וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן וואלאס עובר לשיקגו

גיל קדרון

4.7.2006 / 6:49

אחרי שש עונות כסמל של דטרויט, הסנטר עוזב בשביל חוזה של 60 מיליון לארבע שנים: "אני מעריך את כל מה שהפיסטונס עשו עבורי"

במשך שש עונות בן וואלאס היה הפיסטונס, והפיסטונס היו בן וואלאס, אבל לא עוד. ב-ESPN מדווחים שהסנטר הודיע לדטרויט כי הוא החליט לקבל את ההצעה של שיקגו, ולהפוך לשור לארבע השנים הבאות בעבור משכורת של 60 מיליון דולר. לפי חוקי הליגה החתימה הרשמית תוכל להתקיים רק לאחר ה-12 ביולי, מה שייתן לאוהדי הפיסטונס ההמומים קצת זמן להתרגל לרעיון לפני שיראו אותו בגופיה של הבולס.

"אני מעריך את כל מה שדטרויט עשתה עבורי ועבור משפחתי", אמר וואלאס. "הם נתנו לי הזדמנות לבנות לעצמי שם, והיה לנו המזל לזכות באליפות ביחד".

מאז שהגיע בטרייד מאורלנדו, שם שימש כרול פלייר אלמוני, הפך הסנטר לסמל של המועדון המתחדש, נבחר למשחק האולסטאר, שיחק בנבחרת ארה"ב, זכה בארבע תארים של שחקן ההגנה של השנה, וגם חגג אליפות ב-2004.

הקיץ הזה ביג בן היה שחקן חופשי, ולמרות האהבה וההערכה בינו לבין הג'נרל מנג'ר ג'ו דומארס, כאן אנחנו מדברים על ביזנס. דטרויט הגישה הצעה אחת ויחידה, ולא התכוונה לשפר אותה - 48 מיליון לארבע שנים. זה היה הופך אותו לשחקן בעל המשכורת השנתית הגבוהה בהיסטוריה של המועדון, אבל בשבילו זה לא הספיק. הבוכנות התעקשו בעיקר בגלל גילו המתקדם של השחקן, שיהיה בן 32 בספטמבר הקרוב, ויכולתו החלה דועכת בשנה האחרונה בכלל, ובפלייאוף בפרט.

"זה היה מאכזב", אמר. "זה ממש לא היה סוג ההצעה לה ציפיתי. הייתה לנו תקופה יפה וחשבתי שההצעה שלהם תהיה טובה יותר. אני לא חושב שהיא הייתה הוגנת".

בעיה נוספת של וואלאס בדטרויט הייתה המאמן פליפ סונדרס, שאוהב כדורסל התקפי ולא תמיד העריך את תרומתו לקבוצה. השחקן והמאמן רבו מעל גבי התקשורת, כאשר הראשון מאשים את האחרון בכשלונות הקבוצה. במשחק עונה רגילה אחד הוא אף סירב לחזור לפרקט לאחר שכעס על ייבושו על הספסל. עכשיו בן עובר לשחק תחת מאמן בעל אוריינטציה הגנתית מובהקת, סקוט סקיילס, לקבוצה שהייתה מהטובות בהגנה (42 אחוזים מהשדה ליריבה, מקום ראשון בליגה) בלי אף שחקן על הגנתי. כנראה שב-2006/7 נוכל לדעת מי מהשניים, פליפ או וואלאס, הוא זה שצדק.

האיש שניהל את המשא ומתן עבור ביג בן הוא ארן טלם, סופר סוכן קשוח לו יחסים טובים עם הבעלים של הבולס ג'רי ריינסדורף והג'נרל מנג'ר ג'ון פקסון, ומהרגע שטלם החל לעבוד עבור לקוחו החדש הפכה אופציית העזיבה של דטרויט לריאלית, אחרי שהמשך ההתקשרות בין הצדדים נראה סגור ונעול.

15 מיליון הדולר לעונה שיקבל וואלאס אוכלים כמעט את כל המקום הפנוי שהיה לקבוצה מתחת לתקרת השכר - 16.7 מיליון. הוא מביא איתו ממוצעים של 7.3 נקודות ב-2005/6, 11.3 כדורים חוזרים (הנתון הנמוך ביותר שלו מאז הגיע לדטרויט), 1.8 חטיפות ו-2.2 חסימות. בארה"ב טוענים כי הבעלים של השוורים, ריינסדורף, היה זה שקיבל את ההחלטה, ולא פקסון עצמו, שהעדיף ללכת כל סנטר זול יותר כמו ג'ואל פריזבילה. וכעת, בעקבות ההחתמה של ביג בן, לשיקגו שוב יש קבוצה שהולכת על אליפות כאן ועכשיו. הבולס ינסו להעביר את הסנטר טייסון צ'נדלר בטרייד, כשהשמועות מדברות על החלפה פי ג'יי בראון בן ה-37 מההורנטס המתחמשים, שחוזהו בסך 8 מיליון דולר מסתיים בסוף העונה, מה שייתן לשיקגו עוד מקום פנוי מתחת לתקרה בשנה הבאה. זה גם ייתן להם שחקן נוסף, מלבד וואלאס, בעל תכונות של מנהיג, בדיוק מה שהשחקנים הצעירים של פקסון צריכים.

ומה לגבי דטרויט? אחרי עונה רגילה חלומית הגיע פלייאוף מסויט שנגמר בהפסד 4:2 למיאמי בגמר המזרח, וכעת אפשר להגיד חד וחלק שקבוצת הבד בויס החדשה של דומארס חדלה מלהתקיים. מיד אחרי היוודע החדשות, דומארס פנה לביל דאפי, הסוכן של פריזבילה, והגיש לו הצעה שלפי דיווחים הופכת את הפיסטונס למובילים במירוץ אחר הסנטר ההגנתי של פורטלנד. אופציה אחרת הוא מעבר של ראשיד וואלאס לעמדת הסנטר, מה שיכניס לחמישייה את אנטוניו מקדייס. נראה שהסגנון של הקבוצה יהפוך בעונות הקרובות למהיר והתקפי בהרבה ממה שראינו מהקבוצה שחגגה את האליפות ב-2004.

חדשות נוספות:

* אטלנטה סיכמה עם ספידי קלקסטון על חוזה של 25 מיליון לארבע שנים, שם מקווים שהוא יוכל למלא את החור הפעור בעמדת הרכז.

* לינדסי האנטר, להבדיל מוואלאס, לא הולך לשום מקום. הרכז, שבילה את העונות האחרונות עם הפיסטונס, קיבל מפיניקס הצעה לשנתיים בשווי 3 מיליון דולר. הפיסטונס ראו, שמעו, והחליטו להעמיד הצעה של 4.5 מיליון לשנתיים, לה הסכים השחקן.

* מייק ג'יימס, שהשיג בעונה שעברה ממוצעים של 20 נקודות ו-6 אסיסטים עסור הראפטורס, לא צפוי להישאר בטורונטו בעונה הבאה, למרות שאף אחד לא אמר לו את זה במפורש. "נמאס לי להרגיש כמו זונה זולה", ירה ג'יימס. "זה לא רק לגבי כסף, אני רוצה בית". באופן מפתיע, ג'יימס דווקא חושב שהמחליף העתידי שלו, טי ג'יי פורד, שהגיע במקומו של צ'רלי וילנואבה, הוא בחירה טובה של ה-GM בריאן קולאנג'לו, וידחוף את הקבוצה קדימה.

* אחרי עזיבתו של פז'ה סטויאקוביץ', הפייסרס מנסים להביא במקומו את אל הרינגטון, ששיחק בקבוצה לפני שהועבר בטרייד - לפי בקשתו - בקיץ 2004. גם הפורוורד הביע רצון "לחזור הביתה", כדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully