וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיזו את ברזיל

1.7.2006 / 23:50

אלופת העולם של 2002 רצתה לנקום בזו של 1998, אבל הצרפתים שלטו לכל אורך המשחק, לא איפשרו לברזיל להגיע להזדמנויות, והנרי הבקיע את ה-0:1 בדקה ה-57. הקריירה של זידאן, שהיה נפלא, נמשכת

נפל דבר בגביע העולם 2006. ברזיל - אלופת העולם של 2002, עם הרכב החלומות, ריבוע הקסם, השחקן הטוב בעולם, החלוץ הפורה בהיסטוריה של המונדיאל - בחוץ. צרפת - שלא הצליחה לנצח את נבחרת ישראל במוקדמות, גימגמה בשלב הבתים - בפנים. הצרפתים התעוררו בשמינית הגמר מול ספרד, שלטו לאורך כל 90 הדקות מול הסלסאו, ועלו בצדק מוחלט לחצי גמר גביע העולם מול פורטוגל אחרי ניצחון 0:1 על הברזילאים. תיירי הנרי הבקיע את השער היחידי במשחק בדקה ה-57. אחרי כמה כדורים חופשיים מסוכנים של זידאן, הגיע המהלך המכריע, בו ההגנה של ברזיל הפקירה את הנרי והשאירה אותו חופשי ומאושר שלושה מטרים מהשער כדי לנעוץ פנימה.

קרלוס אלברטו פאריירה נראה זחוח לכל אורך הטורניר, וזה מה ששידרו גם כל חניכיו בשבועות האחרונים. עכשיו הם משלמים את המחיר והולכים הביתה מוקדם מהצפוי. סגנון המשחק שעבד ב-1994, עם כדורגל מבוקר ואיטי שלא נראה ברזילאי אמיתי, נכשל בגדול ב-2006. הבעיטה הראשונה של הדרום אמריקאים למסגרת הגיעה רק בתוספת הזמן, כאשר רונאלדיניו שוב לא הצליח לבוא לידי ביטוי, וסיים טורניר מזוויע מבחינתו אחרי עונה גדולה בברצלונה; רונאלדו נחנק על ידי תוראם ואבידל, ולא הגיע אפילו לרבע מצב; קאקה נכשל בקרב עם ויירה ומקאללה; וזידאן והנרי התעללו בהגנה של לוסיו וחבריו.

אבל הסיפור בה"א הידיעה של המונדיאל הזה הוא ללא ספק איש המשחק, זינדין זידאן. הקשר הצרפתי נתן את העונה החלשה שלו בקריירה בריאל מדריד, וחזר למדי הטריקולור רק בעקבות חלום מסתורי שקרא לו להושיע את הנבחרת. הערב מול ברזיל הוא נראה כמו זיזו הישן והטוב, כשפירפר מגנים, שיחרר מסירות אמן, וכמובן בישל את שער הניצחון של תיירי הנרי.

וריימונד דומנק המושמץ, מה נגיד עליו? כמו שקרה עם איימה ז'אקה ב-1998, אלפי עיתונאים צרפתים אוכלים ברגע זה את העטים והמקלדות, בעוד הצנון חוגג וצוהל. אחרי כל הביקורת, עכשיו אפשר לראות שהוא בנה נבחרת שהיא יותר איטלקית מאיטלקית. הגנה יצוקה בבטון, קישור אחורי אימתני, ושלושה-ארבעה שחקנים התקפיים שיודעים לעשות את ההבדל בכמה מהלכים גדולים.

הבלוף הצהוב נחשף, ובגדול. האפטיות של ברזיל, שנראתה כמו אחת שחושבת שרק בגלל השמות הגדולים הניצחון ייפול לידיה ללא קרב. בירידה למחצית אף נצפה רוביניו קופץ אל עבר זידאן בשמחה ומחבק אותו, ולא קולט שהכוכב הצרפתי נמצא כאן כדי לשלוח אותו הביתה.

עכשיו הפנים הם לקראת שלב חצי הגמר, לשם הגיעו ארבע נבחרות אירופאיות לראשונה מ-1982, מה שמראה בבירור מהם יחסי הכוחות בעולם הכדורגל, עם כל הכבוד לדרום אמריקאיות הכביכול סקסיות, ולאפריקאיות שממשיכות להבטיח ולאכזב. צרפת תפגוש שם את פורטוגל, ותנסה להמשיך את החלום של זיזו לעוד משחק אחד בלבד, ב-9 ביולי בברלין.

איצטדיון: פרנקפורט (48 אלף).
שופט: לואיס מדינה קנטלחו (ספרד).
איש המשחק: זינדין זידאן (צרפת).

מחצית ראשונה

דקה 11: רונאלדיניו מרים כדור חופשי, רונאלדו נוגח החוצה.

דקה 13: דידה הודף לקרן בעיטה של זידאן, ובמהלך הבא לא מצליחים הצרפתים להגיע למצב בעיטה נוח אחרי ערבוביה ברחבה, וריברי שולח את הכדור לשמיים.

דקה 15: רונאלדו מעביר רוחב לקאקה, אבל הברזילאי לא מצליח להגיע.

דקה 24: קאפו מקבל צהוב, השישי שלו במשחקי גביע העולם, שיא כל הזמנים. מברוכ!

דקה 29: קרן צרפתית נוחתת על הראש של מאלודה, שנוגח אחורה, אבל ז'ילברטו סילבה בולם.

דקה 30: דאבל פס בין רונאלדו לרונאלדיניו, הראשון בועט מחוץ לרחבה, אבל ההגנה הצרפתית בולמת.

דקה 41: מאלודה עושה סיבוב, נכנס לרחבה, אבל כדור הרוחב שלו מורחק.

דקה 45: זידאן עבר שלושה שחקנים, ושולח את ויירה קדימה אל מול ההגנה הפרוצה של ברזיל. הצרפתי מוכשל מאחור על ידי ז'ואן, אבל מכיוון שלוסיו היה השחקן האחרון, הוא מקבל רק צהוב. הבעיטה החופשית של זידאן לא עוברת את החומה, ו-ויירה בועט מתוך הרחבה כדור שנבלם.

מחצית שנייה

דקה 46: זידאן מרים כדור חופשי, ושנייה לפני שהנרי נועץ את הכדור ברשת, ויירה מגיע ונוגח אותו החוצה.

דקה 53: הנרי מקבל כדור עמוק ברחבה, ומשאיר עקב מצוין לויירה, שנכנס במהירות לאיזור המסוכן, אבל ז'ואן גולש ומרחיק.

דקה 54: עוד כדור חופשי של זידאן מגיע להנרי, שמגלגל פנימה מול דידה, אבל השפשוף בפדחת של ויירה הפך את זה לנבדל, לצערם הרב של הצרפתים.

דקה 57: גול! כדור חופשי נוסף של זידאן מגיע להנרי החופשי לחלוטין מטרים ספורים מהשער, שבפעם השנייה תוך שלוש דקות מבקיע, אבל הפעם אף צרפתי לא הכניס אותו לנבדל מיותר. 0:1 מוצדק לצרפת.

דקה 60: ריברי מקבל כדור ליד דגל הקרן, משאיר את לוסיו מאחור ושולח כדור לרחבת החמש. ז'ואן גולש וכמעט מבקיע שער עצמי, כשהכדור מתגלגל על פי השער.

דקה 70: מתפרצת צרפתית של שני שחקנים כמעט מסתיימת בשער. הנרי באגף מול לוסיו, משחרר כדור מצוין לריברי, אבל יציאה נהדרת של דידה מצילה שער ברגע האחרון.

דקה 88: בעיטה חופשית של רונאלדיניו. הקוסם בועט חזק, אבל הכדור עולה 30 ס"מ מעל המשקוף.

דקה 90: מתפרצת צרפתית עוברת מזידאן לסאהה, שבועט מקצה הרחבה מצוין, אבל דידה עוצר. התקפה מהירה לצד השני מסתיימת בבעיטה הראשונה של הברזילאים למסגרת, ובארטז עוצר.



הרכבים:

ברזיל: דידה; קאפו (סיסיניו, 76), לוסיו, ז'ואן, רוברטו קרלוס; זה רוברטו, ז'ילברטו סילבה, ז'וניניו (אדריאנו, 63), קאקה (רוביניו, 79), רונאלדיניו; רונאלדו.

צרפת: בארטז; אבידל, תוראם, גאלאס, סניול; מקאללה, ויירה, ריברי (גובו, 77), זידאן, מאלודה (וילטורד, 81); הנרי (סאהה, 86).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully