וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל - צרפת: קרב על נקמה, פרישה וחצי גמר

30.6.2006 / 19:47

במוקד רבע הגמר: רונאלדו וברזיל ירצו לנקום את ההפסד מגמר 1998. בצרפת בטוחים שיכולים להאריך את הקריירה של זידאן

אחרי המשחק המשעמם בין גרמניה לארגנטינה, קיבלנו את רבע הגמר השני שיכול היה להיות באותה מידה הגמר, כשברזיל תפגוש את צרפת. בשחזור של הגמר מ-1998 תנסה אלופת העולם לנקום על אותו ערב עגום מבחינתם בפריז, ורונאלדו בעצמו יקווה להשכיח את האירועים המסתוריים שקדמו לאותו משחק. הצרפתים, מצידם, מרגישים על גג העולם והמאמן ריימונד דומנק טוען כי הדחה בשלב רבע הגמר, אפילו מול ברזיל הגדולה, תהיה כשלון.

ברזיל, שהייתה אמורה להאיר את גביע העולם במשחקה היפה ושובה העין, אבל במקום זאת בחרה להציג כדורגל גדול רק לפרקים קצרים, ובשאר הדקות נראתה כמעבירה את הזמן עד השלב הבא, עדיין פייבוריטית. למאמן קרלוס אלברטו פאריירה יש כמה כאבי ראש, ובראש ובראשונה הפציעות של קאקה ואמרסון, שככל הנראה יוחלפו על ידי ז'וניניו וז'ילברטו סילבה. כמו כן, אדריאנו עשוי לאבד את מקומו לרוביניו.

האירוניה היא כי יתכן מאוד שהאילוצים של פאריירה דווקא יטיבו עם נבחרת הסלסאו, שתעמיד הרכב הרבה יותר מאוזן ויציב. ז'ילברטו סילבה מארסנל יוכל לדחוף קדימה ביתר יעילות מאמרסון, וז'וניניו עשוי לפנות את רונאלדיניו לתפקידו המוכר מבארסה - ליד הרחבה בצד שמאל. משם הקודם לא יצטרך לדאוג לניהול המשחק ויהנה משטחים פתוחים יותר. רוביניו, אם אכן יפתח, ינסה לעשות בלגאנים בצד ימין, בעוד רונאלדו יהיה בודד באמצע.

צרפת, מצידה, חזרה לחיים ב-1:3 מול ספרד בשמינית, והשכיחה בבת אחת את משחקי המוקדמות הנוראיים שלה ואת שלב הבתים הבינוני מינוס. פתאום בפריז חושבים על הגמר ב-9 ביולי, הזקנים הפכו למנוסים, זידאן מפנסיונר לאמן, ודומנק מליצן ל... טוב, דומנק נשאר אותו דומנק.

כמה מספרים

* ברזיל וצרפת נפגשו 12 פעמים לאורך ההיסטוריה, כשהמאזן הוא 3:5 לטובת הדרום אמריקאים. אבל הפעם האחרונה שהם ניצחו את הצרפתים במשחק תחרותי הייתה אי שם במונדיאל 1958, גם 2:5 בחצי הגמר. בשני המפגשים האחרים בגביע העולם ניצחה צרפת 0:3 בגמר של 1998, ו-3:4 בפנדלים אחרי 1:1 ברבע גמר של 1986.

* הניצחון 0:3 על גאנה בשמינית הגמר האריך את שיא הניצחונות הרצופים של ברזיל ל-11. ההפסד האחרון של הברזילאים הגיע, כאמור, באותו גמר ב-1998.

* השער של רונאלדו מול גאנה הפך אותו למבקיע הפורה ביותר בהיסטוריה של הגביע העולמי, עם 15 כיבושים, אחד יותר מגרד מילר הגרמני.

* רונאלדו יעלה מול צרפת להופעתו ה-19 ברציפות בגביע העולם. קאפו שיחק ב-19 משחקי גביע העולם, והשיא הוא של לותר מתיאוס, עם 25 הופעות.

* פביאן בארטז יעלה להופעה ה-15 שלו בגביע העולם, וישווה את השיא הצרפתי של מקסים בוסיס.

* תיירי הנרי מוליך את הכובשים הצרפתים עם 55 שערים בינלאומיים.

* קרלוס אלברטו פאריירה יאמן את משחקו ה-20 בגביע העולם, המספר השני הכי גבוה אי פעם. השיא שייך להלמוט שון מגרמניה, שאימן את הנבחרת בין 1966 ל-1978.

* הרבה שחקנים משתי הנבחרת יפגשו חברים מהקבוצות שלהם. זינדין זידאן יתמודד מול חבריו מריאל מדריד - רונאלדו, רוברטו קרלוס וסיסיניו. הנרי יעלה מול חברו מארסנל ז'ילברטו סילבה. דויד טרזגה ופטריק ויירה עשויים לפגוש את אמרסון מיובנטוס. פלוראן מאלודה, סידני גובו, סילבן וילטורד וגרגורי קופה יתמודדו מול כריס, פרד וז'וניניו מליון. ווילי סניול הצרפתי, ולוסיו וזה רוברטו הברזילאים משחקים כולם בבאיירן מינכן.

הרכבים משוערים:

ברזיל: דידה; קאפו, לוסיו, ז'ואן, רוברטו קרלוס; ז'ילברטו סילבה, זה רוברטו, ז'וניניו, רונאלדיניו, רוביניו; רונאלדו

צרפת: בארטז; סאניול, תוראם, גאלאס, אבידל; ויירהף מקאללה, ריברי, זידאן, מאלודה; הנרי

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully