וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב דורות

30.6.2006 / 12:30

איזה דור יהיה בחצי הגמר, זה של בקהאם וג'רארד או זה של פיגו? אנגליה מול פורטוגל על הכרטיס השלישי לחצי הגמר (18:00, ספורט 1)

אנגליה ופורטוגל, שתיים מהנבחרות הבולטות יותר בשנים האחרונות, שלא הצליחו לממש את הפוטנציאל שלהן ברגעים הגדולים באמת. האנגלים, עם סמל הכדורגל הלוהט ביותר של שנות האלפיים והפורטוגלים, שפיספסו הזדמנות פז להניף את גביע יורו 2004 אצלם בבית.

בשתי המדינות האלו מתייחסים לדור הנוכחי של הנבחרת כ"דור הזהב". אחת מהן תלך ביום שבת בערב הביתה והשאלה הגדולה היא מאיזה דור ניפרד כל כך מהר?

לא חסרים כאן מאבקי דרבי פנימיים. שני הקפטנים, דייויד בקהאם ולואיס פיגו, שיתפו פעולה בריאל מדריד. המגן האנגלי גארי נוויל, ישמור על חברו במנצ'סטר יונייטד, כריסטיאנו רונאלדו. קרוב לודאי ש-3 השחקנים הראשונים שהוזכרו כאן, יראו את מונדיאל 2010 מהכורסא בבית. בקהאם ופיגו למשל, הם כבר לא מה שהיו פעם, אבל הנסיון, החזון והעובדה שמדובר בהזדמנות האחרונה, אמורים לעשות את שלהם על המגרש.

"פיגו הוא אחד מאותם שחקנים גדולים שאסור להוריד מהם את העין על המגרש", אמר לאחרונה בקהאם. פיגו עצמו הוסיף: "לכולנו יש ציפיות גדולות מהטורניר הזה, למרות שאם נעלה לחצי הגמר, אפשר להגיד שעשינו את שלנו".

באנגליה חששו ביום חמישי ממצבו של פרנק למפארד, שנפצע באימון. בלמפארד התייצב לאימון הבוקר של יום שישי ואנשי הנבחרת הודיעו כי הוא צפוי לשחק. גארי נוויל, שלא שיחק ב-3 המשחקים האחרונים, החלים מהפציעה ויחזור להרכב על חשבונו של מייקל קאריק.

בפורטוגל מקווים להכשיר את כריסטיאנו רונאלדו ברגע האחרון. בנבחרת מאוד מודאגים מהעובדה שרונאלדו לא השתתף באימון של הנבחרת ביום שישי בעקבות הפציעה מהמשחק מול הולנד.

"אני לא מסוג המאמנים שנשכבים לאחור ואמרים שהם רוצים לנצח עם משחק יפה. אני רוצה תוצאות. כמה מאלו ששיחקו יפה כבר בבית", אמר מאמן פורטוגל פליפה סקולארי, שבתשובה לשאלה האם המתח לפני המשחק מול אנגליה מדיר שינה מעיניו, ענה: "אני ישן גם עם הליקופטרים ויתושים. אני לא משלם מס שינה".

עובדות ומספרים

-שתי הנבחרות נפגשו בעבר 21 פעמים. אנגליה ניצחה בתשעה משחקים, תשעה נוספים הסתיימו בתיקו ופורטוגל ניצחה ב-3 משחקים בלבד.

-בדרכה לזכייה היחידה שלה במונדיאל ב-1966, אנגליה ניצחה את פורטוגל בחצי הגמר 1:2. 20 שנה לאחר מכן, הפורטוגלים נקמו במקסיקו 86' וניצחו 0:1.

-המפגש האחרון בין שתי הנבחרות התקיים ברבע גמר יורו 2004, אז ניצחה פורטוגל בדו קרב פנדלים.

-אנגליה הודחה בשלב הנוק אאוט רק על ידי נבחרות שזכו בגביע העולם.

-ההפסד האחרון של פורטוגל במשחק רשמי היה רק בגמר היורו 2004, אז ניצחה אותה יוון 0:1.

הרכבים משוערים

אנגליה: פול רובינסון, גארי נוויל, ריו פרדיננד, ג'ון טרי, אשלי קול, דייויד בקהאם, פרנק למפארד, אואן הארגריבס, סטיבן ג'רארד, ג'ו קול, ווין רוני.

פורטוגל: ריקארדו, מיגל, ריקארדו קרבאליו, פרננדו מיירה, נונו ואלנטה, ארמנדו פטיט, מאניש, סימאו סברוסה, לואיס פיגו, כריסטיאנו רונאלדו, פדרו פאולטה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully