וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באושר ובטוני

30.6.2006 / 23:49

איטליה שוב ידעה מתי ללחוץ על הגז, והביסה 0:3 את אוקראינה בדרך למפגש מול גרמניה בחצי. זמברוטה הבקיע ראשון (5), לוקה טוני הוסיף צמד כדי לסגור את הסיפור (59 ו-69)

מה שמבדיל את איטליה מנבחרות הגנתיות אחרות הוא שיש לה יכולות התקפיות מהטובות בעולם, אבל היא בוחרת לשחק כדורגל מבוקר וזהיר, לעיתים עד זרא. ברבע הגמר חיכתה לה נבחרת בינונית כמו אוקראינה, שהגיעה לשלב הזה ממש במקרה, בזכות הגרלה קלה בשלב הבתים ובשמינית הגמר.

כל עוד האוקראינים התגוננו ופחדו לצאת קדימה, חניכיו של מרצ'לו ליפי הסתפקו ב-0:1 של זמברוטה בדקה החמישית, ושלטו בנעשה על כר הדשא. במחצית השנייה אוקראינה הייתה חייבת לתקוף, וזה היה הזמן של לוקה טוני, שנעץ את ה-0:2 של איטליה עם הראש (59), ואת ה-0:3 עם הרגל (69), בדרך לניצחון נוח וקליל ביחס לשלב המתקדם שבו אנחנו נמצאים. בחצי הגמר תחכה משוכה גבוהה בהרבה, בדמות המארחת גרמניה. קלינסמן צריך להיות מודאג, כי ליפי לא יעשה את הטעויות של פקרמן, וישמור על האיזון הקבוצתי שלו עד הסיום.

אולג בלוחין נראה כמאמן בהיסטריה במחצית הראשונה, שהשתמש בשני חילופים במצב של 1:0 בלבד. וורוביי החליף את סבידרסקי בדקה ה-20, ו-ושצ'וק את רוסול לפני השריקה למחצית. לכמה דקות אחרי ההפסקה נראה היה שחניכיו מתעוררים, אבל מהר מאוד הבדלי הרמות הברורים התבטאו גם בתוצאה. בדקות הללו לא היה זה אנדריי שבצ'נקו שהוביל את הצהובים, אלא קליצ'נקו, שלאייב ומילבסקי, שהצליחו לארגן לעצמם החמצות מסמרות שיער. בשורה התחתונה מונדיאל שהתחיל עם תבוסה לספרד נגמר בתבוסה לאיטליה.

ליפי לבטח יהיה מרוצה מהתעוררות של טוני, שלא ממש הבריק עד עתה במונדיאל, והצליח להתאושש ממחצית ראשונה אנמית כדי לרשום צמד נאה. זמברוטה סתם את כל החורים של ליפי בהגנה, כשעבר לשחק כמגן ימני ואחר כך כשמאלי. קומראנזי גם הוא עשה עבודה מצוינת, ואפילו טוטי היה לא רע בכלל. בסיום המשחק קנבארו ושאר חבריו מיובנטוס הניפו דגל שמוקדש לחברם ג'יאנלוקה פסוטו, שנפל מחלון בנסיבות תמוהות על רקע פרשת השחיתות שמכרסמת בסירייה A.


אצטדיון: המבורג (50 אלף צופים)
שופט: פרנק דה בילקר (בלגיה)
איש המשחק של פיפ"א: ג'נארו גאטוסו

מחצית ראשונה

דקה 4: קומארנזי מתחיל את התנועה שלו קדימה מחצי המגרש, כשאף אוקראיני לא בא להפריע לו עד שהאיטלקי מגיע לרחבה, אז הוא בועט ליד הקורה.

דקה 6: גול! זמברוטה, שמשחק היום כמגן ימני, מוצא את עצמו חופשי 35 מטרים מהשער, מתקדם, חותך לכיוון האמצע ובועט מצוין בשמאל מ-20 מטר לפינה הקרובה של שובקובסקי. 0:1 מצוין לאיטליה.

דקה 23: טוני מקבל כדור עומק בתוך הרחבה. החלוץ מסתובב אבל לא מצליח לבעוט, ופרוטה מגיע מיד, אבל גם הוא לא מצליח לשחרר בעיטה.

דקה 33: הסיכון הראשון של האוקראינים. טימושצ'וק משתחרר ובועט מ-25 מטרים כדור חזק שחולף מטר מהקורה של בופון.

דקה 41: שבצ'נקו בועט מ-20 מטרים, אבל הכדור הוסט על ידי מגן. בופון לא התבלבל, שינה כיוון וקלט את הכדור.

דקה 45: שלאייב מנסה להפתיע את בופון עם בעיטה מ-35 מטר שהולכת גבוה גבוה ועולה מעל המסגרת.

מחצית שנייה

דקה 46: טוטי מוסר לטוני, והחלוץ בועט שטוח מחוץ לרחבה ומכוון לפינה הקרוב, אבל מוצא רק את הרשת החיצונית של שובקובסקי.

דקה 49: קליניצ'נקו מגביה, וההגנה האיטלקית כמעט מבקיע שער עצמי שני בטורניר.

דקה 50: כדור רוחב של קליניצ'נקו לרחבה האיטלקית מגיע לגוסין, שנוגח לפינה הקרובה, ובופון מציל ברגע האחרון עם הדיפה לקורה. זמברוטה מרחיק לקרן.

דקה 53: שבצ'נקו מתמקם היטב ברחבה ומכין את הראש כדי לנגוח אחרי הרמה לרחבה, אבל קנבארו מרחיק בשנייה האחרונה את הסכנה. אוקראינה ממשיכה ללחוץ אבל לא מצליחה לשחרר בעיטה.

דקה 58: אוקראינה שוכבת על השער של בופון. מילבסקי מקבל כדור בתוך הרחבה, ומנצל חור נדיר וגדול בהגנה האיטלקית כדי להכניס כדור לגוסב, שמחמישה מטרים מזווית קשה בועט לגופו של בופון. הכדור נהדף לקליניצ'נקו, שבועט בעוצמה בדרך למה שנראה כמו שער בטוח, אבל זמברוטה מציל בהירואיות מהקו.

דקה 59: גול! בזמן שאוקראינה תוקפת, היא שוכחת שאיטליה מומחית בלהבקיע בצד השני. טוטי מגביה למרכז הרחבה, שם קנאברו וטוני חופשיים לחלוטין. הראשון מפספס את הכדור ומשאיר לטוני לנגוח את ה-0:2.

דקה 62: קליניצ'נקו מרים מעל כל ההגנה, וגוסין עולה מעל כולם ונוגח למשקוף. עוד החמצה משוועת לחניכיו של בלוחין.

דקה 65: קומראנזי רץ על סף הרחבה, נתקל במגן ונופל בספק פנדל. השופט מתעלם.

דקה 69: גול! גרוסו שלח את זמברוטה על הקו, והמגן המצוין חדר לרחבה, והעביר בשכיבה כדור רוחב מדוד לטוני, שגילגל את ה-0:3 של איטליה.

דקה 80: שבצ'נקו בועט כדור חופשי מ-30 מטר, בופון הודף.

דקה 82: טוני משתלט על כדור, ושולח את טוטי למצב נוח בתוך הרחבה, אבל בעיטה חלשה מאפשרת לשובקובסקי לקלוע בלי בעיות.

דקה 87: גוסין מגביה הישר אל הראש של בליק, אבל הנגיחה החלשה נופלת הישר לידיו של בופון.

הרכבים:

איטליה: בופון; זמברוטה, קנבארו, ברזאגלי, גרוסו; גאטוסו (זקארדו, 77), פרוטה, פירלו (ברונה, 68), קאמורנזי (אודו, 68), טוטי; טוני

אוקראינה: שובקובסקי; רוסול (ושצ'וק, 45), גוסין, סבידרסקי (וורוביי, 20), נסמצ'ני; טימוסצ'וק, גוסב, קליצ'נקו, שלאייב; מילבסקי (בליק, 72), שבצ'נקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully