וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן דם

25.6.2006 / 23:53

פורטוגל גברה על הולנד 0:1 (מאניש, 23) והעפילה לרבע הגמר, אבל 4 כרטיסים אדומים ו-16 צהובים גנבו את ההצגה מההישג של סקולארי

מה שהיה אמור להיות אחד המשחקים האטרקטיביים של שמינית הגמר, הפך בסופו של דבר לפרוע שביניהם. פורטוגל ניצחה 0:1 ועלתה לרבע הגמר למפגש מסקרן מול אנגליה, אבל הסגנון האלים של המשחק, שבמהלכו נשלפו 16 כרטיסים צהובים וארבעה אדומים (דקו וקושטיניה מפורטוגל, בורחרוז וואן ברונקהורסט מהולנד), גנב את ההצגה מההישג של סקולארי, שהשיג שיא של 11 ניצחונות רצופים כמאמן במונדיאל.

לנבחרת פורטוגל זהו הניצחון השישי על הולנד בעשרת משחקיהן האחרונים, והפעם הוא הושג בצורה מכוערת מאוד. המשחק דווקא נפתח בצורה משכנעת מבחינתם, עם שער יפהפה של מאניש בדקה ה-23, אבל ב-45 הדקות האחרונות, אחרי שקושטיניה הורחק והשאיר אותה בעשרה שחקנים, ראינו מהם בעיקר הגנה וקרבות אלימים. מצד שני, גם ההולנדים היו אגרסיביים יתר על המידה, וספק אם להם מגיע להמשיך לרבע הגמר אחרי התצוגה שלהם היום, וחוסר היכולת של שחקניו של ואן באסטן להכניע את ריקארדו. ואן באסטן העדיף לא לשתף את רוד ואן ניסטלרוי, ואולי זו הסיבה לעקרות ההולנדית ליד השער.

למעשה, שתי הקבוצות המשיכו גם היום את היכולת הפושרת שהציגו עד עתה בטורניר, ואת העניין ריכזו האירועים האלימים והלהט העצום של שתי הקבוצות. פיגו נגח בפרצופו של ואן בומל ולא הורחק, בולחרוז גמר לרונאלדו את המשחק כבר בדקות הראשונות וראה רק צהוב. השופט איבד את השליטה במשחק, וגם הכרטיסים שנשלפו בזה אחר זה לא הצליחו להרגיע אותו.

יש שיטענו שהמתח והאלימות על הדשא החזירו סוף סוף את האותנטיות לכדורגל, במונדיאל שהיה סטרילי עד עכשיו, אבל האלימות היתה טיפה מוגזמת. הולנד תלקק את הפצעים בבית, הפורטוגלים יתכוננו למלחמה מול נבחרת לא פחות אגרסיבית, אנגליה, בשחזור של רבע גמר יורו 2004.

מחצית ראשונה

דקה 1 - כבר תוך פחות מ-60 שניות ואן בומל קיבל הזדמנות מצוינת, אבל הבעיטה שלו מ-16 מטר חמקה ליד הקורה.

דקה 14 - ואן פרסי התחמק מקושטיניה במרכז השדה, התקדם ובעט חזק, אך לא מספיק מדויק.

דקה 23 - גול! דקו העביר כדור רוחב לפאולטה, שהשאיר אותו בנגיעה למאניש. מאניש התקדם בתוך הרחבה, עבר את אוייר ובעט חזק לרשת העליונה של ואן דר סאר. שער מצוין, 0:1 לפורטוגל.

דקה 37 - ואן פרסי במבצע מדהים השכיב שלושה מגנים, אבל מזווית קשה בעט כדור מסובב, שפספס את המסגרת.

דקה 44 - כדור עונשין מרחק 17 מטרים מהשער של פורטוגל נבעט על ידי ווסלי סניידר, אבל הכדור עף לשמים.

דקה 45 - סימאו פרץ באגף הימני ומצא את פאולטה בתוך הרחבה. החלוץ הפורטוגלי עשה סיבוב מהיר ובעט מחמישה מטרים, ואן דר סאר הדף בצורה אינסטינקטיבית.

דקה 45+1 - קושטיניה נגע בכוונה בכדור עם היד, ספג את הצהוב השני והורחק. פורטוגל בעשרה שחקנים.

מחצית שנייה

דקה 49 - קוקו קיבל כדור שנהדף בתוך הרחבה, וממצב נוח בעט חזק טיל שנעצר במשקוף.

דקה 50 - מיגל פרץ במהירות ובעט כדור שטוח ומדויק מזווית לא קלה, ואן דר סאר הדף. שניות ספורות לאחר מכן, בצד השני של המגרש, ואן בומל בעט מחוץ לרחבה, ריקארדו הדף בקושי לקרן.

דקה 57 - בעיטה טובה של מאניש נקלטה על ידי ואן דר סאר, ומהצד השני סניידר שלח פצצה שנהדפה על ידי ריקארדו.

דקה 63 - בולחרוז ספג צהוב (מפוקפק). אחרי עבירה על פיגו, השופט שלף לו את הצהוב השני והרחיק אותו. שתי הקבוצות עשרה שחקנים.

דקה 71 - רובן פרץ והרים כדור שנהדף לסניידר, ההולנדי בעט מהאוויר, אבל קרבאליו בזינוק הרואי הדף בגופו.

דקה 78 - אחרי דקות ארוכות ללא כדורגל, עם עבירות פרועות ואלימות פיזית בין השחקנים, השופט איבד שליטה על המשחק. דווקא דקו, שניסה לבזבז זמן, ספג צהוב שני, פורטוגל בתשעה שחקנים.

דקה 90 - ואן ברונקהורסט ספג כרטיס צהוב שני, והפך למורחק הרביעי במשחק.

הרכבי הקבוצות:

פורטוגל: ריקרדו, מיגל, ריקרדו קרבאליו, פרננדו מיירה, נונו ולנטה, קושטיניה, מאניש, לואיס פיגו (טיאגו, 84), דקו, כריסטיאנו רונאלדו (סימאו סאברוסה, 34), פאולטה (פטיט, 46).

הולנד: אדווין ואר דר סאר, חאליד בולחרוז, אנדרה אוייר, יוריס מאתיסן (ואן דר וארט, 56), ג'יובאני ואן ברונקהורסט, מארק ואן בומל (הייטינחה, 67), ווסלי סניידר, פיליפ קוקו (ואנחור אוף הסלינק, 84), רובין ואן פרסי, אריאן רובן, דירק קויט.

איצטדיון: פרנקנשטדיון, נירנברג.
שופט: ולנטין איבנוב (רוסיה).
איש המשחק של פיפ"א: מאניש (פורטוגל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully