וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשינו משהו מדהים"

20.6.2006 / 23:29

דייויד בלאט היה נרגש אחרי הניצחון 68:69 על קלימאמיו בולוניה, שהעניק אליפות לבנטון. ומה עם מכבי? "אדבר איתם ברמה חברית"

מזל טוב לדייויד בלאט. המאמן הישראלי עשה הערב (שלישי) הישג אדיר כשזכה עם קבוצתו, בנטון טרוויזו, באליפות איטליה, אחרי ניצחון 68:69 על קלימאמיו בולוניה במשחק הרביעי בסדרת גמר הפלייאוף. התואר מגיע עונה אחרי שבלאט הניף את גביע היורופליג עם דינמו סנט פטרסבורג, ומשלים שנתיים מצוינות של מאמן מכבי ת"א לשעבר (ואולי בעתיד).

אחרי ששלשום הפסידה בחוץ, הגיעה בנטון למגרשה הביתי עם מטרה אחת, ניצחון שיבטיח לה אליפות. חניכיו של בלאט פתחו חזק והוליכו 12:20. קלימאמיו חזרה לתמונה ועד לסיום המחצית הצליחה להוריד את הפער לשתי נקודות (35:37). כמו במשחק הרביעי, בו ניצחה בולוניה, התפתח מאבק קשה וצמוד, והגיע להכרעה בדקות הסיום.

8 דקות לסיום הובילה בנטון 50:56, אולם אז השוותה קלימאמיו ל-58:58. עד לסיום לא הצליחה בנטון לפתוח פער של למעלה מ-3 נקודות. סאני בצ'ירוביץ' השווה ל-68:68, בנטון יצאה להתקפה, נייט גרין ביצע עבירה על רמונאס שישקאוסקאס, והליטאי קלע פעם אחת מהקו, וקבע את תוצאת המשחק. ניסיון לשלשה של יאקובה דיאוורה לא מצא את הרשת, ובנטון החלה לחגוג.

לבנטון קלעו: רמונאס שישקאוסקס 18, מרקוס גורי 17, דרו ניקולס 12, אנדראה בארניאני 8, מורדנטה וזיסיס 7 כ"א.

לבולוניה: סאני בצ'ירוביץ' 20 (12 מ-12 מהקו), מרקו בלינלי 11, ארזם לורבק 9, דליבור בגאריץ' 7, יאקובה דיאוורה 6, סטפנו מנצ'ינלי 5, קיוואן גאריס ונייט גרין 4 כ"א, טרוויס ווטסון 2.

"הסיפוק, ההתרגשות וההנאה ענקיים"

בלאט אמר בסיום לוואלה! ספורט: "קשה לתאר את ההרגשה שלי במילים. אני מאושר, מאושר להיות חלק מקבוצה מוצלחת. ההישג הזה הוא של כולנו, וכמובן שישנה גם הנאה אישית שלי, שגם היא חלק מקבוצה. קבוצה, זה מה שבאמת חשוב בספורט הזה. לא ה'אני' האישי, אלא ה'אנחנו'. אנחנו עשינו הישג אדיר, והסיפוק וההתרגשות וההנאה פשוט ענקיים".

היתה סדרה קשה וצמודה במיוחד.

"תראה, היה פה פלייאוף אדיר. שיחקנו שלוש סדרות חמות, תחרותיות, איכותיות ומעניינות. זה פלייאוף שהשתתפו בו ארבע קבוצות יורוליג, שתי קבוצות יורוליג לעתיד, נאפולי ורומא, ועוד שתי קבוצות איכותיות מאוד, אודינה וביילה. כמו ברוב משחקי הליגה, כל משחק היה פתוח והתוצאה לא היתה ידועה מראש. הפערים בין הקבוצות קטנים מאוד, מה שמבטיח משחקים חזקים ומרגשים. כמובן שזה הופך את הכל למתוק יותר".

סבלתם העונה מהרבה פציעות, מה שבוודאי לא הקל עליכם.

"אתה צודק. עשינו פה משהו מדהים. זאת קבוצה חדשה שעברה שינויים גדולים. קבוצה שאיבדה בקיץ הרבה כוכבים, כמו בולרי ומארקונטו, וכמובן לא מעט פציעות לאורך כל השנה. היינו הקבוצה הכי צעירה בפלייאוף, אם לא בכל הליגה, אבל עשינו את זה בסטייל ועל הצד הטוב ביותר. אפשר לומר שהפתענו את כולם".

זכית בלא מעט תארים בקריירה. האם זה התואר המשמעותי ביותר?

"זאת שאלה שאני מצפה לה, אבל שוב, אני לא מודד את ההצלחות האישיות שלי. הפילוסופיה שלי וההרגשה שלי היא במובנים קבוצתיים. בלי ספק זה אחד ההישגים הקבוצתיים הגדולים שחוויתי. היתה לי הזכות והמזל להיות חלק מלא מעט קבוצות איכותיות, ולכל אחת מהן יש מקום מיוחד בלב שלי".

אי אפשר בלי מילה על העונה הבאה.

"אני אחזור לארץ בימים הקרובים ואני בטוח שאשב ואדבר עם אנשי מכבי, גם ברמה החברית. אם ביותר מזה? רק הזמן יגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully