וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלפרין בטוח ייבחר בדראפט"

שגיא ניר

26.6.2006 / 10:39

סוכנו של אליהו בטוח דווקא בסיכוי הבחירה של הישראלי השני ואומר: "אני לוקח אחריות על ההחלטה של ליאור להישאר". מדור שבועי

כשהתחלתי לפני חודש את הסיקור השבועי של "הישראלי הראשון ב-NBA", דיווחתי בהתלהבות על ההשתחלות של ליאור אליהו ויותם הלפרין לסוף הסיבוב השני בתחזיות הדראפט. חודש עבר, וכעת נראה שהלפרין עשוי להגשים את החלום, ולהפוך בלילה שבין רביעי וחמישי לישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם. אליהו, שממשיך לשמור על שתיקה בנושא, כבר עם הפנים למכבי תל אביב.

"יותם הלפרין בטוח יבחר בדראפט". את הדברים האלה אמר לי דווקא סוכנו של אליהו, סטיבן היומן, שמצטרף לתחזיות לפיהן הלפרין מתנדנד בין סוף הסיבוב הראשון לתחילת השני. הלפרין הוא שם ידוע בארצות הברית, והבחירה שלו לעזוב את המחנה בטרוויזו לטובת מסע ארוך של מבחנים והופעות בארצות הברית חיזקה את מעמדו בקרב הג'נרל מנג'רים. סוכנו של הלפרין ניווט אותו בין הקבוצות שמחזיקות בבחירה של שלהי הסיבוב הראשון או תחילת השני, בניסיון להיבחר במקום שיבטיח לו חוזה.

אחרי שהלפרין הרשים את ראשי פיניקס, המחזיקה בבחירה ה-27 בדראפט, מעריך פרשן ESPN צ'אד פורד כי זהו יעד אפשרי עבור הגארד הישראלי, ש"אמנם מושווה כל העת לבנו אודריך, אבל הוא קולע יותר טוב, רואה משחק טוב יותר ויותר גדול בגוף". הלפרין ישמח ודאי להגיע למקום בו בחרו הספרס באודריך. פורד כלל את הלפרין ברשימת עשרת ההפתעות הפוטנציאליות של הדראפט, וב"מוק דראפט" האחרון שלו, שהתפרסם הלילה, דירג את הלפרין במקום ה-30, האחרון בסיבוב הראשון, ששייך לפורטלנד.

מנגד, העדיף ליאור אליהו שלא לצאת לאימוני הכרות עם קבוצות בארצות הברית, ולא לנצל את האפשרות שלו להסיר את שמו מהדראפט ולחזור בשנה הבאה. אליהו מוגדר אצל האמריקאים כ"שחקן ללא עמדה", אבל גם אליהו וסוכניו ידעו שהשנה הקרובה במכבי לא היתה מאפשרת לו לעשות את ההסבה לעמדת הסמול פורוורד, כנדרש.

"אני לוקח אחריות מלאה על ההחלטה להישאר בדראפט", אומר סוכנו של אליהו, סטיבן היומן. "לא הייתי משאיר אותו בדראפט אם לא הייתי חושב שיש לו סיכוי". אליהו לא ממש הרשים במחנה בטרוויזו, אבל סוכנו מאוכזב דווקא מהיעדרם של כמה מועמדים אירופאים בכירים, שגררה נוכחות דלה יחסית של סקאוטים ומאמנים אמריקאים. אז מה יהיה? "תחזיות הדראפט הן בולשיט, כי בלתי אפשרי לנבא", אומר היומן, שמסרב לנבא בעצמו את המיקום העתידי של אליהו: "נדע הכל אחרי הדראפט". אליהו, שהוזמן על ידי ערוץ הספורט להגיע לאולפן לשידור הדראפט, מעדיף להישאר בבית. "זה רגע אישי, ואני מעדיף להישאר עם המשפחה אם תהיה פאשלה או שמחה", הסביר.

הלפרין, כאמור, ממריא באתר ESPN.COM לדירוג שיא של 30, בעוד אליהו מגיע שם למקום ה-47. אתר DRAFTEXPRESS.COM שולח את הלפרין למקום ה-46, אליהו ב-56. אתר COLLEGEHOOPS.NET מדרג דווקא את אליהו במקום ה-43, ואת הלפרין במקום ה-58. אתר NBADRAFT.NET ממשיך להשאיר את שני הישראלים מחוץ לשני הסיבובים.

אירופאים זה לא רק ברניאני

לא רק בישראל יצמדו אלפים למסכי הטלויזיה בלילה שבין רביעי לחמישי. בין 117 המועמדים לבחירה השנה יהיו לא פחות מ-36 שחקנים שאינם אמריקאים: ארבעה קרואטים, שלושה יוונים, שניים מישראל, ברזיל, רוסיה, סנגל, אוקראינה ואנגליה, ואחד מאוסטריה, בלארוס, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, איטליה, ליטא, ניגריה, פורטו ריקו, סרביה, סלובניה, ספרד, שבדיה, טורקיה ו-ונצואלה. לפניכם כמה מהבולטים שבהם.

אנדראה בארניאני (21, 210), הפורוורד המוכשר של אלופת איטליה הטרייה בנטון טרוויזו, סיים את העונה עם ממוצעים של 11.6 נקודות, 5.5 ריבאונדים ו-1.4 חסימות ב-21.7 דקות ליגה. הוא נחשב לבחירה בטוחה בחמשת הראשונים, אולי אפילו כבר במקום הראשון על ידי טורונטו, אליה הצטרף לא מכבר הג'נרל מנג'ר שלו בטרוויזו, מאוריציו ג'רארדיני.

מועמד מרתק נוסף הוא תאבו ספולושה (22, 197), הסמול פורוורד של ביילה האיטלקית. הוריו היגרו מדרום אפריקה, הוא נולד בשבדיה, חי בשוויץ ושיחק עד העונה בשאלון הצרפתית. עם ממוצעים של 12 נקודות ו-6.4 ריבאונדים ב-29.4 דקות בליגה האיטלקית, התחנה הבאה שלו תהיה כנראה ארצות הברית.

שלושה שחקנים בינלאומים נוספים מועמדים לבחירה בסיבוב הראשון. הסנטר הסנגלי מוחמד סאר סנה (20, 212) עשה השנה התקדמות אדירה בלימוד המשחק ובעצמה הפיסית שלו. פרשנים רבים כבר רואים בו את דיקמבה מוטומבו הבא. בפפניסטר הבלגית הוא העמיד השנה ממוצעים של 3.1 נקודות ו-4.1 ריבאונדים ב-11 דקות. סרחיו רודריגז (20, 190), הרכז של אסטודיאנטס מדריד, קלע השנה 9.1 נקודות ומסר 5 אסיסטים ב-23.3 דקות בליגה הספרדית, וכנראה יזכה למקום בסיבוב הראשון. אולקסיי פצ'רוב (21, 210), הפאוואר פורוורד האוקראיני של ראסינג פאריס, מיוצג גם הוא על ידי סוכנו של ליאור אליהו סטיבן היומן. מדובר בסנטר פיסי בעל קליעה רכה, שהעמיד השנה מספרים של 11.2 נקודות ו-6.3 ריבאונדים ב-21 דקות.

מועמדים בינלאומים נוספים הם מרכוס ויניצ'יוס (22, 208), סמול פורוורד מברזיל שעשוי להיבחר בין סוף הסיבוב הראשון לתחילת השני, ג'ואל פרילנד (19, 212) האנגלי, ששיחק העונה בליגה הרביעית (!) בספרד, והיה התגלית הגדולה של המחנה בטרוויזו השנה, דמיר מרקוטה (20, 210) מציבונה זאגרב ו-ולדימיר ורמיינקו (21, 208) מדינמו סנט פטרסבורג.

אם כל התחזיות

אתרי דראפט שונים בארצות הברית מפרסמים הערכה של סדר הבחירה בדראפט. הפעם, בשבוע האחרון של המדור השבועי, אציג בפניכם את שיקלול עשרת הנבחרים הראשונים שנעשה באתר NBA.COM בהתחשב בתחזיות שמונת אתרי הכדורסל האמריקאי הנחשבים ביותר.


1. טיירוס תומאס (19, 206) מ-LSU, לטורונטו ראפטורס

2.אדם מוריסון (21, 204) מגונזאגה, לשיקגו בולס (דרך ניו יורק)

3. אנדראה בארניאני (20, 211) מאיטליה, לשארלוט בובקטס

4. למרכוס אלדרי'דג (20, 208) מטקסס, לפורטלנד טרייל בלייזרס

5. ברנדון רוי (21, 194) מוושינגטון, לאטלנטה הוקס

6. רודי גיי (19, 206) מקונטיקט, למינסוטה טימברוולבס

7. מרכוס וויליאמס (20, 186) מקונטיקט, לבוסטון סלטיקס

8. פטריק או'בריאנט (20, 212) מברדלי, ליוסטון רוקטס

9. שלדן וויליאמס (22, 206) מדיוק, לגולדן סטייט ווריירס

10. ג'יי ג'יי רדיק (22, 193) מדיוק, לסיאטל סופרסוניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully