וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינטו סיכם ל-3 עונות בבית"ר

אסף שקד

6.7.2006 / 14:45

ז'ואנו פינטו, חלוץ ברזילאי ששיחק בעונה החולפת באקדמיקה הפורטוגזית, אמור להצטרף לקבוצה, שגברה 0:4 על קבוצת חובבים

קבוצת בית"ר ירושלים סיכמה עם ז'ואנו פינטו שאבס הברזילאי לשלוש עונות. החלוץ בן ה-26 סיים את העונה באקדמיקה הפורטוגלית, כבש 13 שערים ב-28 משחקים וסיים את הליגה כשהוא במקום השישי בטבלת מלך השערים. לפני כן הוא שיחק בסלמנקה הספרדית, אך תחילת הקריירה שלו לא הייתה מלהיבה כשהוא שיחק בקבוצות קטנות מאוד, שם צבר את הניסיון והפציץ רשתות.

בית"ר ירושלים, שרכשה את כרטיסו של השחקן ב-800 אלף יורו, תשלם לו כ-300 אלף יורו לכל אחת משלוש העונות בהם ישחק בבית"ר ירושלים. כבר מחר (שישי) אמור החלוץ לנחות בהולנד בצוותא עם דודו דהאן ולהצטרף לימים האחרונים של מחנה האימונים בהולנד. המטרה היא להחתימו על החוזה כבר בימים הקרובים וזאת לאחר שטיוטת החוזה כבר מוכנה ובצוות המקצועי החליטו באופן סופי כי פינטו הברזילאי יהיה החלוץ הזר של הקבוצה בעונה הקרובה.

הירושלמים שהתלבטו בין פינטו לבין ז'ואאו תומאס, בעבר שחקן נבחרת פורטוגל, שהיה בעדיפות ראשונה בחרו לבסוף בפינטו, למרות הרקורד הפחות מרשים שלו.

כמו כן, בנוסף לחלוצים החדשים ששמם עולה כעת, גם אלחסן קייטה ומוחמד צ'יטה עדיין מוזכרים כאפשרות להגיע ולחזק את בית"ר ירושלים ובנושא של שני השחקנים מטפל ולדימיר שקלאר שנמצא כעת בבלגיה ובודק את עלויות צירופים- בעיקר של צ'יטה.

בנוסף להחתמה זו תמשיך הקבוצה במאמציה להחתים ביממה הקרובה את הקשר הברזילאי ווניו מוראס פיו. מיד לאחר ההפסד לסופיה, המריא דודו דהאן לפורטוגל על מנת ולנסות לסכם עם השחקן ולהחתימו במהירות לבית"ר ירושלים. לאחר שבדק מספר אפשרויות שונות בנוסף לקשר, בימים הקרובים צפויים לחתום בקבוצה מספר שחקנים חדשים.

על ווניו יש הסכמה בצוות המקצועי להחתימו כמה שיותר מהר. בין השחקן לקבוצה קיימים עדיין פערים כספיים, ובמידה שהעברתו לבית"ר תיכשל, תעבור הקבוצה לאופציה של אנדריאס מדריד (25), קשר אחורי מארגנטינה, ששיחק אשתקד בבראגה הפורטוגלית.

הקשר האחורי ווניו מוראס פיו המוכר יותר כ-ווניו, נולד ב-1979בעיר מיניירוס בברזיל. את הקריירה שלו החל בקורינתיאנס, קבוצת הפאר הברזילאית, שבאותה תקופה לא הייתה בשיאה, ובתחילת עונת 2002/03 עבר כשחקן אנונימי למדי לקבוצת מאריטימו הפורטוגלית, ובדומה לברזילאים רבים, למרות שיצא כאנונימי הוא עשה לעצמו שם בליגה הפורטוגלית כקשר אחורי מוביל בליגה הראשונה. ב-4 העונות שלו במאריטימו רשם ווניו 114 הופעות במדי הקבוצה הראשונה, בהם כבש 2 שערים, וברוב המשחקים לא הוחלף, נתון המראה על יציבות גדולה מצד השחקן.

סגנון המשחק של ווניו הוא בעיקרו הגנתי בהתאם לעמדה שלו במגרש, אך יש ביכולתו גם לפעול התקפית כשהדבר נדרש וידוע בעיקר במסירות ה"פאלש" שהוא מוסר עם רגלו הימנית החזקה, מסירות המניעות את משחק קבוצתו בדומה למסירות שניפק יוסי אבוקסיס המון פעמים בזמן ששיחק בבית"ר, מסירות המעבירות את כובד המשחק מצד לצד, וידוע גם בבעיטות החופשיות הטובות שלו, על אף שבמאריטימו לא היה בועט המצבים הנייחים הקבוע של הקבוצה. הוא משחק במאריטימו עם החולצה מספר 15, וייתכן שיירש את המספר ממאור מליקסון באם אכן יצטרף לקבוצה.

0:4 על קבוצת חובבים

היום גברה בית"ר במשחק אימון על GJF, קבוצת חובבים ההולנדית, בתוצאה 0:4. את השערים לבית"ר כבשו ברק יצחקי בצמד, מיכאל זנדברג וגל אלברמן. יצחקי אמר בסיום המשחק: "היה לנו משחק טוב ואני שמח שכבשתי צמד, אבל אסור לצאת מפרופרציות כי שיחקנו נגד קבוצת חובבים והרמה שלה היא לא אינדיקציה למה שיהיה לנו בעונה הקרובה. סה"כ אני שמח שאנחנו לאט לאט מתחברים ונראים טוב לא רק באימונים, אלא גם במשחקים".

בית"ר פתחה בהרכב הבא: איציק קורנפיין, רוני גפני, עומרי אפק, תומר בן-יוסף, שמעון גרשון, גל אלברמן, אבירם ברוכיאן, מיכאל זנדברג, פבריס פרננדז, ברק יצחקי ועמית בן-שושן.

אתמול (רביעי), במהלך אימון הערב החליפו אבירם ברוכיאן ופבריס פרננדז דחיפות ביניהם. ארדילס סילק את השניים מהאימון, וביקש מהם לשבת בצדי המגרש. גם בשולי המגרש, העניינים לא נרגעו, ופרננדז המשיך להקניט את ברוכיאן, שהתעלם מכך ולא נגרר לפרובוקציות של הצרפתי, והתקרית הסתיימה. הצוות המקצועי לא ראה בעין יפה את התקרית, ושוקל להעמיד את השניים לדין פנימי.

עדכון ראשון: 6.7.2006, 11:18
עדכון אחרון: 6.7.2006, 15:40

"דאהן מעלים מידע מארדילס" (יניב בן חקון, הארץ)

בעוד מצוקת הזרים בבית"ר ירושלים מתגברת, ועד כה לא חתם בה אפילו זר אחד, נשמעת ביקורת נוקבת במועדון נגד הסקאוטר, דודו דהאן. גורמים בבית"ר לא מהססים להפנות אצבע מאשימה כלפי דהאן על כישלון החתמת הזרים ועל מעורבות יתר בקבוצה. מקורב לקבוצה אף התבטא בחריפות: "דהאן זה בלון שעוד יתפוצץ לכולם בפרצוף".

גורמים במועדון מדווחים על מספר מקרים בהם דהאן, המקבל יד חופשית מהיו"ר ולדימיר שקלאר, סינן מועמדים לקבוצה וכלל לא העביר את שמם למאמן, אוסי ארדילס. מדובר בארבעה שחקנים מארגנטינה, אחד מהם בכיר.

"דהאן יוצר אווירה רעה במחנה והשחקנים לא מתחברים אליו", טען אתמול שחקן בקבוצה, "הוא מנצל את האופי של ארדילס, כדי לחזק את מעמדו ולהשפיע. הוא קובע את הקאדר ואפילו איך יתנהלו האימונים". סוכני שחקנים מוסיפים: "קשה לעבוד עם בית"ר. בהרבה מקרים אנחנו פונים לדהאן והוא מסנן אותנו חופשי".

בינתיים, דחתה בית"ר שחקן ארגנטינאי נוסף שהוצע לה השבוע, רולאנדו סארטה, חלוץ ולז סרספילד ומלאגה בעבר, שכבש 28 שערים בשתי העונות האחרונות וגם לקח אליפות. עלות העסקתו של סארטה הוערכה בכמיליון יורו, סכום שבית"ר יכולה לעמוד בו. רשמית נמסר מבית"ר, שארדילס ויתר על סארטה, שאמור לחתום היום באינדפנדיינטה, אולם גם כאן יש מי שחושב כי לא ארדילס הפיל את העסקה.

"מצחיק לחשוב ששחקן ברמתו של סארטה מוצע לקבוצה שאין לה רכש זר והוא לא מספיק טוב", אמר אתמול סוכן שחקנים, "לאינדפנדיינטה הוא טוב ולבית"ר לא?".

דובר בית"ר, עודד זרגרי, בתגובה: "ארדילס נתן מנדט לדהאן בכל הקשור להבאת זרים. ארדילס גם ביקש מדהאן לסנן עבורו את הפניות. דהאן לא קובע את אימוני הקבוצה ולא את הלו"ז. ארדילס ודהאן עובדים בשיתוף פעולה מלא, ומבחינתנו זה הדבר הנכון למועדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully