וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופי זה לא הכל

29.6.2006 / 17:46

לפריירה ושחקניו נמאס מהטענות: "למה אנחנו צריכים לשחק יפה והשאר לא?". דומנק תוקף את התקשורת ומצהיר: "הפסד יהיה כשלון"

נבחרת ברזיל מתנערת מתדמית הכדורגל היפה, ה"ז'וגו בוניטו" שכולנו מכירים מהפרסומות של חברת נייק לקראת המונדיאל.

"'ז'וגו בוניטו' זה המצאה של חברת ספורט", אמר רוברטו קרלוס, "הכדורגל של ברזיל הוא חכם ומנצח, הוא תמיד היה כזה וככה תמיד הצלחנו. כשמתחילים לדבר על כדורגל יפה, זה יותר בקטע של מכירות".

לברזילאים קצת נמאס מהדרישה העולמית מהם לשחק כדורגל יפה והמאמן, קרלוס אלברטו פריירה, אמר אחרי משחק שמינית הגמר נגד גאנה (0:3): "למה אנחנו צריכים לשחק כדורגל יפה ואחרים לא? אם אנחנו יכולים, אנחנו משחקים יפה, אנחנו לא נגד זה. אבל אנחנו כאן קודם כל כדי לנסות ולזכות בגביע העולמי".

פריירה הוסיף ודיבר לקראת המשחק על יכולתו של רונאלדיניו: "הוא משחק שונה בנבחרת מאשר בברצלונה. לדעתי הוא משחק בסדר גמור. ברור שהוא יכול לשחק טוב יותר, ואני מקווה שזה יקרה ברבע הגמר, בחצי הגמר, ובעזרת השם - בגמר".

רונאלדיניו דיבר על התפקוד שלו ב"סלסאו", במקום יותר אחורי מאשר זה אליו הוא הורגל בבארסה: "לשחק באזור הזה של המגרש זה דבר מורכב. תמיד יש שם הרבה שחקנים ויש צפיפות. אני משתדל להגיע כמה שיותר קרוב לרחבה. המטרה היא להתקרב לחלוצים ולהגיע למקומות בהם אני יכול לכדרר. אני מאמין שהשער שלי יגיע. הלוואי שזה יהיה בגמר".

במחנה הברזילאי לא מקלים ראש ביריבה, וקשרה של ליון הצרפתית, ז'וניניו, טוען שהמשחק הזה יהיה הקשה ביותר של ברזיל בטורניר כולו. "הם משחקים כדורגל מצוין והם מאוד מסוכנים", התייחס הקשר לצרפתים, "אחד מהיתרונות שלהם הוא שהם משחקים מאוד קבוצתי, ותומכים אחד בשני כל הזמן".

על הטענות לפיהן שחקניה של צרפת כבר מבוגרים מדי ענה ז'וניניו: "זה בכלל לא משנה. צרפת תציב את השחקנים הכי טובים שלה והגיל לא רלוונטי".

רופא הנבחרת, חוסה לואיז רונקו, לא הסכים להבטיח את שיתופם של קאקה ואמרסון הפצועים. "אם המשחק היה מחר (שישי) הם לא היו יכולים לשחק", אמר הדוקטור.

דומנק יוצא להתקפה

נבחרת צרפת פתחה את המונדיאל בצורה נוראית, ולא אחת נראה היה שהיא תתקשה אפילו להעפיל מהבית המוקדם. הנצחון המרשים על ספרד בשמינית הגמר (1:3) הפיח בטחון ותקווה חדשה במחנה הצרפתי, וכעת נראה שדיבורים על טורניר כושל ידחו בכל מקרה, גם בכזה של הדחה ברבע הגמר.

מי שלא רוצה לשמוע על זה הוא המאמן ריימונד דומנק, שדוחה דיבורים על כך שההגעה לשלב הזה, והפסד בו לברזיל יהוו מונדיאל מכובד. "אני מופתע לשמוע אנשים שאומרים שגם אם נפסיד לברזיל ברבע הגמר אפשר יהיה לראות בטורניר הזה הצלחה", אמר דומנק, "דעתי הפוכה לחלוטין. אם נפסיד, המונדיאל יהיה כשלון".

על המשחק עצמו הוסיף דומנק: "אנחנו לא פייבוריטים וגם לא אנדרדוג. כל מה שאנחנו יודעים לפני המשחק זה שהוא יתקיים ביום שבת בשעה 22:00. ברזיל מגיעה לכל טורניר כמועמדת לזכייה כבר במשך 40 שנה, הם רגילים לשחק תחת הלחץ הזה. אנחנו מכוונים לדבר אחד - למשחק הגמר ב-9 ביולי".

אחר כך התפנה דומנק לסגור חשבונות עם היריבה הגדולה ביותר שלו הקיץ, התקשורת: "יורדים עלי בתקשורת אבל אף אחד לא רואה את עבודת ההכנה שאני עושה. אני מודע ליכולות של השחקנים ולאף אחד בתקשורת אין את הידע שיש לי. ביקרו אותנו המון אחרי משחקי ההכנה, אבל אלו היו רק ההכנות. בניגוד לתאטרון, בכדורגל רואים גם את החזרות ולא רק את ההצגה".

המאמן הוסיף וסיפר ששחקניו שאבו מוטיבציה לפני שמינית הגמר מהתקשורת הספרדית, שם נכתב עליהם כי הם זקנים מדי בשביל הבמה המרכזית. דומנק אמר בחיוך: "נראה לכם שהעיתונאים הברזילאים היו כותבים עלינו דברים דומים? הכבוד לשחקנים והגאווה שלהם הם הדברים שמניעים אותם. העיתונות הספרדית עשתה טעות אסטרטגית, אבל זו לא בעיה שלנו".

מלבד הפה שפתח דומנק, נבחרתו כבר מתכוננת במלוא המרץ למשחק מול ברזיל.

קפטן הנבחרת, זינדין זידאן, החמיץ את אימון היום (חמישי) בגלל פציעה קלה אך לא קיים חשש בקשר לשיתופו במשחק רבע הגמר.
זידאן נחבל במהלך משחק שמינית הגמר של צרפת מול ספרד (1:3) וקיבל טיפולים מאז. "זה תהליך רגיל", הסביר דובר מטעם המשלחת הצרפתית. זידאן, שיפרוש בתום הטורניר התחיל את המונדיאל בצורה לא טובה, אבל פרח מול ספרד, ואף כבש את השער האחרון של נבחרתו, שחתם את המשחק.

שחקן נוסף שהחמיץ היום את האימון הוא הבלם גאל גיבה, שטרם שיחק במונדיאל הנוכחיץ גיבה סובל מהתקררות, אבל יחזור להתאמן בימים הקרובים. ווילי סניול, שנפצע אף הוא במשחק שמינית הגמר ערך אימון ריצה ולא חבר לשאר השחקנים.

ריימונד דומנק פצח במנהג חדש במונדיאל, ומלבד מספר תגובות לקוניות של דוברי הנבחרת, הוא מסרב מכל וכל לספר ולדווח על מצבם הבריאותי של שחקניו, ומנסה לערפל את המידע בצורה המקסימלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully