהדים יגיעו למלא את המגרש, ייתנו הרגשה של הרמוניה, ויעשו רעש שיגרום לכל הקבוצות היריבות להשתין במכנסיים לפני שהן נכנסות למגרש".

מה אתם עושים על מנת למלא את האצטדיון?

"אנחנו כל הזמן חושבים איך להביא יותר קהל לאצטדיון. תהיה מוזיקה, משחקים בין האוהדים, הגרלות. ההנהלה תהיה קרובה לציבור, כי שחצנות היא לא הדרך שלנו. אנחנו בטוחים שנשיג את זה".

כבר תקופה ארוכה שאתה מנהל את הקבוצה מחו"ל, במהלך העונה תהיה מעורב יותר?

"אני לא חושב שיש מישהו שיותר מעורב ממני בקבוצה. כל יום אני מדבר מספר פעמים עם האנשים שלי במועדון, אנחנו שולחים מיילים ופקסים. אנחנו בונים קבוצה ומועדון. העמדה שלי היא מאוד ברורה, ואני צריך שיהיו מסביבי אנשים מקצועיים, כי לא מדובר בהצגה של איש אחד. אבל אני מאוד מעורב. למחנה האימון אני אגיע וגם לקראת פתיחת העונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מחנה האימונים בגרמניה

מכבי נתניה תמריא מחר בערב לגרמניה למחנה בן שבועיים בפרנקפורט. במהלכו צפויים לקבוצה שבעה משחקי אימון, כולל נגד קבוצות מהבונדסליגה. נראה כי לעת עתה הפרשיה האחרונה של המאמן אלי גוטמן מול הקשר ישראל זביטי נפתרה, שכן האחרון נכלל בסגל של הקבוצה למחנה האימונים, למרות שגוטמן איים כי לא יהסס להשאיר אותו בישראל.

זהו הסגל המלא שיוצא למחנה האימונים מחר: לירן שטראובר, גל ניר, אסף מנדס, אדריאן פיטו, אבישי ז'אנו, מזואה אנסומבו, אסף בן מוחה, אסי וסיהון, ישראל זביטי, אופיר חיים, דלה ימפולסקי, אבי סטרול, גיא טוביאק, אמיר טגה, אבודו סמאדו, אורי אוזן, גולן חרמון, איתי שכטר, ערן לוי, אדם וייר, ניר ברקוביץ', דודי פדלון, דניאל ברק, פרדרג רנדגלוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully