וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הרצוי למצוי

דוד מרואני

13.7.2006 / 8:23

יש לוני הרציקוביץ'. את זה למד כבר אלי כהן, שסיכם כבר עם שחקנים מצוינים ומצא עצמו עם זר אחד בסגל, תקציב דל והרבה מאוד צרות

לפני חודשיים, כשאלי כהן לחץ לאלי דריקס את יד ימין ואמר לו "איי דו", הוא לא חשב ששבוע לפני היציאה למחנה האימונים ימצא את עצמו עם זר בודד, הבן של העוזר בתור הרכש הכי אטרקטיבי והשפיץ של הנעל של משה ביטון.

גם בתסריטים היותר פסימיים שהריץ בראשו, הוא לא דמיין שיהיה ביכולתו להחתים זר רק בזכות העובדה שהוא מגיע עם כרטיס השחקן שלו ביד, ושהבוס שלו יצטרך לקבץ נדבות מקבלן כרסתן ומשני בעלי פיצריות כדי לשלם לכתומים ולאויבים מוולפסון בעבור דמי ההעברה ומשכורת החייל של פרץ ג'וניור. אבל כך בדיוק זה היה.

"אפילו את השוער קאלה טברטקו הם לא הצליחו להביא בהתחלה, משום שלא הסכימו לשלם עליו", מספר סוכן שחקנים קרואטי, "בסוף אלי כהן פנה אליי ואל ננאד פראליה, אתו הוא בקשר עוד מהתקופה במכבי חיפה, ולכל מיני חברים שלו בקרואטיה, בשביל שיתנו לשוער להגיע עם הכרטיס ביד. אם לא היינו מפעילים קשרים בהיידוק ומסדרים שיגיע בחינם, הוא לא היה בישראל".

עניין של תקציב

לפני שנה לוני הנחית בקריית שלום את איוג'ן טריקה בחצי מיליון יורו ושילם 700 אלף דולר עבור אמיל אמבמבה. נכון לעכשיו, אם לא יקנה פיליפ סולומון את מכבי באריזה לגאלית, הקבוצה של לוני תצטרך להסתפק בארבעה זרים בלבד.

"כיום כמעט ואין במכבי כסף לרכש", מסביר גורם בקבוצה, "התקציב של לוני מיועד רק למשכורות של זרים ולהבאתם של שלושה ישראלים. אחרי שאלי הבין שזה משאיר לו משהו כמו 150 אלף דולר לשחקן זר, הוא החליט לצמצם את הרשימה לארבעה זרים בלבד שיהיו משמעותיים במקום חמישה".

10 מיליון שקל לרכש, זה מה שכהן קיבל מלוני. זה יספיק לרכישתם של שלושה ישראלים ולמשכורותיהם של חמישה זרים, שעלולים לבייש אפילו את נצרת עילית. הסכום הנ"ל לא כולל, אגב, את עסקת יוסי שבחון.

שבחון יגיע בקרוב למכבי ת"א בזכות העובדה שכהן העלה אותו מהנוער, מכיוון שהוא יודע שבמכבי חיפה יתייבש על הספסל ומכיוון שכהן לחץ על דריקס, שלחץ על לוני, שיביא לו מימון חיצוני מאיש עסקים כלשהו, שעוד מאמין שמכבי תחזור להיות מועדון גדול.

גורם במועדון מסביר: "מכבי נמצאת כל הזמן בקשר עם אנשי עסקים שרוצים לעזור. האנשים האלה סייעו בהחתמה של ביטון והם גם התחייבו לשים כסף במידה שטוטו תמוז או שבחון יגיעו לכאן. אם לא הם, מכבי לא הייתה יכולה להביא אותו".

עניין של גישה

כשכהן יושב מול קלטת וידאו עם ביצועים של איזה ג'ון דו, הוא נזכר בימים בהם יעקב שחר סגר לו את גיאורגי גחוקידזה בשיחת טלפון אחת עם נשיא איינדהובן. אבל אז הוא מתעורר, פוקח את העיניים וחוזר למציאות - עמדת הקשר האחורי עדיין ריקה וכנ"ל גם לגבי עמדת הבלם הקדמי.

רק לפני חודש הצליח כהן להוריד את הקשר הארגנטינאי סבסטיאן קריזו מאינדפנדיינטה, ל-250 אלף דולר, ואת בן ארצו, הבלם אניבל מטז'אן מחטאפה, לפחות מ-300 אלף. אבל אז התחיל המבצע בעזה, בארגנטינה היו בטוחים שת"א עולה באש ואלי כהן מצא עצמו קירח בשתי העמדות הבטוחות שהיו לו.

"בשביל להבין כמה המצב הכלכלי קשה, צריך להבין שלמכבי לא היה כסף לבטח את קריזו במידה שיגיע לכאן למבחנים", מסביר מקורב לעסקת קריזו, "אם היו מציעים לו עוד כמה אלפי דולרים לפני הכתבות שיצאו בארגנטינה, ומכים בברזל בעודו חם, הוא היה מגיע לכאן וייתכן שאז גם מטז'אן היה מגיע. אבל מכבי לא לחצו, אז הם לא הגיעו".

בוס דואג ואוהב היה מטיס לשם את דריקס, שם לו עוד דולר-שניים בארנק ומביא אותם להתרשמות בת"א. בערב היה לוקח אותם לברקפסט קלאב או לאברבוך, מראה להן כמה הנשים שלנו יפות ומסיים את הערב ב-206. למחרת השניים כבר היו חתומים על החוזה, מארגנים כרטיסים לנשים ולילדים ונוחתים אפילו בשדה התעופה של דהניה. הכל עניין של גישה.

אבל לא אצל לוני, הוא כבר מזמן לא כזה. הוא כבוי ורדום כל כך, שגם אם ואן ניסטלרוי היה נוחת בקרית שלום ומבקש כסף לאוטובוס, הוא היה עושה קודם טלפון לבנקו ובודק אם זה יגרום לחריגות מהתקציב. מצדו, תעירו אותו בחגיגות ה-200, או ברגע שינחת כאן בעל מכבסה ממארסיי עם צ'ק פתוח.

"לוני השנה לא מוכן לחרוג מהתקציב שהקצה לעצמו", מסביר גורם בקבוצה, "הוא עשה את זה בשנה שעברה כשהביא שחקנים יקרים ותראה מה קרה. אותה הדוגמה גם במקרה של השוער הצרפתי סטפן פוארטו. הוא יכול היה לשלוח לצרפת את ויקי פרץ, שמדבר צרפתית, יחד עם דריקס וסכום כסף ואולי הם היו חוזרים עם סיכום. אבל מאז שנה שעברה, כשהוא נכווה ברותחין, הוא נזהר בפושרים".

בחלומותיי

בחלומותיו רואה אלי כהן את קשר דנייפרפטרובסק, ירקו לקו, ששיחק במונדיאל עם נבחרת קרואטיה לובש צהוב, אחרי שכבר הסכים להגיע למכבי תמורת 400 אלף דולר. בחוד הוא פינטז על החלוץ הסרבי מהבונדסליגה, רדומיר דזאלוביץ', שגם הוא הסכים לחתום תמורת סכום דומה.

"הם מוכנים להגיע לכאן, אבל מכבי לא יכולה לעמוד בעלויות שלהם", מספר סוכן שחקנים, "כיום לקו חתם במונאקו ודזאלוביץ' בגנק הבלגית. אלה שני שחקנים שהיו יכולים להרים את הקבוצה".

איתם ועם שני הארגנטינאים, כהן יכול היה להכניס את הבטן, ליישר את הגב, להסתכל לחניך/יריב רוני לוי בלבן של העין ולא למצמץ. אבל המציאות שונה לחלוטין - מי שבינתיים הגיע הוא חלוץ קמרוני שאת שמו הוא לא זוכר ומאות אוהדים שדורשים את הראש של לוני. גם אלי כהן יודע שלאוהדים יש פתיל קצר והם רוצים תוצאות. כשהיום הזה יגיע, הוא עוד עלול להצטער על היום שבו השיב ב"לא" להצעתה של הפועל ת"א.

"יש לי תקציב ואני פועל על פיו", אמר כהן, "אין לי ספק שאם היה תקציב גדול יותר אפשר היה להביא שחקנים ברמה גבוהה, אבל אני לא מתלונן. זה מה שיש וגם בתנאים הקשים שנוצרו עדיין תהיה לנו קבוצה טובה".

דריקס מרגיע לגבי הבאות: "אנחנו מתכננים להביא עוד בלם, קשר אחורי ושני קשרים. זה נכון שהיו כמה שחקנים שסיכמנו איתם כמו קריזו, מטז'אן וטופלוביץ'. הם לא הגיעו, אבל הם לא כאן בגלל בעיות בטחוניות ולא בגלל בעיות כלכליות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully