וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפתוח חשבון בנק נפרד לאיגוד שופטי הכדוריד"

4.7.2006 / 18:24

הנהלת האיגוד הכדוריד תדון בדו"ח שהגיש יו"ר איגוד השופטים, עו"ד טל לביא. בין המלצותיו, שילוב שחקני נבחרת בשיפוט בליגות הנמוכות

הנהלת איגוד הכדוריד שתתכנס ביום רביעי תדון בדו"ח שהגיש יו"ר איגוד שופטי הכדוריד, עו"ד טל לביא, ליו"ר האיגוד שאול זלצר ובו המלצות לביצוע בנוגע לאיגוד השופטים ולכלל ענף הכדוריד בארץ. הנהלת איגוד השופטים אימצה את הדו"ח של עו"ד לביא ועכשיו נותר רק שהנהלת האיגוד תאמץ אותן.

עו"ד טל לביא, שוער כדוריד בעבר, נכנס לתפקידו כיו"ר איגוד השופטים לפני שנה וחצי. אף אחד לא דרש ממנו להגיש דו"ח סיכום ביניים, אך לביא החליט לקחת אחריות וכתב דו"ח על פעילותו באיגוד ויותר מזה, הציע מספר שיפורים לעתיד.

עיקר הבעיה שבפניה ניצבים שופטי הכדוריד הוא מוסר התשלומים הנמוך של איגוד הכדוריד שסובל מבעיות נזילות, כך שבפועל לא מקבלים השופטים את דמי השיפוט שלהם ונוצר חוב גדול של איגוד הכדוריד כלפי איגוד השופטים. עו"ד לביא מציע לפתוח חשבון בנק נפרד לאיגוד השופטים אליו יזרימו הקבוצות ישירות את דמי השיפוט, כך שהכספים לא יבלעו בגירעון של האיגוד.

הצעה נוספת בדו"ח מדברת על שילוב שחקני נבחרת בשיפוט בליגות הנמוכות. כיום על פי התקנון שחקן פעיל אינו יכול כמובן לשפוט. הצעתו של עו"ד לביא, שכאמור אושרה על ידי איגוד השופטים, היא לשנות את התקנון לפרויקט מיוחד, אשר יתיר לשחקני ושחקניות נבחרות ישראל עד גיל 30 להשתלב במסגרות השיפוט באופן שיוכלו לשפוט בליגות שבהן משובץ שופט בודד. הם לא ישפטו משחקים של קבוצות שהיו קשורים אליהם בשנתיים האחרונות. בגיל 30 יהיה על השחקן לבחור בין שיפוט למשחק. מטרת הפרוייקט היא ששחקנים ידעו יותר חוקה, שחקנים צעירים ישמחו ששחקנים שמהווים דמות חיקוי ישפטו אותם ותיבנה עתודת שיפוט ליום הפרישה של השחקנים.

פרויקט נוסף שלביא מבקש להקים הוא פרויק נאמני כדוריד ומבקרי שופטים. כיום מבקר שופטים הנו שופט בינלאומי לשעבר בלבד. אין בקרב המבקרים שחקני עבר או מאמני עבר. הצעתו של עו"ד לביא במישור הזה מתחלקת לשנים. הקמת ועדת משקיפים נאמני הכדוריד כפי שנהוג באיגוד הכדוריד האירופי. כיום משובץ למשחק מכריע מבקר לשופטים ולא משקיף. לצורך כך תוקם וועדת משקיפים שחבריה יקראו נאמניי כדוריד וישתלבו במסגרת פעילות איגוד השופטים. סמכויות הוועדה והגדרת תפקיד יוגדרו בהתאמה וברוח תקנון איגוד הכדוריד האירופאי.

מלבד שופטים יצורפו מאמני נבחרת ישראל שאינם מאמנים בקבוצות, שחקני ומאמנים בכירים שאינם פעילים יחד עם המשקיפים הבינלאומיים, וישתלבו כמבקרי שופטים או משקיפים במשחקים בארץ. רשימת המשקיפים תקבע על פי החלטת יו"ר איגוד שופטי הכדוריד בתיאום יו"ר איגוד הכדוריד.

עו"ד לביא מציע עוד שכל העוסקים בכדוריד יחתמו על אמנה נגד אלימות בספורט, הוא מצרף לדו"ח שלו את נוסח האמנה. בסעיף פעילויות האיגוד בתקופתו, מציין עו"ד לביא כי בזכות פעילות האיגוד השתתפות שופטים בהשתלמות בחו"ל הוכרה על ידי רשויות המס כהוצאה מוכרת, דבר שהפחית משמעותית את ההוצאות של השופטים שיצאו להשתלמות במסגרת אליפות אירופה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully