וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואטנג מועמד לבית"ר ירושלים

אסף שקד ושמוליק קלדרון

25.6.2006 / 19:25

קשר גאנה מבוקש בטדי. הקבוצה מעוניינת גם בברזילאי מוחמד ציטה ובקונגולזי לאונרדו סנטיאגו. גנק הציעה 250 אלף דולר עבור יצחקי

שחקן נבחרת גאנה, דרק בואטנג בן ה-23, הוא השם הגדול שנמצא על הכוונת של בית"ר ירושלים. ביום שישי האחרון עלה ולדימיר שקלאר לשידור ברדיו ירושלים, והצהיר כי שחקן שעלה לשמינית הגמר נמצא על הכוונת של בית"ר. יממה לאחר ההצהרה, התברר שמדובר בקשר סולנה השבדית ונבחרת גאנה.

בואטנג, המציג יכולת טובה בהרכבה של גאנה, שתפגוש בשמינית הגמר את ברזיל, עודכן ע"י סולנה על ההצעה של [[ארקדי גאידמק]], אך לאור העובדה כי נבחרתו מציגה יכולת טובה ויתכן כי קבוצה גדולה יותר מבית"ר תרצה אותו - הודיע כי רק בסיום המונדיאל הוא יבדוק את כל האפשרויות שיש בידיו. עלותו של השחקן מוערכת בכמיליון וחצי יורו, ומלבד בית"ר ירושלים, הוא צד גם את עיניהן של מספר קבוצות בליגה הראשונה באיטליה כמו גם מספר קבוצות בפרמייר ליג.

דרק בואטנג החל את הקריירה כחלוץ, הוסט לעמדת הקשר הקדמי ומשם המשיך לעמדת הקשר האחורי. בואטנג הראה כבר בילדותו יכולות החזקת כדור ומסירה טובות. בגיל 10 הצטרף לאקדמיה של קבוצת ליברטי בגאנה, ושיחק בין היתר גם עם מיקאל אסיין, קשרה של צ'לסי ויליד אותה העיר.

דרק עזב את גאנה כבר בגיל 16 לטובת יוון כששיחק לראשונה בקלמטה, לפני שנחטף ע"י פנאתינייקוס היוונית תמורת כמיליון דולר. בפנא לא הצליח ליישם את יכולותיו הנדירות למרות תצוגות יפות במפעל ליגת האלופות.

סטיב מקלארן, מאמנה הבא של אנגליה שהיה עוזר המאמן במנצ'סטר יונייטד כשזו שיחקה מול פנאתינייקוס בליגת האלופות, התמנה בשנת 2002 למנג'ר מידלסבורו האנגלית, וניסה להעביר את בואטנג לבורו' עקב התרשמותו הרבה מהשחקן. התנאים מול פאו והשחקן סוכמו אך מכיוון שאז לא היה שחקן קבוע בנבחרת גאנה - הוא לא קיבל את רישיון עבודה והעיסקה התבטלה.

בקיץ 2003 הייתה זו AIK Solna השבדית שזכתה בשירותיו. כבר במשחקו הראשון מזלו בגד בו, כשנפצע ולא חזר לשחק באותה עונה. בשנת 2004 סולנה ירדה לליגה השנייה בשבדיה. בתחילת העונה החולפת ניסה למצוא קבוצה אחרת באירופה אך לא הצליח ונשאר בסולנה, ולאחר שנמצא כשיר רפואית החל לשחק והפך לשחקן הרכב קבוע. עם נבחרת גאנה ערך 13 הופעות וכבש 3 פעמים. הנתונים הללו תקפים להופעות במונדיאל 2006, כשבמשחק הראשון מול איטליה לא שותף. במשחק השני מול צ'כיה נכנס כמחליף במחצית והציג יכולת טובה בדרך לניצחון. במשחק השלישי מול ארה"ב פתח בהרכב והוחלף במחצית. הוא זכה עם נבחרת גאנה הצעירה בסגנות אליפות העולם עד גיל 20 בשנת 2001, ונבחר לאחד הכוכבים העולים בטורניר.

בנוסף, מעוניינת בית"ר בחלוץ הברזילאי בן ה-23 של נ.א.ק. ברדה, לאונרדו סנטיאגו, ששיחק לפני ארבע עונות בפיינורד. חלוץ נוסף הוא הקונגולזי מוחמד ציטה, בן 22 מסטנדארד ליאז' הבלגית, שכבש 16 שערים ב-32 משחקים בעונה האחרונה.

ספק אם בן יוסף ייצא למחנה האימונים, יואב זיו ייסע

בית"ר ירושלים קיבלה היום (ראשון) פקס מגנק הבלגית הקורא לה להיכנס למו"מ על רכישת ברק יצחקי. בפקס ששלחה גנק מצוין סכום של 250 אלף דולר, אבל קרוב לוודאי כי כחלק מהמו"מ הסכום יעלה.

יצחקי ערך גם היום אימון עם בית"ר ירושלים וייצא למחנה האימונים מחר בבוקר (שני) בהולנד. עם זאת, ברור כי אם המו"מ בין המועדונים יצלח, יצחקי ישחק בעונה הבאה בבלגיה.

יצחקי אמר לוואלה! ספורט: "אסור לשכוח שאני עדיין תחת חוזה לעונה נוספת בבית"ר, ולכן אין בכלל שאלה האם אצא למחנה או לא. כמובן שאני רוצה להשתדרג בגנק, כמו שכבר אמרתי מספר פעמים, אבל כעת אני שחקן בית"ר, וכחלק מהמחויבות שלי, אני יוצא עם הקבוצה למחנה האימונים".

תומר בן יוסף עדיין לא הגיע להבנות עם בית"ר, אך למרות זאת, ממשיך להתאמן כרגיל. בן יוסף אמנם השתתף בשיחה שקיים ארדילס בסיום האימון היום, לקראת ההמראה למחנה, אולם סימן שאלה גדול מרחף מעל השתתפותו במחנה. השחקן רשום על הטיסה וכבר הוזמן עבורו חדר בהולנד, אך במידה שהדברים לא ייסגרו עד מחר בבוקר - ייתכן כי בן יוסף לא ימריא בסופו של דבר.

יואב זיו, שטרם סיכם על הארכת חוזהו בבית"ר ירושלים, זכה היום (ראשון) לתמיכת האוהדים באימון, אך עדיין ישנם פערים בינו לבין המועדון. זיו החליט בסופו של דבר להצטרף לחבריו ולהמריא למחנה בהולנד עקב הרצון שלו להמשיך לשחק בבית"ר ירושלים. בזמן שהותו בהולנד ימשיך לשבת סוכנו עובד קראוס עם הנהלת בית"ר וינסה להגיע לסיכום על פי דרישת השחקן. בשני הצדדים מקווים כי המחלוקות ייפתרו ולאחר החזרה ממחנה האימונים ייחשב זיו כשחקן בית"ר לכל דבר.

מספר נערים הבעירו צעיף של מכבי חיפה על גבעה הסמוכה למגרש האימונים הסינתטי, דבר שגרם לצמחייה על הגבעה לעלות באש. צוות כיבוי אש הגיע לכבות את השריפה, וכוחות משטרה עצרו 2 קטינים החשודים במעדה. אגב, האירוע לא מנע מהאימון להימשך כרגיל.

עדכון ראשון: 25.6.2006, 8:54
עדכון אחרון: 25.6.2006, 19:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully