וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פניתי להרבה שחקנים עם חוזה"

רומן רוזנבלט

26.6.2006 / 21:49

מנג'ר מכבי נתניה, אייל ברקוביץ', סיפר במסיבת העיתונאים לרגל פתיחת העונה על שיטות הניהול שלו. "המלצתי לבנאדו להצטרף", אמר

כבר הרבה שנים שמכבי נתניה לא הייתה בכותרות כמו בקיץ הנוכחי, בעקבות מכירת הקבוצה לדניאל יאמר ומינויו של אייל ברקוביץ' למנג'ר. השניים צירפו לנתניה את לירן שטראובר, אופיר חיים, מזואה אנסומבו, אבי סטרול, אבישי ז'אנו, כפיר אודי, אדריאן פיטו, איתי שכטר ואורי אוזן, והנטייה הטבעית היא לכנות, זאת השנה השנייה ברציפות, את התלכיד שסביב ברקוביץ' כ"הגלאקטיקוס". אבל השנה הקוסם למד מהניסיון ונשמע זהיר יותר. "הפעם אני לא הולך להגיד שאנחנו הולכים על דאבל", אמר ברקו, "המטרה היא לעבוד לטווח ארוך".

המנג'ר ברקוביץ', המאמן אלי גוטמן, העוזר מרקו בלבול, השוער החדש לירן שטראובר וישראל זוויטי קידמו היום (שני) את פני הבאים למסיבת העיתונאים הרשמית של מכבי נתניה. אומנם נתניה נראית מסקרנת מתמיד, אבל הניסיון מראה כי השמות הנוצצים לא יבטיחו לה הצלחה. כבר בפתיחה נתבקש המאמן גוטמן להגיב על הרכש שנעשה טרם הגעתו, ועל כך שהגיע לקבוצה מוכנה. "נפגשתי עם אייל ודניאל יאמר, ונשיא המועדון אמר לי שהם רוצים לגבש קבוצה שתדע מה היא רוצה מעצמה, לתת פידבק טוב לקהל, שיחזיר בעידוד ביציעים", סיפר גוטמן, "נכון שהגיעו שחקנים חדשים לקבוצה, וכשאייל אמר לי מי הם שחקנים, עצם העובדה שאני פה אומרת שהם בסדר מבחינתי. בכל מקרה זה לא הסגל הסופי, והגעתי לכאן על מנת לגבש את כולם לקבוצת כדורגל".

"התגעגעתי", המשיך גוטמן, "פה זה הבית שלי, מפה יצאתי החוצה, ואני מאמין שבעתיד אגיע שוב לאירופה עם מכבי נתניה".

700 אוהדים הגיעו לאימון שהתקיים ב"קופסא" לאחר מסיבת העיתונאים. מבין השחקנים שהגיעו לאימון הפתיחה, היו לא מעט שחקני הרכש חדשים ובינהם: מזואה אנסומבו, לירן שטראובר, איתי שכטר, אדריאן פיטו, אבי סטרול ואבישי ז'אנו. אל הרשימה המכובדת הזאת הצטרף גם אורי אוזן, שחזר הביתה אחרי גלות במכבי חיפה והפועל פ"ת. כמו כן, הגיעו שני שחקנים מהקבוצה הסלובקית של יאמר, לובומיר מיכאליק הסלובקי ויוסוף מוקפאייר המרוקאי. את המצבה השלימו מספר נבחנים בינהם ניר ברקוביץ', אסי בוזגלו, ליאור גניש, קובי חסן שחזר לקבוצת נעוריו וערן לוי, שלא היה בתכניות של הקבוצה.

כחצי שעה אחרי תחילת האמון, פרצו אוהדי הקבוצה לדשא, זקרו אבוקות ופצחו בשירי עידוד. אחרי רבע שעה הם פונו בחזרה ליציעים ואימון הקבוצה נמשך.

זוויטי: "אני לא זוכר פתיחת עונה כזאת"

אייל ברקוביץ' סיפר על התעניינות הקבוצה בצמד שחקני ההגנה של האלופה, אדורם קייסי ואריק בנאדו, וסיפר: "רציתי את אריק ואדורם, אבל כמו שהמלצתי אתמול בטלפון לקייסי להישאר במכבי חיפה, ככה המלצתי לבנאדו להגיע למכבי נתניה. לאריק יש בעיות במכבי חיפה, וההגעה שלו לכאן תלויה רק בו ובחיפה".

ברקוביץ', כרגיל, אמר באופן גלוי את אשר על לבו, ולא הכחיש את העובדה כי פנה לשחקנים שנמצאים תחת חוזה בקבוצותיהם: "כולם במדינה הזאת פונים לשחקנים תחת חוזה. פניתי להרבה שחקנים עם חוזים, וברגע שהם אמרו שהם רוצים לכבד אותו, ירדתי מזה".

"אני הגעתי לפה רק כדי לעזור לדניאל לבנות את הקבוצה", ניסה להסביר ברקוביץ' את ההיררכיה הניהולית המורכבת החדשה, "אבל ברגע שיתחיל האימון הראשון, אני מחוץ לתמונה. המאמנים יקבעו הכל - אימונים, משחקים, איך יתנהלו מול שחקנים. אני צריך ללמוד עוד הרבה כדי להיות מאמן, ואני סומך בעיניים עצומות על מי שנמצא פה". לגבי יחסיו הבעייתייים לפעמים עם התקשורת אמר המנג'ר: "יש לנו דובר, איציק גניש, אני מבקש ממכם לא להתקשר אלי באמצע הלילה".

המאמן גוטמן נשמע גם הוא זהיר למדי באשר להצהרותיו על מטרות הקבוצה: "אני רק עוד שעה אראה לראשונה את השחקנים שלי, ואם אחרי מחנה האימון ייצאו 24 שחקנים (היום מתאמנים 30) ארגיש טוב, אז אצא אליכם בהצהרות".

ישראל זוויטי הוותיק סיפר על המתחולל בקבוצה החדשה: "אני מרגיש אווירה חדשה, כיפית, אני לא זוכר פתיחת עונה כזו, ואני שמח להיות חלק מהמהפכה בנתניה".

השער לירן שטראובר ביקש שלא להתייחס לקבוצתו הקודמת: "הפרק שנקרא מכבי ת"א הסתיים מבחינתי. אני מקווה שאוכל לתרום מניסיוני לבניית אותה קבוצה שכל כך רוצים לעשות פה".

המגן, אורי אוזן, שחזר לקבוצה אחרי שנתיים בגלות אמר: "זו הרגשה טובה לחזור הביתה. הקהל קיבל אותי טוב ומזמן לא היה אימון ראשון כזה. התקציב עלה, הובאו שחקנים טובים והמטרה לעשות עונה טובה. הקהל בינתיים קיבל אותי בסדר גמור ואני מקוה להחזיר לו על זה במגרש".

חלוץ הרכש אופיר חיים התרשם מהקהל הנתנייתי: "היתה חגיגה בפתיחה ועכשיו חובת ההוכחה עלינו. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, כולם זוכרים מה היה בשנה שעברה במכבי תל אביב. בוא נגיד שהקבוצה לא נבנתה כדי להילחם על ההישדרות בליגה. באופן אישי, אני בגיל שבו אני צריך להוביל קבוצה ואני לא מפחד מזה".

הקשר הרומני, אדריאן פיטו הבהיר כי הוא מעדיף לדבר על המגרש ולא בתקשורת:"אני שמח שאני בנתניה, זה אימון ראשון ויש שחקנים טובים. הכל ממש מצוין מבחינתי. לגבי העתיד נראה כבר, אולי נצליח להגיע לגביע אופ"א".

עדכון ראשון: 26.6 17:11
עדכון אחרון: 26.6 21:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully