וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקים נשכחו בבית

6.7.2006 / 8:43

מכבי ת"א התעלמה משרף ומדרוקר, ירושלים אחרי אדלשטיין לא חשבה בכיוון של בית הלחמי, ג'ינו או אשכנזי, והמאמנים הוותיקים בישראל במצוקה

אתמול ספגה קבוצת עובדים מכה אנושה, על אף שחבריה לא קיבלו מכתבי פיטורים. מדובר במאמני הכדורסל הוותיקים. מכבי ת"א והפועל ירושלים מינו למאמנים זר וילד מקומי בן 31, חסר ניסיון בבוגרים. מכבי ת"א התעלמה משרף ומדרוקר, ירושלים סיימה את הקשר עם ארז אדלשטיין ולא חשבה בכיוון של בית הלחמי, ג'ינו או אשכנזי. צרפו לכך את המעבר של גיא גודס מראשל"צ ליד אליהו, אחרי עונה וחצי על הקווים, את החלפתו בגלעד כץ ואת הצטרפותו הצפויה של זר נוסף, לוקה פאביצ'ביץ', לנהריה, ותבינו את מצוקת הוותיקים. שכחו אותם בבית.

למהומה אחראים בעקיפין שני אנשים שבחרו שלא לאמן בעונה הבאה בישראל, פיני גרשון ודייויד בלאט. בשנות העבודה שלהם במכבי ת"א, ביחד ולחוד, הציבו השניים סטנדרטים חדשים של מקצועיות, הפרידו עצמם משאר המאמנים הישראלים והצטרפו לצמרת האירופית. על כן אך טבעי ששם, ולא בישראל, חיפשה מכבי את המחליף של גרשון, כשהתברר כשבלאט לא יגיע. מאמנים מעוטרים כמו מסינה או אוברדוביץ' כבר עובדים בקבוצות גדולות לא פחות, כך שנוון ספאחיה הצעיר יותר, שגבר פעמיים על מכבי בהצגות כדורסל מרשימות, הוא מחליף כמעט טבעי.

במקביל, אחרי שנים רבות של בחירה במועמדים צפויים, אזר דני קליין אומץ והימר על דן שמיר, תלמידם של גרשון ובלאט. רוב המאמנים הישראלים הבכירים לא הצליחו במלחה, והאחרון, אדלשטיין, קרס ברגעי הלחץ. הוותיקים סיפקו לירושלים כל כך הרבה עונות של מפח נפש, שאין לה מה להפסיד.

המבחנים של השניים, והמכשולים שעומדים בפניהם, שונים בתכלית. ספאחיה מגיע לקבוצת על, שראשיה הפגינו בחודש האחרון בלבול וששחקנה הבכיר ביותר, פארקר, משדר סימני עייפות. בתחילה נראה היה שספאחיה ייהנה מסגל דומה לזה של העונה שעברה, אבל כעת נדמה שייאלץ להניח כבר בעונתו הראשונה את אבני הפינה לשושלת הבאה.

שמיר, לעומתו, יתמודד כנראה עם תקציב מצומצם (מינויו מסמל כנראה את תום עידן גיידמק) ובעיקר עם חוסר ניסיונו. ידע תיאורטי לא יסייע לשמיר להתמודד עם הלחץ הירושלמי, שאינו תלוי בגובה המשכורות של השחקנים. הוא יטעה וילמד תוך כדי תנועה. השאלה היא אם התעוזה המרעננת שהפגין קליין עם מינויו של שמיר בקיץ, תתורגם לסבלנות להפסדיו בחורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully