וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר רוצה את הקמרוני זה מיונג

אסף שקד ושגיא חן

28.6.2006 / 0:50

הקבוצה הגישה הצעה כספית לקבוצתו של החלוץ, הדורשת עבורו 2.5 מיליון יורו. פאבלוביץ' הגיע למחנה, גם וואנצ'ופה אמור להצטרף

בית"ר ירושלים מעוניינת בחלוץ הקמרוני אלברט זה מיונג מקבוצת בלננשש מהליגה הפורטוגלית הראשונה.

זה מייונג בן ה-25 מתנשא לגובה 1.84 מטר, משקלו 71 ק"ג והוא משחק כחלוץ מרכזי. את הקריירה שלו החל בקבוצת קאנון מקמרון. בשנת 98' הוא עבר לקבוצת ראבאנה האיטלקית מהליגה השנייה, בה שיחק שנתיים והופיע במדיה רק שבע פעמים וכבש שני שערים.

לאחר מכן עבר זה מיונג לקבוצת ויטוריה סטובאל מפורטוגל, שיחק בה לאורך 6 עונות והבקיע 53 שערים ב-150 הופעות, כשהשיא היה בעונת 2003/4, בה הבקיע השחקן 20 שערים ב-33 משחקים והיווה בורג מרכזי בעליית הקבוצה מהליגה הפורטוגלית השנייה לראשונה.

לאור יכולתו הטובה לאורך השנים, נרכש מייונג על ידי קבוצת בלנשש הפורטוגלית בתחילת העונה החולפת, ולמרות שהקבוצה סיימה במקום ה-15 המאכזב, זה מיונג הצטיין תוך שהוא מבקיע 17 שערים ב-26 הופעות. בנבחרת קמרון רשם זה מיונג עד היום 4 הופעות בהן כבש 2 שערים. הוא ידוע כסקורר טוב וכדריבליסט סביר, על אף שהכדרור אינה התכונה הבולטת שלו.

לוריין הצרפתית ובית"ר ירושלים כבר נתנו הצעת רכישה לסוכן של זה מיונג, אך טרם קיבלו תשובה מנציגו של השחקן, פאולו טאקסיירה, שמצידו מבקר את מהלכן של ראשי בלנשש וטוען בעיתונות הפורטוגלית: "לא ניתן לבצע עסקים עם אנשים כאלה".

קאברל פאריירה, יו"ר הקבוצה הפורטוגזית, טוען מנגד כי "הצעה נוספת לא הגיעה כלל למועדון ואילו ההצעה הראשונה כלל לא שווה תשובה, כיוון שמחירו של השחקן הינו 2.5 מיליון יורו".

כמו שהדברים נראים כעת, פאולו וונצ'ופה הוא החלוץ הראשון שבית"ר מסמנת להחתים וכמה שיותר מהר, אך אוסי ארדילס, שידוע באופי ההתקפי שלו, רמז כי אין לו התנגדות לרכוש 2 חלוצים זרים, שישחקו בהרכב עם חלוץ ישראלי וירכיבו מערך של שלושה שחקני חוד.

חשש מפציעה קודמת של פאבלוביץ'

כאמור, לאחר שבית"ר ירושלים השלימה את הרכש הישראלי שלה לקראת העונה שבפתח, כעת מתחילה הקבוצה לעבור לחיפוש אחר שחקנים זרים והחתמתם. הזר הראשון שכבר הצטרף למחנה האימונים בהולנד הוא החלוץ הארגנטינאי ניקולאס פאבלוביץ', ששיחק עד לעונה האחרונה ברוסיה ואף חזר מפציעה לא קלה. לאור ההכרות שלו עם אוסי ארדילס, הוחלט כי הוא יגיע למחנה ושם יבחן מצבו הגופני.

היום (שלישי) בבוקר הגיע השחקן להולנד והתקבל בשדה התעופה על ידי מנהל הקבוצה אברהם לוי ועוזר המאמן אמיליו קומיסיו, שישמש גם כמתורגמן לשחקן לפחות בעת השהות במחנה האימונים. למרות ההתעניינות של בית"ר במספר חלוצים זרים, פאבלוביץ' הוא למעשה החלוץ הראשון שיבחן בקבוצה, אך לא בטוח כלל שהוא יחתום בסופו של דבר. החלוץ הארגנטינאי היה למעשה השם הראשון שארדילס רצה כבר לפני חודש, אך לאור העובדה כי הוא חוזר מפציעה, בית"ר רוצה לבדוק אותו היטב כמו גם מספר חלוצים נוספים לפני שהיא מעבירה שלב ומחתימה אותו. את אימון הבוקר החמיץ פאבלוביץ', אך אל אימון הערב הוא הגיע והתאמן כרגיל עם שאר השחקנים.

פאולו וונצ'ופה הקוסטה ריקני אמור להגיע כבר מחר למחנה האימונים בהולנד ולערוך התרשמות ראשונית בקבוצה. וונצ'ופה שמכיר את ארדילס מהתקופה בה שיחק בליגה האנגלית, הביע כבר את הסכמתו להגיע ולשחק בבית"ר ירושלים, אך פרטי השכר שלו טרם סודרו. אחרי שהודח עם קוסטה ריקה מהמונדיאל לפני שבוע, וונצ'ופה נשאר בגרמניה לצפות במספר משחקים נוספים כשבמקביל חיפש הצעה אטרקטיבית מאירופה. עוד לפני המונדיאל הצהיר החלוץ כי לאחר המונדיאל הוא מתכוון לפרוש מכדורגל בינלאומי, אך הצמד שכבש מול גרמניה במשחק הפתיחה העלו את המניות שלו והוא נשאר באירופה בתקווה לקבל הצעה. בית"ר הייתה הקבוצה הכי רצינית לגביו וכבר מחר כאמור הוא יגיע למחנה ויערוך את ההכרות הראשונה שלו עם בית"ר.

ביום חמישי אמור היו"ר ולדימיר שקלאר להגיע להולנד, לשבת עם החלוץ ולנסות ולהגיע עימו להבנות כספיות. שכרו של וונצ'ופה עשוי להגיע לכמיליון דולר לעונה, אך בבית"ר עושים את כל המאמצים על מנת להחתימו. כמו שהדברים נראים כעת, בית"ר בסופו של דבר תחתים את וונצ'ופה ותרד מהאופציה להחתים את פאבלוביץ'.

בית"ר ירושלים ממשיכה את אימוניה בהולנד. לאחר שאתמול בבוקר נחתה הקבוצה, היא קיימה אימון ערב שפתח מחנה בן שבועיים. היום העלה הצוות המקצועי את קצב האימונים והשחקנים ערכו אימוני כושר במקביל למשחקונים פנימיים. ברק יצחקי, שעדיין נמצא על הכוונת של גנק הבלגית, סיפר לבית"ר.נט על האווירה במחנה: "יש כאן אווירה מצוינת, אבל כמו בכל שנה באנו לעבוד ולמחנה אימון אף פעם לא היה דבר קל. אנחנו אמנם נמצאים רק בתחילת המחנה, אבל כבר אפשר להרגיש את האופי ואת מה שמצפה לנו בהמשך. המקום שבו אנו נמצאים הוא מצוין וגם מזג האוויר הנוח והשונה מהארץ נותן לנו תנאים טובים להתאמן. מאימון לאימון רואים שיש יותר ויותר גיבוש ואסור לשכוח שאנחנו קבוצה חדשה לחלוטין, הרבה שחקנים עזבו ומספר שחקנים הצטרפו וצריך להתחבר אחד לשני. כמו שזה נראה עד עכשיו המחנה משיג את המטרה הזאת של הגיבוש".

יצחק אגב מגלה יכולת שיא באימונים ובמשחקונים שקיימה הקבוצה הוא החלוץ המוביל. בניגוד למחנה בשנה שעברה בו היה פצוע יצחקי, הפעם נראה כי השחקן הצעיר הגיע מוכן מאוד. על היכולת הטובה שלו אמר השחקן: "כדורגל זה דבר שאני אוהב ומעבר לכך זה המקצוע שלי. כמו כל מקצוען אני שואף להגיע למקסימום ולתת את המקסימום. בשנה שעברה לא היה לי מזל, אבל אני שמח שעכשיו מתחברים לי דברים. למרות היכולת שלי אני תמיד שואף להשתפר עוד והמטרה היא לסיים את המחנה חד יותר".

לגבי המעבר לגנק אמר יצחקי: "יש לי סוכן שמטפל בכל העניין של גנק, אני לבנתיים כאן עם הקבוצה שלי וכחלק מהמחויבות שלי לבית"ר אני חייב לגלות מקצועיות ולתת את כולי לאימונים".

עדכון ראשון: 27.6.2006, 19:00
עדכון אחרון: 28.6.2006, 00:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully