וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור לקחת את כדור הזהב מזידאן"

ישראל 10 בשיתוף

12.7.2006 / 21:01

הדובר הוא לא אחר ממטראצי, שמסביר: "הוא היה הכי טוב במונדיאל". זיזו, מצידו, לא סולח. פיפ"א פתחה בחקירה על דברי האיטלקי

היום בערב (רביעי) בשעה 21:00 שעון ישראל, התראיין זינאדין זידאן, הקפטן הצרפתי הפורש, לטלוויזיה הצרפתית ודיבר בפעם הראשונה על תקרית הנגיחה עם מרקו מטראצי, שהביאה להרחקתו בהארכה של משחק גמר הגביע העולמי מול איטליה.

למרות שכל העולם ציפה לשמוע מה היו הדברים שהביאו אותו לאותו מעשה, סייג הגאון הצרפתי את דבריו והסתפק באמירה פשטנית: "אלה היו דברים מאוד אישיים שנגעו לאימי ואחותי. ניסיתי לא להקשיב לדבריו, אבל הוא חזר עליהם שוב ושוב. ידעתי שזה משחקי האחרון, וידעתי שנותרו רק 10 דקות לשחק, אבל הדברים קרו מהר מאוד. אני בן אדם לפני הכל. אם מישהו יודע לקרוא שפתיים הוא יוכל לראות מה מטראצי אמר ולגלות שהוא האשם בכל התקרית הזו. לא רציתי לפגוע באף אחד אבל רציתי להגן על עצמי. עשיתי משהו לא בסדר ונענשתי עליו. נשארתי לבד בסוף בחדר ההלבשה".

בתכנית בטלוויזיה הצרפתית, שריתקה אל המסך את כל אוהדי הכדורגל בצרפת, התנצל זיזו על המעשה שעשה: "אני רוצה לבקש סליחה מכל הילדים שראו את זה. אין תירוץ למעשה כזה, ואני רוצה להיות פתוח וכנה לגבי זה, כי 2 מיליארד אנשים ראו את זה בטלוויזיה".

זידאן הכחיש את הפירסומים השונים לפיהם כינה אותו מטראצי "טרוריסט" בגלל מוצאו.

עוד לפני כן, צוטטה הבוקר (רביעי) בעיתונים ברחבי אירופה אימו של זיזו, מאליקה. הגברת זידאן סיפרה למקורביה מה היא חושבת על הרחקתו של הקפטן הצרפתי ועל מטראצי, שלפי אחת הגירסאות כינה אותה בפני בנה "זונה טרוריסטית".

"אני חשה בחילה ממה ששמעתי על התקרית", אמרה. "אני גאה בבן שלי, שהגן על כבוד המשפחה. אף אחד לא ראוי לשמוע כאלה עלבונות בזמן משחק ולא מעניין אותי שזה היה גמר גביע העולם. אני בזה למטראצי, אם מה ששמעתי נכון, אני רוצה את הביצים שלו על מגש. צר לנו מאוד במשפחה שזינאדין נאלץ לסיים את הקריירה בהרחקה, אבל לפחות הוא שמר על הכבוד שלנו. יש דברים יותר חשובים מכדורגל".

גם מבחינתה של פיפ"א, פרשת זידאן עדיין לא הסתיימה. הנשיא ספ בלאטר אמר היום כי ישקול מחדש אם להעניק לזידאן את פרס "כדור הזהב" לשחקן המצטיין במונדיאל, עליו החליטו העיתונאים. מבחינתה של פיפ"א, זידאן פגע בערך החשוב ביותר שההתאחדות הבינלאומית מנסה להעביר והוא המשחק ההוגן.

מטראצי הכחיש את דבריו של זידאן. "לא אמרתי לו שום דבר בקשר לגזע, דת או פוליטיקה. גם לא אמרתי לו כלום על אמא שלו", אמר הבלם האיטלקי, "איבדתי את אמא שלי בגיל 15 ועדיין קשה לי לדבר על זה. לא ידעתי שאמא של זידאן הייתה בבית החולים ואני שולח לה איחולי החלמה".

מטראצי מתנגד לאפשרות שתואר כדור הזהב ישלל מזיזו, בטענה שזה מגיע לו: "זידאן זכה בתואר בגלל מה שהוא עשה על הדשא, הוא היה הכי טוב. תמיד הערצתי את זידאן, יש לי את אחת החולצות שלו בארון. החלפנו חולצות אחרי משחק בין יובנטוס לפרוג'ה. הפרובוקצייה היחידה שלי היתה לעצור אותו. אחרי שתפשתי לו בחולצה, הוא היה הראשון לדבר. ציפיתי ממנו לתגובה מילולית, אבל לא לנגיחה. מה שדומנק אמר, שעשיתי מזה דרמה גדולה, לא נכון".

בינתיים פתחה פיפ"א בחקירתה את המקרה ובמיוחד את דבריו של מטראצי. ההתאחדות העולמית הודיעה כי מזידאן תגבה הצהרה, ושזו תישלח לאיטלקי כדי שיוכל להגיב עליה, בטרם יוסקו המסקנות.

עדכון ראשון: 12.7 13:04
עדכון אחרון: 13.7 16:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully