וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחילו להתרגל, פדרר מול נדאל גם בווימבלדון

7.7.2006 / 21:24

השוויצרי טייל ב-2:6, 0:6, 2:6 בחצי הגמר מול ביורקמן, והספרדי התעלה עם ניצחון 1:6, 5:7, 3:6 על בגדאטיס. בראשון הקרב הגדול

אלוף ווימבלדון בשלוש השנים האחרונות, המדורג הראשון בעולם רוז'ה פדרר, לא התקשה להעפיל לגמר הטורניר אחרי חצי גמר מול יונאס ביורקמן. השוויצרי התעלל שיריבו השבדי לאורך 77 דקות בלבד, וסיים את הסיפור בשלוש מערכות - 2:6, 0:6, 2:6. הוא טרם הפסיד מערכה בטורניר, והציג יכולת פשוט מופלאה. בגמר הוא יפגוש את המדורג מספר 2 בעולם ומי שמאיים על ההגמוניה שלו - רפאל נדאל.

ביורקמן בן ה-34 הוא המבוגר ביותר שמעפיל לארבעת הגדולים בווימבלדון מאז 1987, אז שיחק ג'ימי קונורס בגיל 34 ו-304 ימים. מה גם שהוא הגיע לאן שהגיע לחצי הגמר הראשון שלו בווימבלדון, והשני שלו בלבד בגראנד סלאם. הוא לא דורג לפני הטורניר.

הקהל האנגלי ידע להעריך את הגאונות של השחקן הטוב בעולם, ששלח ווינרים לכל הכיוונים במגרש מכל מקום אפשרי. זה היה הניצחון ה-47 ברציפות שלו על הדשא, עוד שיא ששבר לא מכבר את זה של ביורן בורג. אגב, השחקן היחידי שהצליח לזכות בווימבלדון מבלי להפסיד מערכה אחת מאז שהטניס הפך מקצועני ב-1968, הוא אותו בורג, שעשה זאת לפני 30 שנה בדיוק.

"התחלתי עם סגנון משחק בטוח, אבל אז נכנסתי לתנופה", אמר פדרר. "הצגתי יכולת מצוינת, ותקפתי את ההגשות שלו, מה שהקשה עליו לדעתי".

ההבדל העצום בין שני השחקנים היה ברור מההתחלה. מצד אחד עמד מומחה הזוגות המזדקן, ומהצד השני אחד השחקנים הכי טובים אי פעם. יחסי הכוחות ניכרו במשחקון הרביעי של המערכה השנייה הוביל השבדי 15:30 בהגשה של פדרר, וקיווה אולי לשבירה ראשונה מולו. המדורג הראשון בעולם שלח שלושה אייסים אימתניים, והשכיח את היתרון של ביורקמן מבלי שזה בכלל נגע בכדור. אחרי עוד ווינר גדול שני משחקונים מאוחר יותר, אוהד אחד סיכם את מה שכולנו שואלים כבר כמה שנים: "איך אתה עושה את זה, רוז'ה?".

מישהו קרא לו מומחה חימר?

אחרי תקופה ארוכה של שלטון יחיד בצמרת הטניס העולמי, רוז'ה פדרר צריך להתרגל לעובדה שרפאל נדאל בן ה-20 נושף מאחוריו. מי שחשב שהספרדי הצעיר יכול להטריד את השוויצרי רק על תחום ההתמחות שלו, החימר, קיבל בשבוע האחרון הוכחה שנדאל העיקש מצליח גם על הדשא.

בחצי הגמר מול מרקוס בגדאטיס הקפריסאי בן ה-21 הוא העפיל לראשונה בחייו לגמר טורניר ווימבלדון אחרי ניצחון ענק 1:6, 5:7, 3:6, וינסה ביום ראשון לקטוע לפדרר את רצף 47 הניצחונות הרצופים על הדשא, ובו בזמן להודיע קבל עם ועדה - יש שריף חדש בסבב הטניס העולמי. אחרי שהשניים נפגשו בגמר הרולאן גארוס, שם ההתמחות של נדאל נתנה לו את התואר, פדרר ינסה לעשות את אותו הדבר במגרש אותו הוא אוהב יותר מכל - הדשא המרכזי של ווימבלדון.

כבר מהפתיחה הראה נדאל שיש לו את הוורסטיליות הדרושה כדי להיות הטניסאי הטוב בעולם, כשלא הסתפק בחבטות חזקות מהקו האחורי, והציג את הארסנל המגוון שלו - כף יד מלא בטופ ספין, דרופ שוטס מתוזמנים היטב, וגם עלייה יעילה ביותר אל הרשת. לשם השוואה, פדרר הלך 19 פעמים לרשת מול ביורקמן, ולקח מהן לקח 13 נקודות. נדאל, באופן מפתיע, הלך קדימה לא פחות מ-38 פעם, מה שהביא לו 31 נקודות. בגדאטיס לא ויתר על אף נקודה, ונתן את כל כולו כדי להקשות על המדורג השני בעולם, אבל הספרדי תמיד היה שם כדי להחזיר את החבטה הנכונה, או כדי להתאושש ממהלך נהדר של הקפריסאי מלא השארם. אם זה הטניס שיש לספרדי בידיים, רוז'ה צריך לישון עם עין אחת פקוחה.

בריאן את בריאן בגמר הזוגות

האחים התאומים לבית בריאן, בוב ומייק, העפילו לגמר טורניר הזוגות אחרי ניצחון 4:6, 7:6, 6:7, 1:6 על מארק נולס מהבהמאס ודניאל נסטור מקנדה, בקרב בין המדורגים ראשונים למדורגים במקום השלישי בווימבלדון. הם יפגשו בגמר את פבריס סנטורו הצרפתי וננאד זימונייץ' הסרבי, שדורגו לפני הטורניר במקום השישי. השניים גברו 2:6, 1:6, 5:7 על מי שדורגו במקום השביעי, פטריק דאם הצ'כי ולינדר פאס ההודי.

ההצלחה הסינית של הטניסאיות בטורניר המשיכה עם ההעפלה של דזי יין וז'יה ז'נג לגמר הזוגות. הן גברו על הזוג שדורג במקום השני, קארה בלאק מזימבבואה ורנה סטאבס מאוסטריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully