וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוכחתי לאנשים שהם טועים"

21.6.2006 / 11:34

דווין וויד, ה-MVP של סדרת הגמר, השתיק את כל אלה שאמרו שהוא לא יכול לקלוע מבחוץ. ריילי: "הייתי מחליף את כל האליפויות בזו"

פלורידה בטירוף. המיאמי היט זכו הלילה באליפות הראשונה שלהם מאז הוקם המועדון לפני 18 שנה, והם עשו את זה בסטייל עם ניצחון בדאלאס, 92:95, שמשלים ניצחון 2:4 בסידרה, בה פיגרו ההיט יש להזכיר, 2:0.

"ידענו שהקבוצה הזו בנויה לפלייאוף", אמר בסיום ה-MVP של סידרת הגמר, דווין וויד, שנתן עוד משחק ענק של 36 נקודות. "וזה מה שיפה. כי כל הזמן האמנו אחד בשני. אני לא רוצה לומר שסחבתי את הקבוצה על הגב, כי עשינו את זה ביחד. כמו שהמאמן אומר, כמו שכולנו אמרנו, אנחנו 15 שחקנים חזקים. הם נתנו לי את ההזדמנות בכך ששמו את הכדור בידיים שלי כדי להוכיח לאנשים שהם טעו כשאמרו שאני לא יכול לקלוע מבחוץ. אני לא יודע מאיפה הם הביאו את זה. אז הוכחתי להם שאני יודע לקלוע, ואחר כך שאני יודע לשחק. זה מה שניסיתי לעשות - להוכיח לאנשים האלה שהם טועים".

פט ריילי, זקן השבט שהחליף בתפקיד בדצמבר את סטן ואן גאנדי, חגג אליפות חמישית אבל ראשונה מאז 1988. "הייתי מחליף את כל האליפויות שלי בזו", אמר ריילי הדומע מאושר שאת כל שאר תאריו לקח עם הלייקרס. "אחרי 18 שנים שאתה רודף, ואתה באמת רודף אחרי זה, אתה מתחיל להתעייף. האליפות הזו נותנת לי תחושה של חופש מוחלט מהצורך לרדוף אחרי זה".

מיאמי התחילה רע את הסידרה הזו, עם שני הפסדים קשים בדאלאס. אבל אז הגיע המפנה עם 3 ניצחונות רצופים, בהשראת דווין וויד שהשיג ממוצע של 40 נקודות במשחקים הללו. "אני חושב שמה שעשה את השינוי היתה העובדה שכולם כבר לא החשיבו אותנו", אמר שאקיל אוניל, שהסתפק הלילה ב-9 נקודות ו-12 ריבאונדים. "חלק מהאנשים של דאלאס כבר תכננו את מצעד האליפות ברחובות. כשראינו שלא נותנים לנו את הכבוד שמגיע לנו, החלטנו לקחת את זה משחק אחרי משחק".

נפילתו של הגיבור נוביצקי

דאלאס, בלי קשר לפתיחה המצוינת, נראתה בשלה יותר מההיט ללכת עד הסוף, במיוחד אחרי הסידרה בחצי גמר המערב מול סן אנטוניו. עם סגל יציב, ומאמן צעיר ומבטיח, דאלאס ינסו להגיע לקצפת בעונה הבאה. אייברי ג'ונסון מצא בסדרה פתרונות להכל, מלבד ליכולת ההתקפית של פלאש. "חלק מהדברים שהוא עושה, אתה פשוט לא יכול ללמד", אמר ג'ונסון על וויד. "הוא שובר שמירות כפולות, הוא שובר שמירות משולשות, אין כאן תרגילים. זה משחק בידוד שמנצח עבורם משחקים".

דירק נוביצקי, שלקח את דאלאס כל העונה על גבו יכל לראות את הדברים נגמרים אחרת. סל שלו במשחק מספר 5 במיאמי היה נראה כמו סל ניצחון, עד שהגיע וויד וסגר את המשחק. "דירק הוא לוחם", אמר ג'ונסון על הגרמני בסיום. "הוא ניסה. אבל אין תירוצים, מיאמי היתה ראויה לניצחון".

מיאמי בטירוף

בזמן ששחקני מיאמי חגגו את הזכיה באליפות, 1,700 קילומטרים משם חגגו באולם הביתי בפלורידה אוהדי הקבוצה את הזכיה. ריילי, בנאום למיקרופון, הבטיח: "מיאמי, חכו עוד קצת, אנחנו באים!".

אבל האוהדים במיאמי לא חיכו, והתחילו את החגיגות בקפיצות מטורפות על הכסאות. 10,000 משוגעים צורחים בטירוף. "אני מחזיק במנוי שנתי מ-1989", סיפר אוהד בן 49. "זה כיף סוף סוף לראות אותם זוכים פעם אחת".

למרות שהעירייה הבטיחה מצעד, האוהדים בדרום פלורידה לא חיכו למשהו מאורגן, ויצאו עם המכוניות לשטוף את העיר. "אנחנו הולכים להתנהג כמו משוגעים ולשטוף את העיר כל הלילה כי אנחנו האלופים", צעק אחד בן 17.

וגם לרענן כץ, אחד מבעלי המועדון, היה מה להגיד. "אני מרגיש נהדר, אבל הייתי שמח יותר לעשות את החגיגות עם מכבי", אמר בראיון לוואלה! ספורט. "באולם אתמול 95 אחוז מהאנשים בכו, ורק 5 אחוז היו שמחים. האמת היא שלדעתי דאלאס פשוט לא היו מוכנים לקחת אליפות. הם צריכים עדיין להתחשל".

"הגעתי לקבוצה הזו לפני 18 שנה, כשהיא קמה, ובוודאי שזה היה החלום שלי", המשיך כץ. "מאז שהגעתי למכבי אני זוכה כל שנה בתואר, כשבראשונה ובשנייה זכינו באליפות אירופה, והשנה זכיתי באליפות NBA. אני מקווה להמשיך בקצב הזה כל שנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully