וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזה הגואל

שגיא ניר

26.6.2006 / 15:30

החוזה של דייויד בלאט בבנטון טרוויזו הציל אותו מטעות היסטורית: חזרה למועדון הכי לחוץ בעולם, מכבי תל אביב

אי אפשר שלא לחייך נוכח האירוניה שבעיתוי הפגישה של פיני גרשון עם אולימפיאקוס, בדיוק בזמן שדיוויד בלאט נחת בארץ כדי לדבר עם מכבי תל אביב. פחות משבועיים לקח למאמן המעוטר בכדורסל הישראלי לחזור בו מהשובע מכדורסל, גם אם התחושה השלטת היא שהנסיעה החפוזה אל מזוודת המזומנים באתונה נועדה לתת עוד איתות למשרדים הצהובים ברחוב הירקון.

למסעות פנחס בארץ אנטיוכוס יש אמנם קשר ישיר למינוי המאמן הבא של מכבי תל אביב, אבל ההחלטה המעניינת של הקיץ הגיעה דווקא מכיוונו של בלאט. אחרי זכייה מרשימה ומלאת תשבוחות באליפות איטליה, ועוד בעונתו הראשונה בקבוצה, הניחו כולם שהמאמן יעזוב הכל ויעוט על החיבוק המחודש של האקסית התל אביבית. מה בער לדיוויד השקול והמחושב לשבת לשיחה עם הקבוצה הכי לחוצה באירופה? מה דחף את האיש שבימים האחרונים מוזכר אפילו כממשיך אפשרי של מסורת המאמנים האמריקאים-אירופים ב-NBA, לחזור אל המקום בו נדחק לעמדת עוזר המאמן וספג שריקות בוז מהקהל? לא ברור. מה שכן ידוע, זה שסכום הפיצויים אותו נדרשו הצהובים לשלם לאלופה האיטלקית היטה את הכף והשאיר את המאמן בטרוויזו.

בלאט נלחם במשך השנים בלא מעט סטיגמות. מאמן שמרן ודוגמטי, קראו לו. איש שבונה קבוצות אבל לוקה בניהול המשחק. אמן יחסי ציבור, שקשריו מייצרים את פרנסתו. אבל השנתיים האחרונות השתיקו את כל הטענות הללו. בלאט עזב את מכבי מיד לאחר גביע 44 ההפרש מול בולוניה, ובזמן קצר יחסית צבר לעצמו תואר אירופי עם קבוצה רוסית מהדרג השני, ואליפות באחת הליגות החזקות בעולם, ללא יתרון ביתיות. ה"מומחה בבניית קבוצות" זכה בתואר פעמיים תוך שנה, ובשתי מדינות שונות. בלאט, שעזב את מכבי מהדלת האחורית, נחשב היום לאחד המאמנים הבכירים ביבשת.

אבל מה, יש דברים שכנראה אף פעם לא משתנים. המערכת הצהובה, שהורידה את בלאט בדרגה, למרות שהיה המייסד של השושלת המרשימה בתולדותיה, שוב היתה זקוקה לו כדי שיבצע את אותה העבודה, בהנחה שהוא יתייצב וייכנע לדין התנועה. ומכבי, כמו מכבי, לא יוצאת בהצהרות ולא מחזרת. הצהובים ממשיכים לגרום לאנשים בהם הם מעוניינים להגיע עם האף באדמה, והבהירו לבלאט שימונה רק אם ישחרר את עצמו מהחוזה בביתו החדש באיטליה. בלאט קיווה לנחות כאן כגיבור איטלקי אמיתי, אבל מכבי עדיין התייחסה אליו כאל ברירת מחדל. למזלו, החוזה לעוד שנתים באיטליה חסך ממנו עוגמת נפש.

בלאט כבר בן 47, ופריצת הדרך שעשה בשנתיים האחרונות חיסלה לא מעט מהספקות שהיו לגבי יכולת האימון שלו, ופתחה בפניו אפשרויות חדשות. אין ספק שהזכייה של מורו ורבו פיני גרשון בשני גביעים אירופים עם הקבוצה שהוא עצמו בנה דיגדגה לבלאט, אבל למזלו לא הייתה לו הזדמנות להיכנע לנקודה הרגישה ששמה מכבי. הצהובים נמצאים היום בנקודה דומה לזו בה התמנה בלאט לפני ארבע שנים. גם אם בלאט עצמו השתנה, הציפיות ממנו במועדון הלחוץ בעולם היו רק הולכות וגדלות, והפתיל של האוהדים היה מתקצר בהתאם.

כשנראה היה שהגיע רגע ההכרעה של בלאט, האם לחזור אל החיבוק של שמעון ומוני ולשכוח את העבר או להתמיד בדרך האפשרויות הבלתי מוגבלות שנפתחה בפניו, פתר את הדילמה סכום הפיצוי הגבוה על עזיבת בנטון. לא משנה אם ההחלטה היתה של דיוויד עצמו או שלא. זו ההחלטה הנכונה לעתידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully