וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא רוצים לעצור"

2.7.2006 / 1:15

אחרי הניצחון על ברזיל, זידאן לא מסתפק בהעפלה לחצי הגמר. הנרי: "רצינו להוכיח שאנחנו עדיין שווים משהו". פריירה: "זו אשמתי"

אוהדי הכדורגל נתקלו בדילמה לפני המשחק בין ברזיל לצרפת. שוחרי הכדורגל האטרקטיבי קיוו לניצחון ברזילאי כדי שחבורת הרקדנים של פריירה תמשיך איתנו הלאה, אל השלבים האחרונים, אבל מצד שני, הם ידעו, זה היה אמור להיות המשחק האחרון של קוסם אחר, זינאדין זידאן. בדקה ה-57 בא זיזו ופתר את הדילמה. הבישול שלו מצא את הרגל של הנרי, שקבע כי הברזילאים עפים הביתה, והוא נשאר. צרפת גברה על ברזיל 0:1, והיא תפגוש בחצי הגמר את פורטוגל.

"בשביל לנצח היינו צריכים לתת משחק גדול, ועשינו את זה", אמר זידאן אחרי המשחק, "ידענו שניאלץ להתמודד עם האתגר הפיזי, וגם את זה עשינו. נלחמנו ביחד, והיינו ראויים לניצחון".

אבל זיזו לא מסתפק בהעפלה לפיינל פור. "עכשיו אנחנו רוצים להגיע לגמר", אמר הכוכב של המשחק, "אנחנו לא רוצים לעצור עכשיו. זה כל כך נפלא, אנחנו רוצים להמשיך".

כובש שער הניצחון תיירי הנרי התאושש גם הוא בשני המשחקים האחרונים מהפתיחה הרעה של הטורניר. "לא גנבנו את הניצחון, שיחקנו מצוין. הייתה לנו תוכנית משחק, והיא עבדה כמתוכנן", אמר הנרי, "אחרי מה שקרה ב-2002 רצינו להוכיח שאנחנו עדיין שווים משהו".

המאמן הצרפתי ריימונד דומנק אמור להיות האדם המאושר בתבל. אחרי כל המרורים שהאכילה אותו התקשורת הצרפתית, הוא סתם להם את הפה עם ניצחון נפלא על אלופת העולם, תוך תצוגת כדורגל מרשימה. "זה היה נהדר, אקסטרה אורדינר", אמר המאמן המנצח, "לפעמים אין מילים כדי לתאר את ההרגשה".

המאמן סירב התייחס ליריבה בשלב הבא, ואמר: "פורטוגל לא תהווה יריב קל, אבל תנו לי ליהנות מהניצחון הזה. רק הכדורגל יכול לספק כאלו רגעים של אושר".

"האשמה היא של המאמן"

המאמן המפסיד, קרלוס אלברטו פריירה הברזילאי, הודה בכישלון שלו בסיום המשחק. "לא עשיתי את העבודה שלי, כי המטרה הייתה להגיע לגמר", אמר המאמן, "בברזיל כשהנבחרת הלאומית מפסידה - האשמה הולכת אל המאמן. אני מאמין שנלך לפי התסריט הזה גם הפעם".

פריירה ניסה לעלות הפעם עם מערך אחר, כשבקישור שיחקו חמישה שחקנים ורונאלדו בודד בחוד, אבל גם זה לא עבד. "לא התכוננו לרגע הזה", המשיך פריירה, "זהו רגע קשה לכולנו. נוצחנו על ידי קבוצה חזקה, שנתנה משחק מצוין".

הברזילאי טען כי זה עצוב שחצאי הגמר ישוחקו עם ארבע נבחרות אירופאיות. "הייתה צריכה להיות לפחות נציגה אחת לדרום אמריקהבחצי הגמר", אמר פריירה, "חבל מאוד בשביל הכדורגל שזה לא יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully