וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה, שבצ'נקו החמיץ?"

27.6.2006 / 15:07

מאמן אוקראינה, אולג בלוחין, לא עמד בלחץ וירד לחדר ההלבשה רגע לפני בעיטות ההכרעה של נבחרתו מול שוויץ: "לא יכולתי יותר"

זה לא היה הכי יפה בעיני הצופה הנייטראלי, אבל זה היה הכי מתוק אם אתה אוהד את נבחרת אוקראינה. ניצחון 0:3 בסדרת הפנדלים הראשונה אי פעם במונדיאל שבה צד אחד לא מצליח לכבוש, נתן לאנדריי שבצ'נקו (שהחמיץ את הפנדל שלו) וחבריו את הכרטיס לרבע הגמר, בו יפגשו את איטליה.

"הנבחרת נתנה לי מתנה", אמר שבצ'נקו, "המשחק מול איטליה לא יהיה קל, כי אנחנו הולכים ומתעייפים. ראיתי את האיטלקים, הם נבחרת חזקה ששרדה הרחקה וניצחה בעשרה שחקנים. אבל מול איטליה יהיה לנו יותר קל, כי אף אחד לא מצפה מאיתנו לנצח. כל הלחץ יהיה עליהם".

אלכסנדר שובקובסקי, שלא התרגש מההחמצה של שבצ'נקו שפתחה את סדרת הפנדלים ועצר שניים בעצמו, אמר: "אין באמת אפשרות להתכונן לפנדלים. אני משתדל לא לחשוב יותר מדי על הבועט או על הפנדל לפני כן. הצלחתי להשאר בפוקוס מההתחלה עד הסוף. ידעתי שנעלה אם נבקיע את הפנדל השלישי".

והמאמן אולג בלוחין סיכם: "לא ספרו אותנו ולא נתנו לנו סיכוי. אבל נלחמנו והגשמנו חלום - לעלות לרבע הגמר. לא ראיתי את הפנדלים, כי פנדלים הם כמו רולטה רוסית. ירדתי לחדר ההלבשה אחרי שאמרתי לחבר'ה: 'אתם תחליטו מי רוצה לבעוט'. שובקובסקי הראה שיש לו מנטאליות של שוער גדול".

מוקדם יותר לא עמד בלוחין בלחץ, וירד לחדר ההלבשה לפני פתיחת קרב הפנדלים. "לא יכולתי יותר, פשוט הלכתי", הודה בלוחין. המאמן שמע שנבחרתו ניצחה, אבל יותר מזה לא ידע הרבה. כשנשאל על ידי עיתונאים על ההחמצה של אנדריי שבצ'נקו, ענה להם בלוחין: "אה, הוא לא הבקיע?". אחר כך הוסיף: "לא ראיתי את הפנדלים, אני לא צוחק".

"קשה לנו לבלוע את ההפסד"

השחקנים השוויצרים כל כך רצו, אבל נראה שהם ובעיקר מאמנם קובי קון למדו עוד שיעור לקראת יורו 2008, אותו יארחו ביחד עם אוסטריה. המסקנה: לעבור הרבה יותר על הפנדלים. שוויץ החמיצה את כל בעיטות ההכרעה שלה מול אוקראינה, הפסידה 3:0 (אחרי תיקו מאופס בתום 120 הדקות) והודחה בשמינית גמר המונדיאל.

לודוביק מאגנין, שעשה עבודה מצויינת בהגנה, אבל בסופו של דבר, היה שותף לכישלון הצורב של הנבחרת השוויצרית, אמר בסיום המשחק: "ההרגשה נוראית. כל כך עצוב להפסיד בצורה כזאת, אבל הכדורגל לא תמיד הוגן". מאגנין לא יכל להסתיר את הדמעות בירידה לחדר הלבשה. גם הוא יודע ששוויץ היא הנבחרת הראשונה שלא מצליחה לכבוש בדו קרב הפנדלים בתולדות הגביע העולמי. למרות הכל, הוא אמר: "ההישג שלנו הוא אדיר ואני חושב שכל האומה השוויצרית צריכה להתגאות בנו. כעת אנחנו צריכים לפתוח דף חדש ולהתכונן ליורו 2008". לקראת הטורניר, שוויץ יכולה להתנחם בכך שהיא מודחת מהמונדיאל בלי לספוג שער בכל משחקיה.

פסקל זוברבולר, השוער הותיק שעצר את הפנדל של שבצ'נקו אבל ראה את האנמיות של חבריו הבועטים: "זו הדחה קשה, בגלל העובדה שלא ספגתי שער כל הטורניר. אוקראינה לא שיחקה טוב, וזה משהו שקשה לנו לבלוע".

קובי קוהן, מאמן שוויץ, אמר: "ציפיתי למשחק כזה של האוקראינים, ועדיין לא יכולנו לנצל אף הזדמנות. אני מתנחם בכך שהיה לנו טורניר טוב. בפורטוגל רדפנו אחרי נבחרות בטורניר לפני שנתיים, כאן שיחקנו טוב בהרבה והוכחנו שאנחנו יכולים לשלוט בגורלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully