וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים במו"מ בין בית"ר ליואב זיו

אסף שקד וניר איסקוב

22.6.2006 / 16:30

המגן-קשר סירב להצעת הקבוצה הנאמדת ב-105 אלף דולר, 4 קבוצות מליגת העל הביעו בו עניין. לרואה לא יצא לאימון בשדרות

יואב זיו, ממצטייני בית"ר ירושלים בעונה החולפת, טרם חתם על חוזה חדש בקבוצה, וכמו שהדברים נראים כעת, מסתמנים קשיים במו"מ עמו, ועדיין לא ידוע אם הוא ייצא למחנה האימונים עם הקבוצה ביום שני. חוזהו של המגן-קשר בן ה-25 פג בקיץ הנוכחי.

זיו, שחזר ביום שני לארץ לאחר חופשה בארה"ב, נפגש אתמול (רביעי) עם היו"ר ולדימיר שקלאר, והשניים ניסו להגיע לסיכום לגבי העונה הבאה. השחקן, שהשתכר כ-80 אלף דולר בעונה האחרונה (חוזה שנחתם לפני כניסת גיאדמק א.ש.), ציפה להערכה מצדה של הקבוצה שתתבטא בשדרוג משמעותי בשכרו, אך גם לאחר הפגישה עם שקלאר, השאירה בית"ר את הצעתה סביב ה-105 אלף דולר לעונה, שכר מהנמוכים בקבוצה.

כבר לפני כמה שבועות ישב שקלאר עם עובד קראוס, סוכנו של השחקן, והציע לו סכום הנע סביב 90 אלף דולר, שיפור של 10 דולר בלבד מהחוזה הקודם. לאחר פגישה נוספת הסכימה בית"ר להגדיל את השכר לכ-100 אלף דולר, אך גם את ההצעה הזו דחה זיו. קצת לפני שנחת בישראל, קיבל השחקן מסרים חיובים מצידה של בית"ר שתבוא לקראתו ותציע לו חוזה גבוהה יותר, ובסביבתו ציפו לקבל חוזה הנע סביב כ-130 אלף דולר, אך לאכזבת המגן-קשר, הדבר לא קרה.

בבית"ר משוכנעים כי זיו יישאר בכל מחיר בקבוצה, ולכן מציעים לו שכר מבין הנמוכים בקבוצה, למרות שהדרישה של השחקן היא לא גבוהה, ולמרות המסר שבית"ר מנסה לשדר ש"השחקן יחתום בימים הקרובים על חוזה ויהיה שחקן בית"ר", הדבר רחוק מכך.

אתמול, מיד לאחר הפגישה, הגיע זיו לאימון בבית וגן, אך על הפנים שלו ראו את הדכדוך שאופף אותו. השחקן מסרב לדבר עם כלי התקשורת ולהתבטא בנושא. החום ואהבה שהקהל העניק אתמול לזיו גרמו לו להעלות חיוך ולחמם את ליבו, אך מתחת לפני השטח השחקן מקבל יחס מההנהלה כאילו הוא שחקן סוג ב', כזה שיישאר בכל מקרה ולא משנה כמה יתנו לו או כמה דקות משחק הוא יקבל. בבית"ר, מקווים לסגור את הפרטים עם זיו עד היציאה להולנד ביום שני.

4 קבוצות אחרות בליגת העל, ביניהן קבוצות צמרת, רואות את המצב ומנסות לשים יד על השחקן, ואחת מהן אף הבטיחה לתת לו שכר של 30 אלף דולר יותר מזה שהוא יקבל בבית"ר, אך זיו לא מוותר כל כך בקלות על אופציית בית"ר, ומנסה להגיע לפשרה עם הקבוצה.

זוהר ממן, מאוהדיה המוכרים של הקבוצה, אמר לוואלה! ספורט בכעס: "ההנהלה שחררה את מליקסון ואת זה עוד איכשהו הבנו, אבל כל הבעיות האלה עם יואב זיו לא מקובלת עלינו. הדרישה של זיו לא מוגזמת והוא שחקן שמגיע לו כל שקל בניגוד לשחקנים אחרים שלא עשו כלום ומקבלים הרבה כסף. לא יכול להיות ששחקנים צעירים יותר ממנו יקבלו שכר גבוה יותר ממנו. כנראה ההנהלה לא מבינה את החשיבות של יואב אז אני אסביר לה את זה בצורה ברורה: יואב זיו הוא הנשמה שלנו, הוא מסוג השחקנים שמשחק למען הקהל והסמל, זה מסוג השחקנים שלא משנה מתי תראה אותו ואיפה, הוא תמיד יקדיש לך זמן. זה שחקן שבית"ר צריכה לבנות ולהפוך לסמל, חבל שאין 11 כמוהו בקבוצה".

לרואה מבוקש בצרפת

לאחר האימון ההמוני שהתקיים אתמול, חזרה היום (חמישי) הקבוצה להתאמן בשעות הבוקר, הפעם מול עשרות אוהדים בלבד. האימון התמקד בעיקר על אימוני כושר וטקטיקה, כאשר היום בשעה 18:00 תקיים הקבוצה אימון נוסף בשדרות כאות הזדהות עם מצבה.

ז'רום לרואה, החתום בבית"ר לעונה נוספת, לא יצא עם חבריו לאימון בעיר הדרומית, ככל הנראה בגלל חילוקי דעות עם הקבוצה.

לרואה, שנעדר אתמול מהאימון, הגיע היום לבית וגן מלווה בשני סוכניו וביוני קריאף, מי שהיה עד לא מזמן המתורגמן של לואיס פרננדז וכיום כבר לא שייך לבית"ר. הכוכב הצרפתי התאמן כרגיל, אך בינו לבין הנהלת בית"ר ישנן מחלוקות רבות הן בנוגע לצד הכללי והן בנוגע לצד המקצועי.

לרואה בן ה-31 מחזיק בהצעה מכובדת מקבוצה בליגה הראשונה בצרפת ומקורביו של השחקן אף רמזו שההצעה לא רק שגבוהה בהרבה יותר מההצעה של בית"ר, היא גם נותנת לו את האפשרות המפתה לחזור לארצו.

עדכון ראשון: 22.6.2006, 14:54
עדכון אחרון: 22.6.2006, 16:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully