וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה מתוקה

9.7.2006 / 18:51

אחרי ארבעה הפסדים רצופים לנדאל, הצליח פדרר לגבור על הספרדי בזירה היוקרתית מכולן, והשלים זכייה רביעית ברציפות בווימבלדון

רוז'ה פדרר זכה היום (ראשון) בטורניר ווימבלדון בפעם הרביעית ברציפות, וביסס את מעמדו כשחקן הדשא הטוב בעולם. פדרר גבר בגמר על המדורג 2 בעולם, רפאל נדאל, 0:6, 6:7, 7:6, 3:6, ולקח הביתה 655 אלף ליש"ט.

הזכייה הרביעית ברציפות של השוויצרי הכניסה אותו לרשימה מכובדת, כשאת ההישג שלו הצליחו להשיג רק שני טניסאים בעבר - ביורן בורג (שזכה חמש פעמים ברציפות) ופיט סמפראס. נדאל, לעומת זאת, לא הצליח לשחזר שיא אחר של ביורן בורג - זכייה רצופה ברולאן גארוס ובווימבלדון.

עולם הטניס חיכה בקוצר רוח למפגש המסקרן בין נדאל לפדרר, ביריבות שהחזירה את המתח לסבב המקצועני, אחרי שלטון יחיד ארוך של פדרר. נדאל גבר על פדרר בארבעת המפגשים האחרונים ביניהם (שלוש פעמים מתוכם היו בגמרים), כשהפעם האחרונה הייתה בגמר הרולאן גארוס, על משטח החימר האהוב על נדאל. היום פדרר השלים את הצעד הראשון בנקמה שלו בספרדי, והוא עשה זאת בזירה החשובה מכולן, ווימבלדון. מה שבטוח - הסיפור עוד לא גמור, המשך יבוא.

מהלך המשחק

הפעם הגיעו השניים למגרש הביתי של פדרר, וזה התבטא כבר בפתיחה. הגשות הפתיחה המדויקות של פדרר, ואולי גם הטריות והניסיון של האלוף השוויצרי שלא ממש עבד קשה עד כה בטורניר, הובילו אותו לשלוש שבירות קלילות בדרך ל-0:6 במערכה הראשונה. נדאל, שכבר אחרי השבירה הראשונה נראה כמי שמאבד אט אט את הסבלנות, עבד קשה עם חבטות הפתיחה שלו אבל נותר חסר אונים מול הדיוק של יריבו השוויצרי.

אבל לא שועל ספרדי כמו נדאל ירים ידיים, ושבירה שלו כבר במשחקון הראשון הובילה אותו ליתרון עד המשחקון העשירי. אלא שאז, במצב בו הגיש למערכה, שבר פדרר את הספרדי, השווה ל-5:5, והגיע לשובר שיוויון. גם בשובר השיוויון הוביל נדאל (1:3), אלא שאז הלחץ החזיר אותו לשגיאות המיותרות, וחמש נקודות רצופות של פדרר הובילו אותו לניצחון 5:7 ו-0:2 במערכות.

שני הטניסאים שמרו על חבטות ההגשה שלהם בפתיחת המערכה השלישית. לנדאל בהמשך היו שוב הזדמנויות שבירה על פדרר, אבל הוא לא ניצל אותן. ההגשות עדיין לא נשברו, ושני הטניסאים הלכו לשובר שוויון שני ברציפות. הפעם נדאל הגיע מרוכז, ובמצב של 2:2 לקח חמש נקודות רצופות, והשלים ניצחון 2:7 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה. זו המערכה הראשונה שפדרר מאבד בטורניר.

בפתיחת המערכה הרביעית השתלט פדרר על המשחק, ואחרי שבירה במשחקון הרביעי עלה ליתרון 1:4. השוויצרי שב להציג משחק אגרסיבי ומדויק, ושבר שוב את ההגשות, 1:5. הספרדי לא ויתר, ובאופן דרמטי הצליח לשבור חזרה, 2:5. פדרר השלים ניצחון 3:6, שיחרר אנחת רווחה גדולה, ורשם את שמו בספרי ההיסטוריה.

"אחזור לעשות את זה בפעם החמישית"

פדרר הנרגש, שהשלים תואר גראנד סלאם שמיני בקריירה, אמר בסיום המשחק: "זה מדהים. מעולם לא חשבתי שזה אפשרי, אבל עשיתי את זה. זה היה צמוד מאוד והייתי מאוד מתוח במערכה האחרונה. האמת היא שהטלתי ספק ביכולות שלי לאורך הטורניר, כנראה שזה קרה בגלל הציפיות הגבוהות. לעבור את כל זה וגם את רפאל נדאל במשחק הגמר זה פשוט פנטסטי".

בנוגע לעובדה שזכה בפעם הרביעית ברציפות בווימבלדון והצטרף למועדון המכובד של בורג וסמפראס אמר פדרר: "הם הגיבורים הגדולים של הספורט הזה וזה הטורניר החשוב ביותר, כך שלנצח בו בפעם הרביעית ברציפות זה בלתי נתפס. אני אחזור ואנסה לעשות את זה בפעם החמישית. אני רוצה לברך גם את רפאל נדאל, שנתן טורניר מדהים. לא האמנתי שהוא יגיע לשלב הזה וזו הסיבה שאמרתי שלייטון יואיט ואנדי רודיק הם הפייבוריטים להגיע לגמר".

רפאל נדאל, שגם הוא עצמו לא יגיע במעמד הגמר בטורניר הזה, אמר בסיום: "המשחק של פדרר היה בלתי יאמן. המשטח הזה מאוד קשה ואין ספק שנתתי כאן את הטניס הטוב ביותר שלי השנה. אני מקווה שאני אחזור למעמד הזה ואנצח. הוכחתי הרבה מאוד השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully