וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה יום נהדר לטורונטו"

13.7.2006 / 17:53

מנכ"ל הראפטורס בריאן קולאנג'לו מרוצה מההחתמה של אנתוני פארקר, שאמר: "יש לי דחף גדול להצליח". יפגוש את חבריו לשעבר במשחק ראווה בטורונטו. מכבי הודיעה: יסאייטיס צהוב

עכשיו זה סופי: אנתוני פארקר חתם בטורונטו ראפטורס לשלוש שנים בקבוצה, והוצג באופן רשמי כחלק מהרכישות החדשות של המועדון, שמשנה הקיץ את פניו.

"זהו יום נפלא שבו אנו מוסיפים שחקן כשרוני, ואחרי קריירה נהדרת באירופה, ובהתחשב בגילו וברמה אליה הגיע, אני חושב שזה הזמן הנכון מבחינתו לעשות את המעבר ל-NBA", אמר הג'נרל מנג'ר של הראפטורס בריאן קולאנג'לו במסיבת העיתונאים. "הסתכלנו על השחקנים החופשיים כאן בארה"ב, ולא התלהבנו, ולדעתנו, אנתוני היה אחד השחקנים החופשיים הטובים בנמצא". קונאלג'לו גם התייחס לסל הניצחון של פארקר במשחק הראווה בין מכבי תל אביב לטורונטו בקיץ שעבר, שהסתיים בתוצאה 103:105 לאלופה הישראלית, והתלוצץ: "מצאנו את הדרך הטובה ביותר לנצח את מכבי, כי הפעם פארקר ישחק אצלנו".

הכוכב הגדול של הצהובים בשנים האחרונות חוזר לליגה הטובה בעולם אחרי שהות ארוכה באירופה ובישראל. "הרבה מהתהליכים שעברתי על הפרקט ומחוצה לו התרחשו מעבר לים", אמר פארקר, שדיבר רבות בשבח החוויה שהייתה לו במכבי תל אביב ובישראל, ועל כך שארץ הקודש תמיד תהיה הבית השני שלו. "לא הייתי מחליף את החוויה הזו בעבור שום הון שבעולם. אני לא מגיע לכאן כדי להוכיח לכולם שהם טעו לגביי, או לנסות ולעשות דברים לבד, אלא פשוט לשחק ב-NBA, ופשוט לעזור לקבוצה לנצח. אמנם אני בן 31, אבל יש לי דחף של שחקן צעיר בהרבה, והמרחק מה-NBA גרם לי להעריך את ההזדמנות המצוינת שבליגה הזו".

בתוך כך, פרסמה מכבי ת"א הודעה רשמית בדבר עזיבתו של פארקר. "פארקר פנה להנהלת המועדון בבקשה לאפשר לו לשחק בעונות הקרובות בטורונטו ראפטורס", נכתב בהודעה. "פנייתו של פארקר היתה מלפנים משורת הדין, זאת הואיל וקיים לו חוזה מחייב עם המועדון לעונת המשחקים הקרובה. הנהלה המועדון שקלה את פנייתו של אנתוני, ובהתחשב בעובדה שמדובר בשחקן שהינו בן 31, שזו לו כמעט ההזדמנות האחרונה לשחק בשורות קבוצה מהליגה הטובה בעולם והפגין מקצוענות, נאמנות, מסירות והתלהבות שאפיינו כל בכל השנים ששיחק בקבוצה, החליטה ההנהלה להיעתר לבקשה ולבוא בדברים עם קבוצת טורונטו ראפטורס על מנת לאפשר את העברתו. המועדון גאה בכך כי שחקן נוסף אשר שיחק בשורותיו מצטרף לליגת ה-NBA"".

פארקר שיחק במכבי חמש עונות בשתי קדנציות (2001-2002, 2004-2006). עם מכבי זכה פארקר בשלוש אליפויות אירופה, בחמש אליפויות ישראל ובחמישה גביעים. ב-114 משחקיו ביורוליג קלע 1,804 נקודות. בשתי העונות האחרונות נבחר פארקר ל-MVP של היורוליג.

מצטרף לקבוצה בינלאומית

מלבד פארקר, קולאנג'לו סגר עם כוכב הראפטורס כריס בוש על הארכת חוזה לשלוש שנים, בסיומה תהיה לפורוורד הצעיר אופציה להאריך את שהותו בעיר בעונה נוספת. הגישה של ה-GM, שהצטרף הקיץ, היא ליצור קבוצה בעלת ניחוח יותר אירופאי. את הבחירה הראשונה בדראפט ניצל קולאנג'לו על אנדראה בארניאני האיטלקי מבנטון טרביזו, והביא גם את מנכ"ל בנטון מאוריציו ג'רארדיני כחיזוק להנהלה. וכדי להפוך את הקבוצה למהירה, התקפית ואטרקטיבית יותר הוא החליף את הפורוורד צ'רלי וילנואבה ברכז טי ג'יי פורד. בנוסף, ראשו נסטרוביץ' הסלובני הגיע בטרייד, וחורחה גארבחוסה צפוי להצטרף גם הוא בקרוב.

פארקר כבר עבר את הבדיקות הרפואיות, וחוזהו יעמוד על כ-12 מיליון דולר לשלוש עונות. לפחות לפי הציפיות המוקדמות, הוא אמור להילחם עם המקום בחמישייה עם החתמה חדשה נוספת, ג'ון סלמונס (23 מיליון לחמש שנים), לצידם של פורד, מוריס פיטרסון, כריס בוש ונסטרוביץ'. ב-20 באוקטובר הוא ישחק בצד השני במשחק ראווה נוסף בין מכבי לראפטורס בקנדה.

ג'רארדיני מכיר את פארקר היטב ממשחקי היורוליג. "כל מי ששיחק איתו יודע שהוא אדם מיוחד", אמר, "יש לו שילוב נדיר של כישרון, אתלטיות ואישיות. אני חושב שהוא יהיה אחד מהשחקנים האלה שמסייעים לחיבור ולדבק בקבוצה". הוא גם הדגיש את ההערצה של מכבי לשחקן: "איך אני יכול לשכנע אתכם לגבי האישיות שלו? הוא שיחק במכבי ועבר לרומא לעונה אחת, ואז מכבי הגישה לו הצעה. רומא ניסתה לשכנע אותו להשאר בלי הצלחה. עד כדי כך אוהבים אותו באירופה".

יסאייטיס רשמית במכבי (אוהד גרינוולד, מערכת וואלה!)

מכבי ת"א פרסמה הודעה רשמית באשר לצירופו של הפורוורד הליטאי סימאס יסאייטיס בן ה-24, 2.02 מטרים, לקבוצה. הליטאי צפוי להרוויח בין 550 ל-600 אלף דולר לעונה, לא כולל בונוסים ומענקים. גם אולימפיאקוס וברצלונה נאבקו על שירותיו של יסאיטיס, אך קרבתו הגדולה לנבן ספאחיה, מאמנם החדש של הצהובים, היא זו שהכריעה בסופו של דבר.

"בחרתי בסופו של דבר במכבי ת"א בגלל המאמן שלה, אותו אני מכיר טוב מאוד", אמר יסאיטיס לעיתון "לייטובוס ריטאס". בעונה שעברה העמיד יסאיטיס ביורוליג ממוצעים של 10.7 נקודות (57.9 אחוז ל-2, 39.5 אחוז ל-3), 5 ריבאונדים ואסיסט אחד ב-29 דקות.

כמו כן, מספר כלי תקשורת ביוון מדווחים כי תיוס אדני מועמד למכבי. כפי שפורסם בוואלה! ספורט בשבוע שעבר, נבן ספאחיה אינו מעוניין בוויל סולומון ומנסה לאתר בליגות הקיץ בארה"ב מחליף אפשרי לרכז. אם לא יימצא תחליף ראוי בליגות הקיץ, ייתכן ויהיה זה אדני, אשתקד באולימפיאקוס פיראוס.

אדני אומנם מחזיק בחוזה לעונה נוספת אצל האדומים, אך פיני גרשון אינו רוצה בו. ביוון טוענים כי מכבי כבר גיששה אצל אדני, והוא אחד המועמדים הבולטים לאיוש עמדת הרכז בקבוצה בעונה הבאה. גם פרנק וויליאמס נותר מועמד.

עדכון ראשון: 13.6, שעה 12:44
עדכון אחרון: 13.6, שעה 17:53

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully