וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונאדוני יאמן את איטליה

13.7.2006 / 22:31

אלופת העולם הטרייה מיהרה למצוא מחליף למרצ'לו ליפי, ובחרה בכוכב לשעבר של מילאן והנבחרת. יוצג באופן רשמי ביום שלישי

התאחדות הכדורגל האיטלקית הודיעה הערב (חמישי) שמחליפו של מרצ'לו ליפי כמאמן אלופת העולם יהיה רוברטו דונאדוני, מי שפיאר בעבר את מרכז השדה של מילאן ונבחרת איטליה.

ליפי עזב את תפקידו ביום רביעי ואמר "שהדרך שלו בנבחרת הגיע לקיצה", שלושה ימים בלבד אחרי שהניף את הגביע המיוחל בברלין, בסיום 4:5 בדו קרב בעיטות עונשין, לאחר תוצאת 1:1 ב-120 דקות. הסקוואדרה אזורה של ליפי לא הפסידה 25 משחקים ברציפות.

דונאדוני הוא מאמן בלי ניסיון ברמות הגבוהות, ואין כלל ספק שתפקידו בנבחרת יהיה האתגר הגדול ביותר איתו נאלץ להתמודד. קריירת האימון שלו כללה תחנות מעבר בלצ'ה וגנואה, ובעונה שעברה הוא התפטר מליבורנו לאחר ריב עם הנשיא אלדו ספינלי, כשהקבוצה איישה את המקום השישי בטבלת הסירייה A.

המטרה הראשונה של דונאדוני תהיה להתמודד עם התוצאות הצפויות של המשפט שמתנהל נגד יובנטוס, מילאן, פיורנטינה ולאציו באשמת הטיית משחקים, מה שכנראה יוביל לא מעט כוכבים איטלקים לערוק לליגות שכנות. יו"ר ההתאחדות גואידו רוסי אמר כי המאמן יוצג באופן רשמית ביום שלישי הקרוב.

חמש עובדות על דונאדוני

1. הוא החל את הקריירה כשחקן באטלנטה ברגאמו ב-1982.

2. הוא עבר למילאן ב-1986 וזכה עימה בחמש אליפויות ובשלושה תארים אירופיים.

3. שיחק בנבחרת איטליה בגביעי העולם ב-90' ו-94' כשהנבחרת באיטלקית סיימה אז במקומות השלישי והשני.

4. אחד הכוכבים הראשונים ששיחקו בליגת ה-MLS בארה"ב, כאשר שיחק שנתיים בניו יורק מטרוסטארס. סיים את הקריירה ב-1999 באיחוד האמירויות, כשהיה בן 37.

5. אימן את ליבורנו בעונת 2005/6 אבל התפטר לאחר שנשיא המועדון האישם אותו בהידרדרות הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully