וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים להיות אלופי העולם"

30.6.2006 / 22:37

יורגן קלינסמן ממשיך להכניס את גרמניה לטירוף, אחרי הניצחון על ארגנטינה ברבע הגמר. פקרמן הולך הביתה, קטטה בסיום בין השחקנים

10 דקות לסיום משחק רבע הגמר מול ארגנטינה, כל גרמניה בתוספת הגרמנים באצטדיון האולימפי בברלין, ראתה את חלום גביע העולם נעלם לה מול העיניים. אבל לגרמניה בטורניר הזה יש את קלוסה, שכבש שער שוויון (חמישי בטורניר), ואת [[יורגן קלינסמן]] על הקוים - האיש שהביא לנבחרת רוח חדשה, ולא פחות חשוב, בחר ביינס להמאן כשוער הראשון. הערב (שישי) להמאן החזיר לו בשתי עצירות בבעיטות ההכרעה, בדרך לניצחון 2:4 אחרי 1:1 בתום 120 דקות, ועלייה לחצי הגמר שם תפגוש את איטליה.

"להעפיל לחצי הגמר זה דבר מדהים עבורנו", אמר השוער בסיום. "החברים שלי בעטו מצוין את הבעיטות שלהם, ומכל שוער גרמני מצפים לעצור כמה פנדלים כמו שעשיתי".

"זה פשוט מדהים", אמר יורגן קלינסמן בסיום. "אני פשוט לא מצליח למצוא את המילים", אמר המאמן שפגע בול בחילופים שלו - אודנקור, ובורובסקי, שהשפיעו על המשחק והובילו לשער השוויון. "הקהל המדהים הזה דחף אותנו, הם האמינו בנו. ידענו שגם בפיגור אנחנו יכולים לחזור. היינו בטוחים שאם נגיע לפנדלים ננצח. הביטחון שלנו בעצמנו מדהים. זו קבוצה שגדלה במהלך הטורניר, ועכשיו אנחנו רוצים להיות אלופי העולם". קלינסמן לא שכח גם להודות לשוער שלו, בו נתן את אמונו מתחילה כשהעדיף אותו על פני אוליבר קאן. "יש לנו ביטחון רב בו כשזה מגיע לפנדלים", אמר קלינסי. "הוא הוכיח שוב שיש לו את זה".

"זה היה סנסציוני", אמר בסיום מיכאל באלאק, שעדיין לא מצא את הרשת בטורניר, אבל מפגין מנהיגות יוצאת מהכלל. "המשחק אולי לא היה הכי מעניין עבור הצופים, אבל הוא היה בקצב גבוה מאוד".

הניצחון הגרמני הוציא אלפי אוהדים לרחובות. בגרמניה ראו את ארגנטינה כמכשול העיקרי בדרך אל הגביע, וההישג של החבורה של קלינסמן זרע באומה שלמה אופטימיות אדירה.

פקרמן הולך הביתה

מעבר להצלות של להמאן, הסיפור של המשחק היו החילופים של חוזה פקרמן, שהוציא 20 דקות לסיום את ריקלמה והכניס את קמביאסו, ולא השתמש כלל בליאונל מסי, שסיים מבחינתו מונדיאל מאכזב. "הפנדלים היו תולדה של משחק מאוד מאוזן", אמר המאמן. "זה קצת חבל עבורנו כי שיחקנו טוב מאוד היום ובטורניר".

פקרמן אמר כי מבחינתו המשחק מול גרמניה היה האחרון שלו בנבחרת. "אני חושב שהמעגל הסתיים", אמר. "אני בטוח שלא אמשיך".

"תמיד האמנתי בנבחרתו זהו", אמר פקרמן, "והם מעולם לא איכזבו אותי. האמנו שננצח עד הפנדל האחרון. שיחקנו כל הזמן בשביל לנצח, אבל בדקות הטובות שלנו לא הגענו למצבים נוחים".

פקרמן ניסה להסביר את החילוף של ריקלמה. "הוא היה קצת עייף", אמר. בקשר למסי, אמר פקרמן: "כל הזמן חשבנו על זה בראש, אבל זה לא היה הרגע המתאים".

עם העצירה של להמאן שפתחה את החגיגות, התחילו מחנות השחקנים להתקוטט על הדשא לעיני 72,000 הצופים באצטדיון ועוד מיליונים מול הטלוויזיה. אל תוך חילופי האגרופים נקלעו גם השופטים ועוזר המאמן הגרמני, אוליבר בירהוף.

הבלאגן התחיל לאחר שטים בורובסקי סימן לארגנטינאים להיות בשקט לאחר שכבש את הפנדל שלו. שחקני ארגנטינה זעמו, התקרבו לבורובסקי, וכשראו את להמאן עוצר את הפנדל המכריע, פתחו בריצה לכיוון הגרמנים והחלו לשלוח מהלומות. הראשון לעשות זאת היה פבריציו קולוצ'יני שניגש לאוליבר נוייויל. "חבל שבמשחק רבע גמר בין שתי קבוצות כאלו רואים את התמונות הללו", אמר בירהוף בסיום. "לפעמים העצבים משתלטים" הוסיף פקרמן באותו עניין. "אבל בינינו ובין הגרמנים יש כבוד גדול מאוד".

אני חושב שהפרובוקציה הראשונה הגיעה מכיוון הארגנטינאים", אמר מיכאל באלאק. "הם צרחו על השחקנים שלנו במהלך בעיטות ההכרעה. הם אמרו לנו דברים שאנחנו לא מבינים, וניסו להשפיע עלינו בבעיטות".

לינדרו קופרה, שישב על הספסל הארגנטינאי וכנראה היה מעורב במכות, הורחק בסיום המשחק על ידי השופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully