וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדול מהחיים

8.7.2006 / 10:56

גם אם רוז'ה פדרר יזכה בתואר רביעי ברציפות בווימבלדון, ההישג של רפאל נדאל, שהגיע לגמר על הדשא, לא פחות מרשים

הראיון הזה חזר על עצמו בפעם השניה ברציפות השנה. רוז'ה פדרר סיים את דרכו ללא תואר בטורניר הרולאן גארוס, דיבר על ההכנות לעונת הדשא שהוא כל כך אוהב ועל אלה שעומדים לסכן אותו בווימבלדון. אנדי רודיק ולייטון יואיט הוזכרו כיריבים מסוכנים מאוד, רפאל נדאל הוזכר כטניסאי אדיר, אבל לא בעונת הדשא. פדרר, יואיט, רודיק ולמעשה כמעט כל אחד שנושם טניס, לא ספרו את הספרדי בווימבלדון הם לא עשו זאת מרוע לב. נדאל אמנם דורג שני בטורניר, אבל זה היה רק בזכות דירוגו העולמי. על הנייר, כל סוכן הימורים שפוי מיקם אותו בתחתית רשימת הפייבוריטים, הרבה אחרי טניסאים אחרים מהטופ 10. עד השנה, ההישג הטוב ביותר שלו במשטח הכל כך שנוא עליו היה סיבוב שלישי. הוא גם נפצע בטורניר ההכנה האחרון שלו בקווינס וחזר לטיפולים במאיורקה, לפני שהגיע לווימבלדון ברגע האחרון.

הטניסאי הלטיני האחרון שזכה בווימבלדון היה מנולו סנטנה הספרדי ב-1966, כך שאפשר לומר שבעידן המקצועני, לא היה מומחה חימר שהניף את הגביע בלונדון. מי שהיה הכי קרוב לעשות את זה היה דויד נלבנדיאן, שעלה לגמר בטורניר ב-2002 והפסיד ללייטון יואיט. לא כל אחד יכול להבין את ההבדל העצום שבין משטחי הדשא למשטחי החימר וגם למשטחים הקשים. מי שכן, יכול להעריך בקלות את גודל ההישג של הספרדי, שגם אמר לפני כחודש: "לא נראה לי שתראו משהו חדש או מפתיע. גם השנה אני אחזור מווימבלדון ללא התואר". והנה נתון קטן שיכול לעזור כדי להבין עד כמה שונים שני הטורנירים באנגליה ובצרפת. זו הפעם הראשונה מאז 1952 ששני טניסאים שנפגשו בגמר הרולאן גארוס, מתמודדים חודש לאחר מכן בגמר בווימבלדון.

נדאל כבר עשה את שלו בטורניר הזה. הוא עלה לגמר טורניר גראנד סלאם שלישי בקריירה, כאשר בשניים הקודמים הוא ניצח. הסטטיסטיקה לצידו, מאחר שהוא ניצח את פדרר בכל ארבעת המפגשים ביניהם השנה, אבל צריך לזכור שזו תהיה הפעם הראשונה בה השניים נפגשים על הדשא. צריך גם לזכור שפדרר עדיין לא הפסיד מערכה בטורניר הזה והוא ישמח מאוד להמשיך ברקורד המרשים הזה, על חשבונו של הילד שהשפיל אותו לא מעט.

פדרר מנסה להתנער מהמחשבות על זהות היריב שלו ולהמשיך בקו שליווה אותו לאורך כל הטורניר: "אני יודע שאני יכול לנצח אותו", אמר לקראת משחק הגמר. "אסור לי לחשוב על זה שאני משחק נגד נדאל. אני צריך לחשוב על זה שאני יודע לשחק טוב על הדשא. בסופו של דבר, זה אמור להיות הרבה יותר קל מאשר על החימר".

השליטה של נדאל על החימר והשליטה של פדרר על הדשא, פגעה בטניס באיזשהו מקום. במשחק חצי הגמר של נדאל מול בגדאטיס, אפשר היה לראות בפעם הראשונה שמחת ניצחון אמיתית אצל הילד הספרדי, שמחזיק במלוא הפוטנציאל להפוך לאחד הגדולים בהיסטוריה. בפעמיים בהן זכה ברולאן גארוס, הוא ידע שהרגע הזה יגיע. ראו את זה עליו, גם בגמר האחרון והקשה יותר מול פדרר. הוא פשוט יודע שהוא שחקן החימר הטוב בעולם כיום ואולי לכן חגג יותר באיפוק.

על הדשא בווימבלדון, ראינו ילד ספרדי שפשוט לא מאמין למראה עיניו. שווה לחכות כמה חודשים טובים כדי לראות את האירועים האלה בטלוויזיה ואת התגובות על פניו, בסגנון חגיגת השער האקסטטית של מרקו טארדלי האיטלקי בגמר מונדיאל 1982. הניצחון הגדול ביותר של נדאל על הדשא, הכריעה על הברכיים אל מול הקהל והידיעה שעשה את הבלתי צפוי ואולי הבלתי אפשרי, היו שווים הכל, גם אם לא יזכה בתואר.

ושכחנו טניסאי גדול שלישי, ביורן בורג. שני הטניסאים הנפלאים האלה כבר שברו שני שיאים של השבדי השנה. נדאל במספר הניצחונות הרצופים על החימר ופדרר על הדשא. בורג, הוא גם האחרון שזכה ברולאן גארוס ובווימבלדון באותה שנה, 1980. לתשומת ליבו של רפאל נדאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully