וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין חשיבות לתוצאות במשחקי האימון"

רומן רוזנבלט

13.7.2006 / 21:38

מאמן מכבי חיפה רוני לוי לא מתרגש מכך שקבוצתו לא ניצחה במחנה האימון בהולנד ואומר: "למדנו לחיות עם המשבצת שהשאיר בנאדו"

מכבי חיפה סיימה היום (חמישי) את מחנה האימונים הראשון שלה העונה בהולנד ללא ניצחון. התוצאות של חיפה מדאיגות בייחוד לאור העובדה שליגת האלופות נמצאת מעבר לפינה. אחרי שלוש אליפויות רצופות, רוני לוי רוצה להעפיל לליגת האלופות, אחרי הכישלונות בעונות הקודמות. עזיבתם של שחקני מפתח, השביתה של בנאדו והעובדה שכמה משחקני הקבוצה מבוקשים בחו"ל - כל אלה לא מקלים על ההכנות.

מה התרשמותך מהכושר הגופני וכושר המשחק בהשוואה לשנים עברו?

"השנה שינינו את צורת ההכנה לעונה והחלטנו לעשות שני מחנות אימון. המחנה הזה מטבעו מתרכז יותר בכושר גופני. יחסית לתקופה זו גם בהשוואה למחנות בעבר, אני מרוצה מאוד, השחקנים עבדו קשה מאוד ועמדו במטרות שהצבנו להם מבחינת הכושר. המחנה הזה גם נועד בשביל לגבש את הקבוצה, ליצור מרקם חברתי מתאים, עם כל השחקנים החדשים שהגיעו".

איך השתלבו השחקנים החדשים?

"נכון לעכשיו יש שישה שחקנים חדשים בקבוצה וההתאקלמות שלהם מצוינת, הם משתלבים ומתחברים לשחקנים הוותיקים בקבוצה. בעניין הזה מגיע קרדיט גדול לשחקנים שעבדו באינטנסיביות והתוצאה היא שסיימנו את המחנה למעשה ללא פצועים, מלבד פציעה של קייסי. דירסאו עבד בנפרד כל המחנה וייתכן שכבר בעוד שבוע הוא יחזור להתאמן כרגיל".

מהן הנקודות לשיפור בתום המחנה? ספגתם לא מעט שערים.

"העבודה לא מסתיימת עם סיום המחנה. יש סדר מסויים בהתארגנות של קבוצת כדורגל, כמובן שמעתה והלאה יהיה דגש יותר בעבודה על מהירות, זריזות, עבודה מול העשר, נושאים טקטיים. מבחינתי כמות השערים שספגנו היא לא רלוונטית בשלב זה, כי עבדנו על כל מיני נקודות בקבוצה והתוצאות הללו ממש לא מעניינות כרגע".


אחרי שעזבו עידן טל ומיכאל זנדברג, נראה כי הבור הכי גדול נפער במרכז השדה.

"השחקנים שעזבו אותנו הם נהדרים ואנחנו אוהבים כל אחד מהם, אבל בכל קבוצת כדורגל יש שינויים, הקבוצה היא מעל הכל ואנחנו בהחלט עובדים בימים אלה על דרכים לפתור את החסרונות, מה גם שהבאנו שחקנים מצוינים באותן עמדות שסחרו לנו"

אם מדברים על עוזבים, בנאדו היה חסר במחנה?

"לגבי בנאדו, הרי שכבר למדנו לחיות עם המצב שנוצר וכפי שכבר אמרתי בנוגע לכל השחקנים האחרים שלא משחקים איתנו, הקבוצה היא מעל כל שחקן. ככה אנחנו מתכוונים להמשיך ולעבוד".

נראה, שבזמן האחרון אתה והקבוצה עומדים יום יום מול אתגרים חדשים, אם אלה פציעות מטרידות, שחקנים שמבוקשים בארץ ובחו"ל, איך מתמודדים עם המצב?

"עצם העובדה ששחקנים שלנו מבוקשים כל כך זו מחמאה גדולה למעודן מכבי חיפה ולי כמאמן. זה מראה שאנחנו עושים עבודה טובה. בשבילי עדיין להיות במועדון כמו מכבי חיפה זה כבוד גדול ואני מאמין שכך חושבים גם השחקנים".

כיצד השפיעו עליכם הידיעות על המתרחש בצפון הארץ?

"ברור שזה חילחל לכאן. לכולנו יש משפחות בארץ ואנחנו לא נשארים מנותקים ממה שקורה שם. היינו מודאגים מאוד ממה שקורה ואנחנו כבר מחכים לחזור כדי להתעדכן ולהיות קרוב לכל מה שקורה בישראל".

מכבי חיפה מסיימת את המחנה האימונים הראשון, כאשר לראשונה מזה מספר שנים לא ברור מי ישחק בסופו שך דבר בסגל הקבוצה בעוד כשלושה שבועות, במוקדמות ליגת האלופות. יתרה מזאת, לאור הפציעות (דירסאו וקייסי), ההתנגשויות (בנאדו) והשחקנים שנוטים לעזוב (מגרלשווילי, גזל וקולאוטי) לא איך יראו מערכי הקבוצה בעונה הבאה, אולי מלבד עמדת השוער. נראה כי הכניסה של בעלי הון לכדורגל בשנה האחרונה עשתה את שלה, וחיפה איבדה משהו מההרתעה שלה ואת הדימוי של הקבוצה שכולם רוצים להגיע אליה (או לספסל שלה).

נכון לעכשיו קשה לקבוע בוודאות, אם שחקני הרכש החדשים יוכלו למלא את החלל שנוצר. במיוחד אמורים הדברים לגבי הקישור שאיבד חצי מאוד חשוב, בדמותם של עידן טל ומיכאל זנדברג שפרחו במיוחד בעונה האחרונה והיו מתואמים עם השחקנים האחרים. למאור מליקסון ועבאס סואן צפויה עוד עבודה רבה לפני שיוכיחו שהם המחליפים הראויים. אלן מסודי, שהגיע אחרי שנתיים בסכנין ובנתניה, מכיר את הכדורגל המקומי וזוכה להערכה, אבל במקרה של כישלון במוקדמות האלופות הוא עלול להיות אחד הראשונים שיספגו חצי ביקורת.

בפרמטרים של כושר המשחק והכושר הגופני, גם על פי האימונים בארץ, הקבוצה נמצאת במצב סביר. המונדיאל האחרון הוכיח גם הוא כי משחקי הכנה מוקדמים אינם קנה מידה לתוצאות במשחקים הרשמיים. יש להמתין עוד מספר שבועות כדי לראות אם מכבי חיפה של העונה תטייל שוב לאליפות, כפי שעשתה בעונות הקודמות, או שמא השינויים שנכפו עליה ימיסו את הקרחון היחידי בשלולית הכדורגל הישראלית בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully