וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף איטליה

5.7.2006 / 0:15

זה היה נראה כמו עוד משחק מאכזב, אבל שערים של גרוסו ודל פיירו בסיום ההארכה שלחו את איטליה לגמר גביע העולם עם 0:2 על גרמניה

זה היה אמור להיות מפגש קלאסי, בין שתיים מהנבחרות הגדולות של הכדורגל העולמי, אבל זה כבר הלך בכיוון של עוד 0:0 ללא שערים אחרי 120 דקות, בדרך לפנדלים. בסופו של דבר זה הסתיים בצורה הכי דרמטית שאפשר, והפך לקלאסיקה בלתי נשכחת. איטליה הצליחה לנצח 0:2 את גרמניה עם שערים נפלאים של גרוסו (119) ודל פיירו (120) בשתי הדקות האחרונות של ההארכה, שני גולים מדהימים ששלחו את הקבוצה של ליפי לגמר הגביע העולמי.

גרמניה ואיטליה נתנו את כל מה שיש להן, אבל 119 הדקות הראשונות בחצי הגמר הסתיימו ללא שערים. המשחק הזה היה המשך ישיר למשחקי הנוקאאוט הקודמים, שבהם המערכים הזהירים הכתיבו את מהלך המשחק, אבל למרות שהרשתות לא רעדו והשערים לא נכבשו, הקהל נהנה ממשחק אינטנסיבי שהתנהל ברובו בקצב מהיר. השופט איפשר למשחק לזרום כשהשתדל לא להרבות בשריקות, והתמיכה הקולנית של הקהל באיצטדיון הוסיפה לאווירה הססגונית, אבל לצערם של הצופים, עוד 90 דקות נגמרו ב-0:0, בעוד משחק מאכזב במונדיאל. אבל אז הגיעו ההארכה והסיום המדהים, שחיפו על כל הסבל.

כולם חשבו שיינס להמן יהיה בלתי ניתן להכנעה בכושרו הנוכחי, אבל גרוסו בדקה ה-119 הדהים את העולם. המגן האיטלקי קיבל את הכדור ברחבה אחרי מסירה נהדרת של המצטיין במשחק, אנדראה פירלו, ומשום מקום שלח בעיטה מסובבת לפינה הרחוקה, שאפילו להמן לא הצליח לעצור. גרוסו, להזכירכם, היה גם האיש שלזכותו נשרק הפנדל בדקה ה-93' של שמינית הגמר מול אוסטרליה, אחרי הכשלה מפוקפקת, ושאותו תירגם פרנצ'סקו טוטי לשער ניצחון.

גרמניה התנפלה על השער האיטלקי בניסיון נואש להשוות ב-60 השניות שנותרו, אבל מבצע מצוין בהתקפה מתפרצת של איטליה הסתיים בשער נפלא של דל פיירו, שקבע 0:2 וניצחון גדול.

בסופו של דבר, הקבוצה של ליפי ניצחה בצדק. איטליה פתחה היטב את המשחק ושלטה במחצית הראשונה, אבל המצבים הספורים שאליה הגיעה נעצרו על ידי השוער הגרמני להמן, שהמשיך את הכושר המצוין שלו לאורך הטורניר. טוטי הצטיין במרכז המגרש ונתן משחק גדול, כשהוא נהנה מתמיכה של פרוטה ופירלו מאחור, אבל בהמשך אזל לקישור האיטלקי הכוח, והגרמנים התחילו לשלוט במרכז השדה.

בהארכה יצא ליפי מהתבנית ההגנתית, אולי מחשש מפנדלים (גרמניה מעולם לא הפסידה בבעיטות הכרעה במונדיאל, איטליה לא ניצחה), ועשה שני חילופים התקפיים: יקווינטה במקום קאמורנסי ודל פיירו במקום פרוטה. התעוזה השתלמה. בסיום האיטלקים חגגו בצדק, מול גרמניה שלא הרשימה משחק שני ברציפות.

מחצית ראשונה

דקה 4 - טוטי ירה כדור חופשי מ-25 מטרים, להמן קלט בקלות, על אף שהכדור הוסט על ידי החומה.

דקה 8 - פודולסקי השאיר כדור נוח לבאלאק, שבעט חזק מ-20 מטר, אבל מעל לשער.

דקה 15 - קלוסה השאיר כדור מצוין לפודולסקי, אבל קנבארו בפעולה הגנתית מעולה הקדים את הגרמני.

דקה 16 - פרוטה הגיע למצב של אחד על אחד עם להמן אחרי מסירה נפלאה של טוטי, אבל הוא נתן לעצמו מקדמה גדולה מדי, ויציאה מצוינת של להמן הצליחה לעצור אותו. הזדמנות גדולה לאיטלקים.

דקה 20 - כדור רוחב מצוין של קהל מצא את פודולסקי, אבל החלוץ שלח וולה מעל לשער.

דקה 29 - תרגיל איטלקי בכדור חופשי מצא את טוטי ברחבה, אבל הבעיטה שלו נהדפה על ידי ההגנה הגרמנית הצפופה.

דקה 31 - פריצה טובה של פרוטה הסתיימה בכדור רוחב ללוקה טוני, אבל החלוץ שוב נבלם על ידי הבלם מצלדר.

דקה 34 - איבוד כדור של גאטסו הפך להתקפה מתפרצת של גרמניה. קלוסה מצא את שניידר במצב טוב, אבל הקשר הגרמני בעט מעל לשער ופספס הזדמנות נוחה.

דקה 41 - הגבהה לרחבה של פירלו מצאה את הראש של קאמורנסי, אבל הנגיחה שלו לא הייתה מדויקת.

דקה 45+1 - השופט שורק לסיום המחצית הראשונה, שהתנהלה בקצב מהיר ומשביע רצון, אבל בלי הרבה מצבים מסוכנים ליד השערים. איטליה, שהחזיקה בכדור 58 אחוז מהזמן, שלטה במגרש בדרך כלל, אך עדיין אין שערים, 0:0.

מחצית שנייה

דקה 49 - פריצה נפלאה של קלוסה, שבמהלכה הצליח לחלוף על פני גאטוסו וקנבארו, הביאה אותה לאחד על אחד מול בופון, אבל השוער האיטלקי יצא היישר לרגליים שלו, ועצר אותו מצוין.

דקה 50 - הקצב המהיר נמשך. האיטלקים הגיבו בהתקפה מתפרצת, פירלו שלח את גרוסו בכדור עומק לתוך הרחבה, אבל הפעם להמן היה במקום הנכון בצד השני.

דקה 62 - דקות טובות של גרמניה. סיבוב מהיר של פודולסקי על הגב של מטראצי בתוך הרחבה השאיר אותו מול בופון, אבל הבעיטה שלו הייתה היישר לידיו של השוער.

דקה 78 - אחרי דקות ארוכות בעיטה למסגרת של האיטלקים. פירלו ניסה להפתיע את להמן מ-25 מטרים, השוער קלט בקלות.

דקה 80 - קנבארו רכב על פודולסקי, והשופט סימן לעבירה על קו 16 המטרים, על אף שהיא נעשתה בתוך הרחבה. באלאק לקח את הבעיטה, אבל שלח אותה מעל לשער.

דקה 86 - טוטי הקפיץ כדור מצוין לפרוטה, אבל עוד יציאה גדולה של להמן הצילה שער בטוח.

הארכה

דקה 91 - כבר בפתיחת ההארכה ג'ילארדינו הצליח לחדור לרחבה ומזווית קשה בעט חלש ומדויק, אך הכדור נעצר בקורה.

דקה 92 - כדור קרן הגיע לזמברוטה, ששלח טיל אדיר, שנעצר רק במשקוף.

דקה 105 - הגבהה מדויקת של אודונקור מהאגף הימני מצאה את הראש של פודולסקי, אבל ממצב מצוין הוא נגח החוצה, והחמיץ את ההזדמנות הנוחה.

דקה 111 - פודולסקי סיים התקפה מהירה של גרמניה, ושלח בעיטה חזקה למסגרת מתוך הרחבה, בופון הציל שער בעוד הצלה גדולה.

דקה 114 - דל פיירו הגיע שוב למצב נוח, אחרי יציאה מוזרה של להמן, אבל בעט מחוץ למסגרת ובזבז את ההזדמנות.

דקה 119 - גול! כדור קרן הגיע לגרוסו בתוך הרחבה, ובעיטה אדירה שלו הכניעה את להמן. 0:1 מדהים לאיטליה.

דקה 120 - גול! ההתקפה מתפרצת מצאה את דל פיירו מול להמן, הפעם הנסיך לא התבלבל וקבע 0:2 לאיטליה, שעלתה לגמר המונדיאל.

הרכבי הקבוצות:

גרמניה: יינס להמן, ארנה פרידריך, כריסטוף מצלדר, פר מארטסאקר, פיליפ להאם, ברנד שניידר (דייויד אודונקור, 83), סבסטיאן קהל, מיכאל באלאק, טים בורובסקי (בסטיאן שוונשטייגר, 70), לוקאס פודולסקי, מירוסלב קלוסה (אוליבר נויוויל, 110).

איטליה: ג'יאנלואיג'י בופון, ג'יאנלוקה זמברוטה, מרקו מטרצי, פביו קנבארו, פביו גרוסו, סימונה פרוטה (אלסנדרו דל פיירו, 104), אנדראה פירלו, ג'נרו גאטוסו, מאורו קאמורנסי (ויצ'נזו יקווינטה, 91), פרנצ'סקו טוטי, לוקה טוני (אלברטו ג'ילארדינו, 74).

שופט: בניטו ארכונדיה (מקסיקו).
איצטדיון: דורטמונד.
קהל: 65,000 צופים.
השחקן המצטיין של פיפ"א: אנדראה פירלו (איטליה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully