וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה מאוד מיוחד עבורי"

8.7.2006 / 18:11

אמלי מורסמו זכתה בטורניר ווימבלדון אחרי 6:2, 3:6, 4:6 על ז'סטין הנין, ולא הסתירה את התרגשותה. הנין: "אני מותשת"

ערב משחק גמר טורניר ווימבלדון לנשים, בין ז'סטין הנין הרדן לאמלי מורסמו, שמה הבלגית את הדגש על הפן הפסיכולגי: "זה המפתח בשלב הזה. זה לא עניין של טניס, אלא של איך מתמודדים עם המצב. לעצבים יש תפקיד מרכזי כי נשים הן יותר אמוציונליות. זה לא קל כל הזמן". כנראה שהיא ידעה על מה היא מדברת.

לפני ההתמודדות נחשבה הנין לקרחון בעוד יכולתה המנטלית של מורסמו בשלבים מכריעים הועמדה בספק. אלא שהיום התהפכו היוצרות, ודווקא הצרפתייה שבה מפיגור והשיגה ניצחון גדול ויוקרתי.

הנין, אלופת הרולאן גארוס האחרון, פתחה את המשחק חזק. לעומתה, יריבתה הצרפתייה לא נראתה מרוכזת ונשברה כבר במשחקון הראשון שלה, כשהבלגית עולה ל-0:2 מהיר. מורסמו הרבתה לעלות לרשת, אבל טניס חכם של הנין, ומכות העברה טובות עזרו לה לשמור על חבטות ההגשה שלה. מורסמו החלה לאבד את הסבלנות והנין המרוכזת שברה אותה עוד פעם ועלתה ל-2:5, בדרך לניצחון קליל 2:6 במערכה הראשונה.

המערכה השנייה נפתחה בטונים שונים לחלוטין. מורסמו שיחקה אגרסיבי, בעוד הנין הסתפקה בנסיונות הגנה, לא תקפה מספיק את יריבתה ונפלה לפיגור מהיר של 3:0. הנין עוד הצליחה להחזיר בניצחון של משחקון אחד, אבל לא הצליחה לחזור למשחק. היא ביצעה טעויות, איבדה את המומנטום לחלוטין, ונראתה אבודה מול מורסמו ההחלטית והבטוחה. הבלגית עוד הצליחה להתקרב עד ל-4:3, אבל שוב נשברה, והפסידה את המערכה 6:3.

במצב של 1:1 במערכה האחרונה, שברה מורסמו שוב את הבלגית המיואשת, ואחרי שעלתה ל-1:3 נראה היה שהניצחון שלה הוא רק עניין של זמן. מכאן שתי המתמודדות שמרו על מכות ההגשה שלהן בקלות יתרה, כשמורסמו כל הזמן בראש בזכות השבירה המוקדמת. המשחקון האחרון של המשחק היה מפגן עוצמה של מורסמו שבעזרת שני אייסים השלימה את העבודה עם 4:6, וזכייה בטורניר.

למרות שמורסמו בת ה-27 נמצאת בצמרת העולמית כבר לא מעט שנים, זהו תואר הגרנד סלאם השני בלבד בו היא זוכה, אחרי שזכתה השנה גם במלבורן.

"זו הרגשה נפלאה. אלו היו שבועיים נהדרים", אמרה מורסמו בסיום. "רציתי כל כך את הניצחון הזה, ואני לא רוצה שאף אחד ידבר על העצבים וההתרגשות שלי יותר. זה מאוד מיוחד עבורי. התואר הזה כל כך חשוב בעולם הטניס, כך שאני מאוד גאה".

הרדן, שעדיין לא טעמה את טעם הזכיה בווימבלדון, אמרה בסיום: "היא שיחקה טוב ממני, והיא היתה פשוט יותר מדי טובה היום", אמרה הבלגית. "אני מותשת, אבל אלה היו שבועיים מאוד יפים עבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully