וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגמר האמיתי הראשון

29.6.2006 / 8:17

קשה להאמין, אבל אחת מהשתיים, ארגנטינה או גרמניה, תסיים היום את דרכה במונדיאל (18:00, ערוץ 2). מירוסלב קלוסה ומיכאל באלאק מחלימים מפציעות

אוהדי הכדורגל בברלין יוצאים מדעתם. הם לא ידעים איך להעביר את הזמן עד ליום שישי ב-18:00 בערב שעון ישראל (שידור ישיר בערוץ 2), כשתישמע שריקת הפתיחה לרבע הגמר הראשון, שיפגיש בין המארחת גרמניה לארגנטינה. קשה להאמין שאחת מהן תסיים את דרכה במונדיאל שעתיים לאחר מכן, אבל זו היא דרכו של הטורניר הגדול ביותר בעולם וכמה מסכנים יהיו אלה שיצטרכו להבין את זה.

קיץ כזה חם לא היה שנים (אלון זנדר, קלין, הארץ)

גרמניה רותחת. קיץ חם כזה לא היה כבר שנים, ואל הטמפרטורות מצטרף הלהיט של רבע הגמר. כל הגרמנים מתכוננים במרץ לאירוע הגדול ביותר לפחות מאז איחוד גרמניה. אין תחום בחיי החברה שלא מתחבר לכדורגל. בחנות לשמלות חתונה מתנוסס שלט גדול: "מבצע לגביע העולמי - על כל שמלה, הינומה חינם!". כל שיחה מגיעה באיזשהו רגע לשלב השאלה הזהה: "ומה אתה חושב יקרה במשחק?". מירוסלב קלוסה הסביר לעיתונות באופוריה: "ארגנטינה הגיעה כפייבוריטית לטורניר. לביש מזלה היא חייבת להתמודד מולנו".

הביטחון העצמי כמעט ומשכנע ביכולתה של גרמניה להתמודד בכבוד מול ארגנטינה, נבחרת טובה יותר. לרעת גרמניה עומדת העובדה שהיא כבר השיגה מעל למצופה ממנה. מה עוד שהעולם פתאום מחזיק שוב מגרמניה מעצמת כדורגל. יתר על כן, גרמניה נחשבת לאחת מתקוות הטורניר, נבחרת שמספקת כדורגל חיובי ומלהיב. ליותר מזה באמת אי אפשר היה לקוות. מה עוד שהביטחון העצמי טוב רק עד לגבול מסוים.

את הארגנטינאים, שחקנים שלא נוטים לפאניקה, הוא לא מרשים. "אם נלך מכות, אולי נפסיד. במשחק כדורגל, אין ספק שננצח", אמר קרלוס טבז. כי במה שקשור לגובה, כוח וכושר, הגרמנים עדיפים.

המשחק חייב יהיה להתפרש על כל המגרש. באחד על אחד, הגרמנים גמלוניים להדהים, בייחוד מול שפנים וקוסמים כמו ה"אלביסלסטה". מול הארגנטינאים חייבים הגרמנים להחזיק כדור, להניע אותו בלי הרף ולפרוץ קדימה. לצורך זה הם יתפרשו כבר על קו החצי וילחצו באגרסיביות את הארגנטינאים אחורה.

"אין לנו ברירה, נצטרך להילחם בכוח", הסביר טורסטן פרינגס. לטובת ארגנטינה משחק גם שיבוץ השופטים. מיכל הסלובקי אוהב כרטיסים יותר מכל שופט באירופה. בחמישה משחקי מוקדמות הוא שלף 29 צהובים.

לטובת גרמניה משחקת יכולתה לצאת בזינוק עם שריקת הפתיחה. מול קוסטה ריקה, הבקיע פיליפ לאהם בדקה השישית, נגד אקוודור, הבקיע קלוזה בדקה הרביעית, כמוהו גם לוקאס פודולסקי נגד שבדיה.

המפגש האחרון בין הנבחרות בשנה שעברה הסתיים ב-2:2. מי שלא השתתף בו, והיום נחשב לשחקן החשוב מכל המערך הגרמני, הוא מיכאל באלאק. מאז הביקורת שלו על המשחק ההתקפי מדי לפני הטורניר, הוא מוצא עצמו, באופן אירוני, בתפקיד נסוג שדווקא תפור עליו. באלאק מייצב את הנבחרת ומנהיג אותה בקור רוח. כתוצאה מכך, הוא מגיע פחות לרחבה, אבל עדיין מסוכן בבעיטות מרחוק ובנגיחות ממצבים נייחים.

אבל מאמן ארגנטינה, חוזה פקרמן, לא טיפש. הוא יודע שהמגינים של גרמניה חלשים, בייחוד בצד ימין. למזלו של ארנה פרידריך היה פרדי ליונברג משוודיה חלש במשחק מולו בשמינית הגמר, ובכל זאת הוא הצליח להיכשל במספר פעולות פשוטות. מסירת נפל מול סאביולה, ריקלמה או טבז, ואפשר כבר ללחוץ על הכפתור של שער לארגנטינה.

אבל לפני שממהרים להספיד את גרמניה, יש כמה נקודות זכות שעובדות לטובת יורגן קלינסמן. החשובה שבהן, כפי שהקפיד לציין ה"בילד": העובדה שגרמניה זכתה בהגרלה והיא תשחק בלבן, כמו ששחקניה אוהבים. כמו שהיא שיחקה בגמר נגד ארגנטינה ב-1990, וניצחה.

"ארגנטינה תלויה רק בעצמה" (הרנן קאסטיז'ו, הרצוגנאוראך, הארץ)

בפעם האחרונה שארגנטינה פגשה את גרמניה במונדיאל, הנבחרת בתכלת-לבן היתה עדיין אלופת עולם. דייגו היה מספר 10 וכל העולם, כולל השופט, היה נגדנו. 16 שנה מאוחר יותר, אנחנו פוגשים את גרמניה כמארחת הפייבוריטית, שמגיעה בכושר טוב ועם הרבה תקוות. הפעם מספר 10 שלנו הוא חואן רומאן ריקלמה ונדמה שגם הפעם אין שחקן ארגנטינאי שמקבל יותר תשומת לב ממנו. ריקלמה מודע למצב ונראה שהוא אף נהנה ממנו. "היום כולם מכירים אותי טוב יותר", הוא אומר.

כשריקלמה נשאל איך הוא מרגיש לגבי הביקורת על סגנון המשחק שלו, הוא משיב: "אני תמיד אוהב להחזיק בכדור, אני משחק כך מהיום הראשון שנגעתי בכדור. אבל אם אני צריך להחליף את סגנון המשחק בשביל הקבוצה, אני אשתנה. למשל, במשחק נגד מקסיקו שיחקתי הרבה יותר מאחור ושיחררתי כדורים מהר יותר. אני יודע להקריב את עצמי עבור הקבוצה".

כבדה עליך האחריות בנבחרת, כשכל הכדורים עוברים דרכך?

"מאז שאני מכיר את המשחק יש עלי אחריות ואין לי בעיה עם זה. יש שחקנים ששומרים, יש כאלה שעוצרים כדורים, יש כאלה שמבקיעים ואני מחזיק בכדור. זה התפקיד של עושה המשחק, עם כל האחריות שמתלווה אליו".

ריקלמה מכחיש שהצוות המקצועי של הנבחרת זימן אותו לשיחה בעקבות יכולתו עד כה בטורניר. "כל השיחות שנערכו היו בהשתתפות כל הקבוצה, לא מעבר לזה", הוא אומר.

על הדינמיקה בנבחרת בשבוע החולף, הוא מספר: "אנחנו יוצרים קבוצה גדולה ומגובשת ונהנים מאוד לשחק ביחד. לצערי, זה לא מבטיח דבר על המגרש, אבל אנחנו מרגישים טוב".

הרגעים הקשים במשחק נגד מקסיקו חיזקו או הפחיתו את האמונה שלכם בעצמכם?

"אנחנו משתדלים להישאר רגועים. אנחנו מבינים לגמרי את העצבים של האוהדים, כי מדובר בהתמודדות עם נבחרת חזקה שהיא גם המארחת, אבל אצלנו לא מורגש הלחץ".

לפני הטורניר כל ארגנטינה הסתכלה על הנבחרת בסקפטיות. איך זה שכעת כולם מאמינים בכם?

"אולי זה תוצאה של 'בית המוות', שהיינו חלק ממנו. אבל מכיוון שעברנו את המשוכה הזו בלי בעיות, אז כולם התלהבו. מה שאני אומר זה שאף אחד לא מבין עד כמה מקסיקו היא נבחרת חזקה וכמה היא מקשה על המשחק. היינו מוכנים לזה, זה כלל לא הפתיע אותנו, כי יש להם שחקנים מצוינים. עכשיו מתחיל סיפור חדש עם גרמניה".

איך יתפתח לדעתך המשחק?

"זה יהיה גמר בפני עצמו. זה יהיה שונה ממשחקים קודמים כי אנחנו משחקים ברבע גמר המונדיאל וכי לגרמנים יש מחויבויות עצומה לקהל שלהם".

איך מנצחים אותם?

"אני חושב שאם נתפוס יום טוב, אנחנו יכולים לנצח את גרמניה. נבחרת ארגנטינה תמיד תלויה רק ביכולת של עצמה. יש לנו דרך לשחק כדורגל, והיא להחזיק את הכדור ברגליים שלנו וזה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים לעשות. אנחנו יודעים שזה יהיה הקלף המנצח".

לא מפחידים אותך 70 מיליון גרמנים?

"על כר הדשא אנחנו 11 נגד 11. הקהל מורגש קצת בהתחלה, אבל כשמתחילים לשחק, אני שוכח מהכל, וכל מה שאני רוצה זה להחזיק את הכדור ולחפש את החברים שלי ואת השער".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

עובדות ומספרים

-שתי הנבחרות נפגשו בעבר 16 פעמים. ארגנטינה ניצחה 7 פעמים וגרמניה ב-5. שתי הנבחרות נפגשו ארבע פעמים בעבר במונדיאל. גרמניה ניצחה פעמיים (כולל גמר 1990) וארגנטינה פעם אחת (גמר 1986). משחק נוסף הסתיים בתיקו (מונדיאל 1966).

-גרמניה עלתה לגמר הגביעה עולמי 7 פעמים ב-16 הופעות וזכתה שלוש פעמים (54, 74, 90).

-גרמניה ניצחה ב-7 מ-8 המשחקים האחרונים שלה כולל ה-4 שהתקיימו בטורניר הנוכחי. השנה, הגרמנים ינסו לשבור רצף של חמישה ניצחונות רצופים במונדיאל, שהושג בין השנים 1954-1962.

-ארגנטינה לא נוצחה ב-5 משחקיה האחרונים ובגביע העולמי והיא שואפת לשבור את שיאה מ-1986, שעומד על 7 משחקים.

הרכבים משוערים

גרמניה: יינס להמן, ארנה פרידריך, כריסטוף מצלדר, פר מרטסאקר, פיליפ לאהם, ברנד שניידר, טורסטן פרינגס, מיכאל באלאק, בסטיאן שווינשטייגר, לוקאס פודולסקי, מירוסלב קלוסה.

ארגנטינה: רוברטו אבונדנזיירי, לאונרדו קופרה, רוברטו אז'אלה, גבריאל היינצה, חואן פבלו סורין, לואיס גונזאלס, חאבייר מסצ'ראנו, חואן רומן ריקלמה, מקסי רודריגז, חאבייר סאביולה, הרנן קרספו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully