וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה יום חג עבורנו"

28.6.2006 / 7:20

זידאן לא הסתיר את התרגשותו מה-1:3 ומהשער שלו. אראגונס חם על השופט, התקשורת חמה עליו: "כשבכל העולם מתקדמים, אנחנו נסוגים"

האיש הזה כבר עשה כמעט הכל בכדורגל, אבל אין ספק שעם כל הנסיון האדיר שלו, זינדין זידאן בן ה-34 חגג הערב (שלישי) את אחד הימים היותר יפים בקריירה שלו. צרפת שלו גברה 1:3 על ספרד, משערים של ריברי, ויירה וזידאן עצמו, בתוספת הזמן. שער של דויד וייה בפנדל במחצית הראשונה, שקבע 0:1 לספרדים, התברר כאקורד הסיום שלהם. זה בכלל לא משנה אם צרפת תיעצר ברבע הגמר, כי אחרי שלא נתנו לזידאן סיכוי לעבור אפילו את השלב המוקדם, הוא יכול להרשות לעצמו לצפצף על כל העולם. וגם אם המשחק מול ברזיל יהיה האחרון שלו בקריירה הבינלאומית, למה לא לפרוש מול הטובים ביותר?

זידאן אמר בסיום המשחק: "זה יום חג גדול עבורנו. הספרדים מאוד היקשו עלינו, אבל בסופו של דבר, ההרפתקה נמשכת. הגענו מאוד מוכנים למשחק. רצינו להשיג משהו מיוחד כדי להוכיח שיש לנו את היכולות, אפילו שהתקשינו בשלב הבתים".

יריבתה של צרפת ברבע הגמר תהיה ברזיל, שהפסידה לה בגמר של מונדיאל 1998 בפאריז. זידאן אגב, כבש אז פעמיים בניצחון 0:3, שאותו רונאלדו כל כך רוצה לשכוח. "זה אחד הזיכרונות האדירים שלנו", סיפר היום זידאן, "אבל משחק רבע הגמר עדיין לא שוחק ואנחנו חייבים להתכונן אליו כמו שצריך".

מאושר לא פחות מזידאן היה המאמן ריימונד דומנק, שספג כל כך הרבה ביקורת ויכול סוף סוף לחגוג ערב שקט, בלי יותר מדי עיתונאים ופרשנים על הראש. דומאנק אמר בסיום: "זה היה משחק מאוד קשה. לדעתי הוא היה מדהים מכל הבחינות. יכול להיות שרוב השחקנים שלנו הם מבוגרים, אבל אנחנו יודעים לשמור על סבלנות. לשחקנים הצעירים נגמר האוויר, לנו מחכה משהו מיוחד עם רגשות אדירים".

המאמן המפסיד, לואיס אראגונס הספרדי, זעם בסיום המשחק על השופט, ששרק לעבירה של פויול על הנרי, למרות שמצלמות הראו כי הבלם כלל לא נגע בו. "כולם ראו שלא היה פאול, ונעשנו על הטעות של השופט", אמר אראגונס, שבמהלך המשחק היה קרוב להתעמתות פיזית עם ויירה.

מצד שני, טוען אראגונס, הקבוצה שלו ממשיכה להשתפר. "כשהשחקנים שלך נותנים את הכל, קשה לך לבקש מהם יותר", אמר המאמן, "רובם מאוד צעירים ויהיו להם עוד הרבה הזדמנויות בעתיד"

"החלום נשבר"

"החלום נשבר", הייתה כותרת ה"מארקה" הספרדי בבוקר, ועוד כותרת, שהעידה על המצב העגום של הנבחרת של אראגונס, אמרה "חוזרים הביתה... כרגיל".

"ספרד שוב יצרה את האשליה שהיא מסוגלת. לקחנו תשע נקודות בשלב המוקדם, כשצרפת הייתה צריכה לנצח את טוגו כדי לעלות. באנו שוב כפייבוריטים, ושוב יצאנו מנוצחים. למרות השליטה הספרדית, צרפת הריחה את הסכנה, וידעה לעקוץ כשצריך".

ה"אל מונדו דפורטיבו" התרכז במגן מריאנו פרניה, שכמו נגד טוניסיה, שוב גילה משחק חלש מאוד: "פרניה אומלל קשות על ידי פרנק ריברי. בנוסף, הוא לא תרם מאום למשחק ההתקפה, ולא איים על בארטז".

וכמובן, גם אראגונס לא נמלט מחיצי הביקורת: "כשבכל העולם מתקדמים, אנחנו רק נסוגים לאחור. הבחירות של אראגונס הסתיימו בעוד מפח נפש. ההחלטה להשאיר את ראול על הספסל אותתה על כך שיש דם חדש ודרך חדשה לנבחרת. העובדה שעלה עם ראול מול צרפת סימנה את קריסת הדרך הזו. פתאום האומץ של אראגונס שינה פניו. אחרי ה-0:4 על אוקראינה חשבנו שאנחנו שייכים לפסגת העולם. ובכן, אנחנו לא".

עדכון ראשון: 28.6.06, 0:14
עדכון אחרון: 28.6.06, 7:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully