וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך כוכבים?

14.7.2006 / 22:35

נבחרת העתודה של ישראל פתחה מצוין את אליפות אירופה בטורקיה, וניצחה 64:66 את איטליה. חנוכי קלע את סל הניצחון 4 שניות לסיום

נבחרת העתודה של ישראל, בהדרכת המאמן יעקב ג'ינו, פתחה מצוין את אליפות אירופה בטורקיה עם ניצחון 64:66 על איטליה החזקה. ישראל הוליכה מן הפתיחה, אבל נגררה למשחק צמוד ברבע האחרון. הפעם, בניגוד למשחק מול האיטלקים באליפות הקודמת שהסתיים בהפסד, היו אלה השחקנים כחול לבן שחגו בסיום, אחרי סל הניצחון של ניצן חנוכי 4 שניות לסיום.

ישראל פתחה, והובילה לכל אורך המשחק בהפרשים שהגיעו עד 11 נקודות. מטח שלשות של האיטלקים במחצית השניה (10 מ-27 בסך הכל) החזיר אותם לשיוויון, אבל אז נכס חנוכי לפעולה וסגר עניין. פרט לחנוכי, בלטו בנבחרת גם יוגב אוחיון, יוני ניר שעלה לשחק פצוע ויפתח בוכמן, שהחליף בהצלחה את אלישי כדיר שנקלע לבעיית עבירות מוקדמת. ניצחון בשבת מול הונגריה עשוי להבטיח לישראל את העלייה לרבע הגמר. הונגריה אגב, הובסה הערב במשחק השני בבית על ידי סלובניה 92:60.

מהלך המשחק

ישראל פתחה בחמישיה עם יוגב אוחיון, אלישי כדיר, יוני ניר, ניב ברקוביץ' וניצן חנוכי. בזכות דקות טובות של אלישי כדיר, יוגב אוחיון וניצן חנוכי עלתה ישראל ליתרון 9:14. הנבחרת של ג'ינו לחצה על הגז, ובעזרתו של יוני ניר, שהצטרף לשלושה, הגדילה את הפער עד ל-15:24 בסיום הרבע הראשון.

הרבע השני היה היפוכו של הראשון, כשהאיטלקים מצליחים לשתק את ישראל ולצמק את הפער עד לכדי נקודות, 27:25, 5 דקות למחצית. למרות הפתיחה הרעה, הצליחה הנבחרת להתעשת ולרדת למחצית ביתרון, 34:40.

ישראל עלתה למחצית השניה במטרה לשמור על היתרון הזעום, והמשיכה ללכת אל חנוכי, שבפתיחת המחצית רשם לעצמו כבר 13 נקודות אישיות, והוביל את הנבחרת ליתרון 40:48, 3 דקות לסיום הרבע השלישי, יתרון שהחזיק מעמד עד סיום הרבע והגיע לשיאו ב-44:56.

היתרון של ישראל החזיק מעמד עד 4:22 דקות בתוך הרבע האחרון, כשאיטליה הצליחה לראשונה מאז הרבע הראשון להגיע לשוויון משתי שלשות רצופות, 58:58. סל המשך של יפתח בוכמן אחרי החטאת ליי אפ של חנוכי העלה את הנבחרת ליתרון 4, שתי דקות לסיום. ישראל יכלה להכריע את המשחק אבל שני איבודים של ניב ברקוביץ', וחנוכי במאני טיים החזירו את איטליה לשוויון 64:64, 30 שניות לסיום. למזלה של ישראל, גם האיטלקים לא שמרו על הריכוז ואיבדו כדור קריטי, לאחריו ביצעו עבירה מתבקשת.

ישראל יצאה להתקפה אחרונה, חיפשה את הסל, ומצאה אותו בעזרת סל של חנוכי, 4 שניות לסיום בחדירה. ישראל משיגה ניצחון גדול, 64:66.

קלעו לישראל: ניצן חנוכי 15 נקודות (6 מ-7 לשתיים, 3 ריבאונדים, 3 חטיפות), יוני ניר 14 (7 ריבאונדים), יוגב אוחיון 11 (6 ריבאונדים, 4 אסיסטים), אלישי כדיר, יפתח בוכמן ואופיר פרחי 6 כ"א, ניב ברקוביץ' 4, דניאל גור אריה ונועם מטלון 2 כ"א.

לאיטליה: לוקה ויטאלי 19 (5 אסיסטים ו-6 איבודים), בריאן סאקטי 16.

"עכשיו התחיל המשחק הבא"

מיד בסיום המשחק חגגו השחקנים בעיגול האמצע, אבל המאמן יעקב ג'ינו מיהר והודיע להם: "עכשיו התחיל המשחק הבא". לוואלה! ספורט אמר המאמן: "זה ניצחון ראשון ומאוד משמעותי על נבחרת ברמה גבוה מאוד. השחקנים עשוי עבודת לחימה מדהימה. אם לא האחוזים המדהימים של האיטלקים במחצית השנייה זה יכול היה להיגמר ביותר מעשר נקודות יתרון. לחבר'ה יש המון אופי והם לא נשברו. אנחנו קבוצה פצועה וחבולה שבאה ונושכת. בוכמן היה ענק, יוני ניר פצוע אבל שיחק כמו גבר".

בשבת (15:45) תשחק ישראל מול הונגריה, וג'ינו כבר מסתכל קדימה: "אין לי ספק שהשחקנים ינחתו על הקרקע ויגיעו מוכנים. לחלק גדול מהם יש הרבה ניסיון בטורנירים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully