וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללים קדימה

5.7.2006 / 23:49

ההצגות המביכות של פורטוגל הסתיימו בספק הכשלה על הנרי. זידאן (33) הבקיע את הפנדל, צרפת ניצחה 0:1, וממשיכה לגמר מול איטליה

בימים האחרונים כבר קשה להתעלם מזה שהמונדיאל הזה בינוני במקרה הטוב ומשמים במקרה הרע. אחרי שאתמול, בחצי הגמר הראשון, עוד יכולנו להתנחם בסיום הדרמטי, הפעם צרפת הבקיעה כבר בדקה ה-33 בבעיטת עונשין מ-11 מטר, ופורטוגל לא ממש הצליחה בהמשך לסכן את השער הצרפתי. פביאן בארטז ניסה לעזור לה עם יכולת מזעזעת/משעשעת, אבל כשהחלוץ שלך הוא פאולטה, הסיכויים שלך להבקיע מול הגנת הברזל בראשות תוראם את גאלאס הוא נמוך. נגמר, כמה לא מפתיע, 0:1 קטנטן.

למרבה האירוניה, הניצחון הצרפתי ששלח אותם לגמר שני בתולדותיהם הושג בזכות עוד שריקה מעוררת מחלוקת, אחת מני רבות בטורניר. אמנם היה מגע בין קארבליו להנרי בדקה ה-33, אבל נראה היה שהצרפתי עזר לשופט להחליט, כשהוסיף איזו צלילונת.

למה אירוניה, אתם שואלים? כי הפעולה הכי שכיחה של חניכיו של לואיס פליפה סקולארי הייתה נפילה. עדיף ברחבה. על ההצגות ניצח, כצפוי, כריסטיאנו רונאלדו, שניצל כל הזדמנות וכל חיכוך עם מגן כדי לבדוק את הדשא של מינכן מקרוב ואז לרוץ לבכות לשופט. גם סקולארי הצטרף לחגיגה עם שטף של תלונות לאיש עם המשרוקית. לכן אפשר לומר בבטחון שלפורטוגל לא הגיע להעפיל אל הגמר, בטח ובטח לאור העובדה שבשלושה משחקי נוק אאוט הם הבקיעו שער אחד בלבד. על הדרך נרשם ההפסד הראשון אי פעם של סקולארי בגביע העולם.

צרפת מגיעה לגמר מסיבה אחת עיקרית - יש להם הגנת ברזיל וקישור אחורי בלתי רגיל. בהתקפה לא ראינו מהם יותר מדי, למרות הכשרונות הגדולים שמפארים את החלק הקדמי של ריימונד דומנק, והעובדה הזו צריכה להדאיג את הטריקולור לקראת המפגש מול הסקוואדרה אזורה. בטח ובטח כשאחד המאצ' אפים המרכזיים הולך להיות בופון מול בארטז. ביום ראשון נקווה לקבל משחק עם קצת יותר אקשן, יותר דרמה, יותר שערים, ובעיקר - יותר כדורגל. זינדין זידאן יגיע למשחק אחרון בהחלט בקריירה, בתקוה לסיים אותו עם גביע שני והיסטורי, כנגד כל הסיכויים.

איש המשחק: ליליאן תוראם
אצטדיון: אליאנז ארינה, מינכן (66,000 צופים)
שופט: חורחה לאריונדה (אורוגוואי)

מחצית ראשונה

דקה 1: לא עוברות 40 שניות, וכדור ארוך למאלודה מגיע לרחבה, משם הוא בועט שטוח ליד הקורה.

דקה 4: רונאלדו רץ באגף שמאל, ומסר לדקו במרכז, והאחרון בועט חלש ושטוח. בארטז הודף רע מאוד, אבל ההגנה מספיקה לחלץ בזמן.

דקה 8: רונאלדו משאיר למניש, שבועט מ-25 מטר כדור שחולף מעל המשקוף.

דקה 14: זידאן לריברי, ריברי למקללה, ומקאללה שולח רוחב לתיבת החמש, אבל הנרי לא מספיק חד והכדור חולף על פניו.

דקה 10: כדור רוחב של פיגו מחפש את פאולטה מטרים ספורים מהשער, אבל גלישה של תוראם עושה את העבודה.

דקה 15:פיגו מנסה את מזלו ברגל שמאל, אבל הכדור מתגלגל לידיו של בארטז.

דקה 28: הנרי מקבל כדור בצד שמאל של הרחבה, מהתל במיירה ומשתחרר ממנו, אבל הרוחב שלו מגיע הישר לריקרדו.

דקה 33: גול! הנרי נכנס לרחבה, מטעה אותו לצד אחד, הולך לצד שני, נתקל ברגל ונופל. השופט שורק לפנדל, וזידאן לא מתבלבל בדרך ל-0:1 צרפתי.

דקה 36: מניש בועט מרחוק כדור למרכז השער, בארטז, שנראה בלתי יציב בעליל עד כה, כמעט משמיט את הכדור הפשוט.

מחצית שנייה

דקה 48: שוב דו קרב בין הנרי למיירה על קצה הרחבה, ושוב הנרי עם ידו על העליונה. הצרפתי משאיר אותו מאחור ובועט בשמאל, אבל ריקרדו עוצר בקושי.

דקה 49: זידאן רוקד מול מיגל, ומשאיר לריברי, ששולח בעיטה חזקה. ריקרדו שוב במקום.

דקה 53: פיגו מכניס כדור לפאולטה בתוך הרחבה, והסגירה של תוראם מכריחה את הפורטוגלי מובילה לבעיטה לרשת החיצונית.

דקה 77: עוד בירטוז של השוער הצרפתי. בעיטה חופשית של רונאלדו הולכת הישר לידיים שלו, אבל הוא מחליט להדוף כדור בסגנון כדורעף, ואז פיגו מצליח להחטיא את המסגרת מארבעה מטרים.

דקה 93: מיירה בועט מ-20 מטרים מעל השער.


הרכבים:

פורטוגל: ריקרדו, מיגל (פריירה, 62), ריקרדו קרבאליו, פרננדו מיירה, נונו ואלנטה, קושטיניה (פושטיגה, 74), מאניש, דקו, לואיש פיגו, כריסטיאנו רונאלדו, פאולטה (סימאו, 68)

צרפת: פביאן בארטז; ווילי סניול, ליליאן תוראם, וויליאם גאלאס, אריק אבידל; פטריק ויירה, קלוד מקללה, פרנק ריברי (גובו, 72), זינדין זידאן, פלורן מאלודה (וילטורד, 70); תיירי הנרי (סאהה, 85)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully