וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע הראשונות בחצי גמר ווימבלדון

4.7.2006 / 18:11

אין הפתעות בטורניר הנשים. מורסמו תתמודד עם שראפובה, והנין הרדן שוב תפגוש את קלייסטרס. אתנחתא קומית: חשפן רץ אל הדשא

היום השמיני בווימבלדון התקיים היום ועוד לפני הסרב הראשון ניתן היה לציין לפחות נקודה משמעותית אחת. היום הוא הרביעי ביולי, יום העצמאות האמריקאי, אך לאן נעלמו האמריקאים בטורניר השנה?

ביום שבת הודחו ארבעה אמריקאים: ג'יימס בלייק, מארדי פיש, אנדרה אגאסי ואנדי רודיק. כשהיום יחלו משחקי רבע גמר הנשים, דבר אחד ברור, בטורניר נותר דובר אנגלית אחד, לייטון יואיט.

אז מה היה לנו ברבע גמר הנשים? 3 רוסיות, שתי בלגיות, שתי צרפתיות, וסינית אחת.

מריה שראפובה ואלה דמנטייבה נפגשו לדרבי על טהרת הרוסיות. השתיים נפגשו 5 פעמים בעבר, כשידה של שראפובה הייתה על העליונה ב-4 מהמקרים. למרות הכושר הבינוני לעיתים של שראפובה, ולמרות שהתקשתה מאוד מול פלאביה פנטה האיטלקית, היא לא התקשתה לגבור על דמנטייבה בשתי מערכות קלות 1:6, 4:6. שראפובה שלטה במשחק ללא עוררין, אבל ביתרון 0:4 במערכה השנייה איש עירום פצח בריצה אל הדשא (מה שהאנגלים קוראים סטריקר) ועצר את את המומנטום. כנראה שמשהו בבחור השמנמן הזה הוציא את הרוסיה היפהפיה מריכוז. דמנטייבה ניצחה ארבעה מחמשת המשחקונים הבאים, אבל שראפובה ידעה לחזור לעצמה ולהמשיך לחצי הגמר, שם תפגוש את אמילי מורסמו.

שראפובה התייחסה בסיום המשחק לחשפן, שניסה לבלבל אותה: "זה היה ממש מוזר, אבל מה שהטריד יותר הוא שהמאבטחים תפסו אותו אחרי יותר מ-10 שניות. לא ממש הסתכלתי עליו, תודה לאל. רציתי לחסוך מעצמי את הפרטים". כששראפובה שמעה מאחד העיתונאים כי לחשפן היו נתונים מרשימים היא אמרה: "באמת? אז אולי בפעם הבאה אני אסתכל". באשר למשחק עצמו אמרה הרוסיה: "אין ספק ששיחקתי הרבה יותר טוב מאתמול. ידעתי שאני חייבת להשתפר כדי לנצח".

ז'סטין הנין-ארדן גברה על מאחת מהפתעות הטורניר, סברין ברמון הצרפתייה, שנשואה למאמנה אריק ברמון, והיא לא יותר מאשר המחבטית מספר 11 של צרפת, אם הולכים לפי הדירוג העולמי. שתי מערכות בלבד נדרשו מהבלגית כדי לחלוף על פני יריבתה מדרום - 4:6, 4:6, וכך נעצרה לה הריצה היפה של ברמון, שהצילה 5 נקודות משחק מול ג'יזלה דולקו הארגנטינאית בסיבוב השלישי, ובשמינית הגמר הצילה לא פחות מ-9 כאלו בדרך להדחה של איי סוגיאמה היפנית. העייפות המצטברת של ברמון פגעה לה בסיכויים, ואחרי כמה בעיות בירך וטיפול שכלל חבישה, כבר לא נותר לה מספיק דלק במיכל בשביל הפתעה נוספת.

בסיום המשחק התייחסה הנין-ארדן להמשך דרכה בטורניר: "הדבר החשוב ביותר עכשיו הוא ההכנה המנטלית. הצד המנטלי הרבה יותר גדול מהמשחק במקרים האלה. בשלבים האלה, כולם מציגים טניס מעולה, צריך ךדעת איך להתמודד עם המצב וזה מה שאני מנסה לעשות. אני משתדלת לא לחשוב יותר מדי על שחקניות אחרות, אלא על מה שאני צריכה לעשות. אני בריכוז גבוה וזה טוב".

נה לי, ההפתעה הגדולה של הטורניר עד כה, רשמה רבע גמר היסטורי לסין בווימבלדון ופגשה את קים קלייסטרס הבלגית. קלייסטרס ניצחה במערכה הראשונה 4:6, אבל הסינית חזרה לעצמה במערכה השניה והובילה 2:5. כשנדמה היה שתהיה מערכה שלישית ומכרעת, קלייסטרס חשבה אחרת וניצחה בחמישה משחקונים רצופים בדרך ל-5:7 במערכה השניה וניצחון במשחק כולו.

קלייסטרס אמרה בסיום: "נה לי היא מסוג השחקניות שאוהבות לשחק אגרסיבי וידעתי שאני צריכה להגיב בצורה הזאת. בסופו של דבר אני מרוצה, הצלחתי לצאת מפיגור משמעותי".

רבע הגמר האחרון הפגיש בין המדורגת ראשונה בעולם, אמילי מורסמו לנציגה הרוסיה האחרונה, אנסטסיה מיסקינה. מורסמו הייתה הטניסאית האחרונה שתפסה את מקומה בחצי הגמר עם ניצחון 1:6, 6:3, 3:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully