וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתנו בראש

23.6.2006 / 23:51

נגיחה של סאנדרוס (24), שפגעה גם בראש דרום קוריאני, ושער של פריי (77) קבעו 0:2. שוויץ עלתה לשמינית ותפגוש את אוקראינה

לפני פתיחת המונדיאל נראה היה ששוויץ ודרום קוריאה יתמודדו ביניהן על הפירורים שתותיר להן צרפת, אבל לפתע הן מצאו את עצמן הולכות ראש בראש על ראשות הבית. ובקרב ראשים אין אף קוריאני שיכול להתמודד עם פיליפ סאנדרוס, שקבע את הטון בדקה ה-24 עם נגיחה לרשת שעברה את הפנים של הבלם צ'ול ג'ין צ'וי. אלכסנדר פריי קבע 0:2 בדקה ה-77, והעלה את נבחרתו לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית, בהחלט הישג מרשים לחניכיו של קובי קוהן.

שוויץ, שעלתה לגביע העולם רק בזכות הפרש שערים עדיף על נבחרת ישראל, תפגוש כעת את אוקראינה, מפגש בלתי אטרקטיבי בעליל, אבל כזה שמבטיח סינדרלה אחת לפחות ברבע הגמר. ובזמן שאבי נמני כבר חזר ארצה, האקאן יאקין וחבריו יוכלו להופיע ברבע הגמר של הגביע העולמי.

השוויצרים הם אחת הנבחרות הכי צעירות במונדיאל, והגיעו לטורניר עם מחשבות על הכנות לקראת יורו 2008, שיתקיים אצלם בבית (ובאוסטריה). הם נהנו מהגרלה נוחה ומצרפת מבולבלת ולחוצה, אבל עושים את דרכם לשלב הבא בצדק גמור.

דרום קוריאה, מצידה, שוב הייתה חלשה, ונעשה הרבה צדק בכך שלא ממשיכה לשלב הבא. גם מול טוגו וגם מול צרפת ראינו נבחרת מוגבלת מאוד וחסרת מעוף, שהוכיחה בעצם שחצי הגמר ב-2002 היה בעיקר בגלל הביתיות ושיפוט אוהד. סביר להניח שאם היו משחקים בבית, השער השני של פריי לא היה מאושר, שכן הקוון הרים ברגע הראשון את הדגל במה שנראה כנבדל, רק שבעצם המסירה לחלוץ הגיעה מרגל קוריאנית דווקא. יכול להיות שג'י סונג פארק וחבריו פשוט התרגלו שאנשי המשרוקית עובדים.


אצטדיון: האנובר (43 אלף צופים)
שופט: הוראסיו אליזונדו (ארגנטינה)
איש המשחק של פיפ"א: אלכסנדר פריי

מחצית ראשונה

דקה 6: יאקין קיבל מסירה טובה וחדר לרחבה, אבל הכדור הורחק ממש לפני שהספיק לשחרר בעיטה.

דקה 10: בארנטה הגיע למצב של אחד על אחד מול לי, אבל בעט ברשלנות לגופו של השוער.

דקה 21: עקב של בארנטה הגיע לקבנאס, שניסה למצוא את פריי בתיבת החמש, אבל ההגנה חילצה בזמן.

דקה 24: גול! בעיטה חופשית לשוויץ מ-40 מטרים. יאקין הרים למרכז הרחבה, סאנדרוס נגח בעוצמה בכדור ובראש של ג'ין צ'ול צ'וי כדי לקבוע 0:1 ושני ראשים מדממים.

דקה 38: בעיטה חופשית מסובבת של יאקין איימה להיכנס, אבל לי הדף.

דקה 40: פארק קיבל כדור ברחבה וניסה לבעוט, אבל נבלם.

דקה 45: צ'ון סו לי הסתובב ובעט לפינה, אבל צוברבולר הדף מצוין לקרן. בהתקפה הבאה פריי ירד לנגיחה כשהוא חופשי לחלוטין שישה מטרים מהשער, אבל פיספס לחלוטין את המסגרת.

מחצית שנייה

דקה 56: פריי השתחרר ברחבה, אבל בעט רע מאוד החוצה.

דקה 59: בארנטה קיבל כדור באגף ימין, ושלח רוחב מצוין לתוך תיבת החמש, אבל פריי לא הגיב מספיק מהר והסכנה חולפת.

דקה 63: קבנאס שלח את פריי לרחבה, והחלוץ המצוין שלח בומבה אדירה שזעזעה את מסגרת השער ויצאה החוצה.

דקה 66: צ'ו עלה לכדור גובה, נגח כדור טוב לקרקע, וצוברבולר הדף לקרן. אותה קרן הגיעה שוב לאותו צ'ו, אבל הפעם הוא נגח גבוה.

דקה 73: המחליף מארגרה הכניס מצוין את פריי, אבל הוא לא הצליח להשתלט היטב על הכדור, וצ'ון סו לי הרחיק ברגע האחרון.

דקה 77: גול! קבנאס הכניס כדור לפריי, שנראה היה בנבדל ברור. החלוץ חלף על פני השוער וגלגל פנימה את ה-0:2, למגינת ליבם של הקוריאנים ההמומים, שניסו להעמיד לשופט הארגנטינאי, הוראסיו אליזונדו, על טעותו. אלא שזו הייתה בעצם מסירת רוחב שניתזה לפריי מרגל קוריאנית, מה שביטל את האפשרות לנבדל. שער חוקי. השופט התייעץ עם הקוון, שהבין שטעה וקיבל את ההסבר (לא שהייתה לו ברירה).

דקה 82: ג'ין קיו קים קיבל הזדמנות פז להכניס קצת מתח לדקות הסיום, אבל הקוריאני הצליח לבעוט מחמישה מטרים - כשהוא חופשי לגמרי - למשקוף והחוצה.

הרכבים:

שוויץ: צוברבולר; דג'ן, סאנדרוס, מולר, ספיישר; וויקי (בהראמי, 88), פוגל, קבנאס, בארנטה, יאקין (מארגרה, 71); פריי

דרום קוריאה: וון ג'ה לי; יונג פיו לי, ג'ין קיו קים, ג'ין צ'ול צ'וי; דונג ג'ין קים, ג'י סונג פארק, נאם איל קים, הו לי, צ'ון סו לי; ג'ה ג'ין צ'ו, צ'ו יונג פארק (קי היון סול, 66)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully