וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורש בשיא

ראובן עטר

2.7.2006 / 1:51

רגע לפני הפרישה, זידאן נתן את משחקו הטוב ביותר העונה מול ברזיל, ששילמה על המקום האוטומטי של הכוכבים בהרכב. עטר מסכם

אלופת העולם, ברזיל, הודחה מהמונדיאל, אבל נגרום עוול לשחקן גדול ולנבחרת מצוינת אם נתייחס קודם למפסידים. לאורך כל המונדיאל אני משתף אתכם בתחושותי לגבי זינדין זידאן והטורניר המצוין שהוא עומד לתת, רגע לפני הפרישה. כבר מול ספרד הוא היה נהדר, אבל הערב הוא היה אפילו טוב יותר. זה היה משחקו הטוב ביותר של זידאן העונה, כולל בריאל מדריד. כיף לראות שחקן גדול, שנותן הכל במה שיכול היה להפוך למשחקו האחרון בקריירה ולא מוכן לרדת מהבמה בקלות.

זידאן לא לבד, כמובן. כמו מול ספרד, צרפת שוב הפגינה משחק קבוצתי מצוין. מעל הכל, נראה שהעלייה משלב הבתים הורידה את הלחץ משחקניה והם חזרו ליהנות מהמשחק. הבסיס של צרפת הוא ההגנה החזקה ביותר בטורניר. לצמד הבלמים, תוראם וגאלאס, מצטרפים המגינים אבידל וסאניול והקשרים ויירה ומקאללה, שרובם משתפים פעולה כבר שנים רבות. ביחד הם ניטרלו את ההתקפה הטובה ביותר בעולם. נבחרת ברזיל כמעט לא הגיעה לאף מצב, וההזדמנויות המעטות היו מקריות ולא נולדו כתוצאה ממהלכים מתוכננים.

קרלוס אלברטו פאריירה עשה טעות כששינה את המערך הטקטי של נבחרתו, והוסיף להרכב קשר נוסף, ז'וניניו, במקום אדריאנו. בכך עשתה ברזיל חיים קלים להגנה של צרפת. הצעד הזה מפתיע לאור העובדה שברזיל היא אחת הנבחרות היחידות בטורניר ששיחקו עם הרכב קבוע, פרט למשחק חסר המשמעות מול יפן. דווקא במשחק החשוב ביותר בחר פריירה לשנות. המטרה שלו הייתה לעבות את מרכז השדה, אבל בפועל ההגנה של צרפת הניעה כבר מההתחלה את הכדור ללא הפרעה, מפני שגם רונאלדיניו, גם רונאלדו ולעיתים גם קאקה לא לחצו מספיק את ההגנה. כשמשחקים עם שני חלוצים, שניהם לוחצים את הבלמים ומשבשים את הנעת הכדור. האלמנט הזה אבד לברזיל.

למען האמת, ברזיל לא שיחקה כדורגל שוטף גם במשחקים הקודמים. היא ניצחה במשחקיה בהילוך בינוני, תוך הצגת יכולת לא מרשימה. לכל אורך הטורניר, נבחרות הגיעו נגדה להרבה מצבים. בניגוד לנבחרות כמו צרפת, גרמניה וגם ספרד וארגנטינה המודחות, ברזיל לא התפוצצה ולא נתנה הצגה באף משחק. לדעתי, אחת הסיבות לכך היא ששחקניה זכו במקום בהרכב בקלות רבה מדי, ושמרו עליו גם אחרי שהציגו יכולת רעה. קאפו, למשל, המשיך לשחק למרות שהיה רחוק משיאו. היה מקום גם לנער את רונאלדיניו ולא להעלות אותו למגרש באופן אוטומטי. למעשה, השחקן היחידי בברזיל ששיחק בקצב מהיר לאורך כל הטורניר היה הבלם לוסיו, בעוד שאר חבריו המשיכו לשחק באיטיות ובאדישות. לכן, ההדחה המוקדמת של ברזיל מוצדקת.

שלום ולא להתראות, אנגליה

בימים האחרונים התרגלנו למשחק גרוע לצד משחק מצוין, וכך קרה גם בשבת. רבע הגמר השני היה חלש ומאכזב. למעשה, זו הייתה ההגדרה המתאימה כמעט לכל משחק של נבחרת אנגליה בטורניר. בכדורגל של אנגליה אין טיפת יצירתיות. סוון גוראן אריקסון מתעניין אך ורק בתוצאה, ולא באיכות המשחק. הדגשים שלו הם הגנה, הגנה ועוד פעם הגנה. השיטה הזאת איפשרה לאנגליה להגיע עד לרבע הגמר, אבל לשמחתי לא יותר מזה. לא שיש לי משהו נגד האנגלים, אבל אני שמח שלא ניאלץ לסבול שוב בשל היכולת העלובה שלהם. גם פורטוגל היתה שותפה למשחק הרע, אבל עדיין יש לי ציפיות מהנבחרת של פליפה סקולארי. הפורטוגלים סבלו מחסרונו של דקו, שחקן יצירתי וחשוב מאוד להצלחה שלהם. הוא יחזור בחצי הגמר מול צרפת, ופורטוגל אמורה להיראות טוב יותר איתו.

בסיום, אנגליה שוב הפסידה בבעיטות ההכרעה, כפי שקורה לה כמעט בכל טורניר. האנגלים תרגלו פנדלים, ודווקא פורטוגל המנצחת לא התאמנה על בעיטות עונשין, כפי שסיפר לואיס פיגו בראיון. למרות זאת, אני חושב שאסור לוותר על תרגול בעיטות מ-11 מטר. גרמניה הוכיחה את חשיבות התרגול, בבעיטות החזקות והמדויקות שלה מול ארגנטינה. יכול להיות שהאנגלים החטיאו כל כך הרבה בעיטות גם מפני שהיו יותר עייפים יותר מהפורטוגלים. מאז הרחקתו של ווין רוני הם נאלצו לחפות על חסרונו, שיחקו בעשרה שחקנים ונפלו מהרגליים בדקות האחרונות של ההארכה.

אל תצפו למבול

שתי נבחרות מגיעות לחצי הגמר בזכות יכולת טובה ואחרי שעברו יריבות קשות: גרמניה מציגה הרשימה לאורך מרבית הטורניר, וגם במשחק החלש ביותר שלה חלפה על פני ארגנטינה החזקה; צרפת התחילה רע, אך השתפרה וגברה על ספרד המצוינת ועל אלופת העולם, ברזיל. הסיפור של איטליה ופורטוגל שונה. האיטלקים נהנו מהגרלה נוחה, אוסטרליה בשמינית הגמר ואוקראינה ברבע. לפורטוגל היו יריבות קשות על הנייר, הולנד ואנגליה, אולם אלו לא הוכיחו את עצמן על הדשא. עכשיו צריכים ליפי וסקולארי להוכיח שנבחרותיהן הגיעו לשלב המכובד כל כך בזכות.

כתבתי באחד הטורים הקודמים שבשלב שמינית ורבע הגמר יירד ממוצע השערים בגלל הטקטיקה ובשל החשיבות שמייחסים המאמנים להגנה, וכך קרה. הנבחרות שהעפילו לשלבים הגבוהים מאומנות, ממושמעות טקטית, שומרות על קצב משחק איטי אחרי שהן עולות ליתרון ומיומנות בשמירה על התוצאה. עדות לכך יכולנו לקבל במשחק בין צרפת לברזיל: בכל פעם שרונאלדיניו או קאקה קיבלו את הכדור, הסתערו עליהם שלושה שחקני הגנה וניטרלו אותם, תוצאה של תרגול ברמות הגבוהות ביותר. הזהירות צפויה להמשיך לשלוט גם בחצי הגמר והגמר. אל תצפו למבול שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully