וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה - אוקראינה: תיזהרו לא ליפול

29.6.2006 / 20:17

בצל התאונה של פסוטו וחקירת השחיתות שמגיעה לשלביה המכריעים, איטליה תנסה לשמור על ריכוז מול שבצ'נקו (שישי, 22:00, ספורט 1)

המשחק הכי פחות סקסי בשלב רבע הגמר ייערך ביום שישי ב-22:00. המפגש בין אוקראינה לאיטליה, לפחות על פי הנייר, גם אמור להיות הכי צדדי בשלב הזה.

איטליה לא הציגה יכולת גדולה עד עכשיו, אבל עמדה במבחן התוצאה. הנבחרת של ליפי השיגה 3 ניצחונות מ-4 משחקיה, וספגה שער אחד בלבד. למרות הניצוצות של ארגנטינה, גרמניה, וברזיל, האיטלקים נראים כמועמדים לא פחות ראויים מהם לזכייה בגביע.

לליפי תהיה בעיה במרכז ההגנה שלו. אלסנדרו נסטה פצוע, מרקו מטראצי הורחק נגד אוסטרליה, וכרגע נראה שאנדראה ברזאגלי חסר הנסיון יעלה לראשונה במונדיאל בהרכב ה"אזורי".

איטליה עשויה לסבול מקושי נוסף. לפני מספר ימים נפל ג'אנלוקה פסוטו מחלון במשרדיה של יובנטוס בנסיבות מסתוריות. באיטליה משחקים לא מעט מחבריו של השחקן שפרש בתום העונה החולפת, ופאביו קנבארו אף בכה במסיבת עיתונאים כשנודע לו על המקרה. אם לא די בכך, חקירת השחיתות בכדורגל האיטלקי, במרכזה עומדת יובנטוס, מגיעה לשלביה המכריעים ולא מעט משחקני המועדון מודאגים בקשר לעתידם.

לשחקני איטליה יש לא מעט סיבות לאיבוד הריכוז, הכל כך חשוב בשלבים הללו, והם יהיו צריכים להתעלם מהבעיות לפרק זמן של 90 דקות כדי להמשיך ולהתקדם לכיוון המטרה לשמה הגיעו. פרנצ'סקו טוטי צפוי לחזור להרכב, על חשבונו של אלסנדרו דל פיירו.

נבחרת אוקראינה נראית כמו הדבר הכי לא יציב בקיץ האירופאי של 2006. נבחרתו של אולג בלוחין ספגה רביעייה מספרד אך מיד החזירה באחת כזו לרשת ערב הסעודית. אחר כך הגיעו שני משחקים בינוניים מול טוניסיה (0:1), ובשמינית הגמר מול שוויץ (0:3). רבים משחקניה של אוקראינה נעלמים לפרקי זמן ארוכים במהלך משחקיה, וכרגע נראה שלעולם אין לדעת מה יילד משחק של החבר'ה בצהוב, שמופיעים בפעם הראשונה במונדיאל. אנדריי וורונין, חלוץ לברקוזן, נפצע ולא ישוב לשחק במונדיאל גם במקרה של עלייה אוקראינית.

מאמן אוקראינה, אולג בלוחין, אמר לקראת המשחק: "אנחנו לא פוחדים לשחק נגד איטליה. נשחק בחופשיות ונכוון לניצחון. איטליה תהיה בלחץ בגלל שהיא פייבוריטית ברורה. לנו אין מה להפסיד, כבר עשינו היסטוריה".

אחד האלמנטים המסקרנים במשחק יהיה המפגש של חלוץ אוקראינה, אנדריי שבצ'נקו ששיחק ב-7 העונות האחרונות במילאן, עם שחקני ה"אזורי".

שבה דיבר על המפגש המסקרן: "יהיה לי קשה אבל במהלך המשחק אני אחשוב רק על איך לשחק טוב עבור אוקראינה".

אלסנדרו נסטה כאמור לא ישחק, אבל דיבר על חברו למילאן בשנים האחרונות: "יש מעט שחקנים כמוהו בעולם. כדי לעצור אותו צריך להיות ב-100 אחוזי יכולת כי יש לו מעט מאוד חולשות. צריך להיצמד אליו במשך 90 דקות מלאות". נסטה דיבר על ברזאגלי, שלמעשה יחליף אותו בהרכב: "הוא בחור צעיר וחזק, ויש לו קור רוח יוצא מהכלל".

ליפי הפר את קשר השתיקה (פאביו ליקארי, המבורג, הארץ)

באיטליה אסור לומר זאת בקול רם, אבל מעולם לא היתה לסקוודרה אזורה דרך כל כך קלה לחצי הגמר. פוטנציאלית, כמובן. למרות קשר השתיקה, המאמן מרצ'לו ליפי בהחלט מודע למצב, ואף מדבר עליו לציטוט. "כן זה נכון, יש לנו הגרלה יחסית קלה, אבל כשמגיעים למגרש אין דבר כזה משחק קל. ראינו את זה בהתמודדות עם אוסטרליה. זה יכול להיות יום גדול בשבילנו מחר (היום), חלום שיהפוך למציאות. זה יסיים עבורי שנתיים גדולות בג'וב שאני הכי אוהב בעולם, זאת בתנאי, כמובן, שנעשה את זה ונעלה לחצי הגמר".

אולם באותה נשימה, ליפי מגחך כשאומרים לו שהוא נהנה הפעם ממזל רב. "איבדתי את טוטי, זמברוטה, גאטוסו ונסטה בגלל פציעות, אימנתי את הנבחרת בגביע העולם בזמן הקזינו הגדול (כך מכנה ליפי בקריצה את פרשות השחיתות, פ"ל), אל תגידו שאני בר מזל".

ליפי גם התייחס אתמול לביקורת שנשמעה במקומות שונים בנוגע לסגנון המשחק האיטלקי. בספרד, למשל, קראו לו "פרה-היסטורי", וזו רק דוגמה מייצגת. הוא, כמובן, לא מסכים. "זו הגזמה. איטליה שיחקה טוב ברוב המשחקים, ורק בגלל כרטיס אדום ובעיית פציעות אי אפשר למחוק את העבודה שנעשתה בשנתיים האחרונות בנבחרת האיטלקית".

המשחק הערב יהיה ה-27 של ליפי כמאמן נבחרת איטליה. זה גם יהיה המשחק ה-27 ברציפות בו האזורי משנים הרכב. עקביות היא מלה גסה בהקשר של ליפי. הפעם יהיה זה אנדריאה ברזאגלי שיעלה בגלל פציעתו של אלסנדרו נסטה וההשעיה של מארקו מאטראצי. ליפי גם הודה שהעייפות היא גורם משמעותי במערך השיקולים שלו - אמירה שנדיר לשמוע ממאמן בתחרות כמו הגביע העולמי. "זה טורניר, יש משחק כל ארבעה ימים וחשוב לי ששחקן לא יהיה עייף. אני מעדיף שחקן לא עייף, גם אם הוא פחות טוב, מאשר שחקן עייף".

ליפי הוסיף והזהיר ש"אוקראינה משחקת עם קישור מעובה ויוצאת להתקפות מתפרצות רבות ואנחנו חייבים להיזהר מכך". המשמעות כנראה תהיה קישור הגנתי למדי, עם פרנצ'סקו טוטי מאחורי חלוץ בודד (כנראה לוקה טוני) במערך של 4-4-1-1. יש מי שמאמין שליפי ישלוף עוד הפתעה מהשרוול, אולי מסימו אודו במקום סימונה פרוטה.

מה שמעיב על האווירה בנבחרת ביומיים האחרונים, הוא מצבו של ג'יאנלוקה פסוטו, שחקן יובנטוס והנבחרת לשעבר, שנמצא במצב קשה לאחר שניסה להתאבד. במסיבת העיתונאים אתמול, ליפי נשא מלים נוגעות ללב על שחקנו לשעבר: "שחקן גדול ואדם גדול". הערב ינסו כולם לשחק גם בשבילו.

מי צריך את אוקראינה? (אלי שווידלר, מוסקבה, הארץ)

לאנדריי גוסין יש אמירה מבטיחה לקראת המשחק היום מול איטליה, המפגש הכי פחות צמוד על הנייר מבין ארבעת רבעי הגמר. "אם אתם רוצים לראות כדורגל אטרקטיבי", הבהיר קשר נבחרת אוקראינה, "תלכו לראות את נבחרת ברזיל".

אוקראינה, אנדרדוג מובהק, לא תעלה הערב לכר הדשא כדי לתקוף, גם בגלל היעדרותו של החלוץ אנדריי וורונין הפצוע וכושרו הירוד של החלוץ הבכיר, אנדריי שבצ'נקו, שכנראה עדיין לא התאושש מהפציעה שעבר.

הכיוון של המאמן אולג בלוחין יהיה הרבה יותר טקטי, או במלים אחרות - הגנתי. לפיכך יכול בלוחין להיות מרוצה שמכך ששני שחקני הגנה, ויאצ'יסלב סבידרסקי ואנדריי רוסול, חוזרים מהשעייה היישר להרכב הראשון. זה לא יהיה הימור מסוכן לומר שהאוקראינים רוצים להגיע לבעיטות הכרעה מ-11 מטר, מה גם ששוערם, אלכסנדר שובקובסקי, לא ספג אף פנדל נגד שווייץ, ובכך הפך לראשון מאז 1990 שלא רושם שער חובה בבעיטות הכרעה במונדיאלים.

הגעתה של אוקראינה לשלב המתקדם הזה מיוחסת בעיקר לאופי ולכוח הרצון של שחקניה. מצד אחד, התחושה במדינה היא שהנבחרת כבר עשתה מעל ומעבר לציפיות. מצד שני, נשיא התאחדות הכדורגל האוקראינית, גרגורי סורקיס, אופטימי, למרות היריבה הקשה. "עוד שני צעדים, ואנחנו בגמר. זה לא דמיון פרוע", הוא אומר שוב ושוב. אגב, הפתעה אוקראינית תקפיץ את סך המענקים לשחקני הנבחרת לכ-15 מיליון דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עובדות ומספרים

* מפגשים קודמים: השתיים נפגשו 3 פעמים בעבר. המאזן מראה על שני ניצחונות לאיטליה ועל תיקו אחד.

* הפעם האחרונה בה הודחה איטליה בשלבי הנוק אאוט כבר אחרי 90 דקות, הייתה ב-1986, אז ניצחה אותה צרפת 0:2 בשמינית הגמר.

* איטליה לא נוצחה ב-22 משחקים ברציפות. זו הריצה הארוכה ביותר שלה מאז 1939.

* את השער היחיד שספג ג'אלואיג'י בופון בטורניר הנוכחי, הבקיע איטלקי - כריסטיאן זקארדו שכבש לשערו הוא במשחק מול ארה"ב.

* אוקראינה קיימה 9 משחקים ב-2006. ב-8 מהם היא שמרה על רשת נקייה.

* אם פאביו גרוסו, ג'אנלוקה זאמברוטה או ג'נארו גאטוסו יספגו צהוב, הם לא יוכלו לשחק בחצי הגמר.

* אולכסנדר שובקובסקי, אנדריי נסמצ'ני, ואנטולי טימושצ'וק הם האוקראינים היחידים שלא פיספסו דקה במדי נבחרתם במונדיאל.

* אנדריי שבצ'נקו יפגוש את חבריו, יש לומר לשעבר, במילאן, אלסנדרו נסטה, ג'נארו גאטוסו, אנדראה פירלו, אלברטו ג'ילארדינו, ופיליפו אינזאגי.

הרכבים משוערים

איטליה: בופון, זאמברוטה, קנבארו, ברזאגלי, גרוסו, פרוטה, פירלו, גאטוסו, טוטי, טוני, ג'ילארדינו.

אוקראינה: שובקובסקי, נסמצ'ני, רוסול, סבידרסקי, טימושצ'וק, שלאייב, גוסב, רברוב, קליניצ'נקו, וורוביי, שבצ'נקו.

אצטדיון: AOL ארינה, המבורג. 50,000 מקומות.
שופט: פרנק דה בליקר (בלגיה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully