וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרננדו דורס

19.6.2006 / 23:43

דרמה ענקית בשטוטגארט. טוניסיה הפתיעה עם שער מוקדם (8), וספרד תקפה בחמת זעם, אבל הפכה חדה רק אחרי 3 חילופים. ראול, שנכנס במחצית, השווה, וטורס השלים מהפך בדרך ל-1:3 ולשמינית


כל הדיבורים על ספרד המחודשת, בעלת האופי, הגדולה, זו שיכולה סוף סוף ללכת רחוק, נראו מופרכים במשך 71 דקות קשות. אבל עם שריקת הסיום זה כבר לא היה בבחינת דיבורים עם סימן שאלה, אלא עובדה ברורה ומוכחת - ספרד כאן, והיא מתכוונת להמשיך רחוק. זה לא רק הכדורגל השוטף וההתקפי, כי את זה תמיד היה לנבחרת הזו, אלא בעיקר הנחישות החדשה שהכניס לואיס ארגונס, והאמונה שנבחרתו שייכת לאליטה של הכדורגל העולמי.

הכרטיס לשמינית הגמר כבר יושב לו עמוק בכיס, ופתאום אף אחד בחצי האי האיברי לא מפחד מהאופציה שצרפת תגיע בשלב השני, במידה שתסיים שנייה בבית 7. פשוט ברור מי תהיה הפייבוריטית במצב שכזה.

ג'וואר מנארי הפתיע עם שער יפה בדקה ה-8 במתפרצת טוניסאית קטלנית, והדהים את הספרדים, שלא חשבו ליפול לפיגור 1:0 כל כך מוקדם. ספרד ניסתה וניסתה, אבל לא הצליחה לפצח את ההגנה הטוניסאית הקשוחה.

במחצית החליט אראגונס להכניס את ראול המנוסה פנימה, ובהמשך את ססק פברגאס הפעלתני, שהשתלט על מרכז המגרש, ולמרות שפיפ"א בחרה בצ'אבי אלונסו כמצטיין, אנחנו מעדיפים דווקא את הקטלוני. המחליף השלישי, חואקין, התחיל את המהלך שהביא את השוויון של ראול, אחרי הדיפה לא טובה של עלי בומניג'ל מבעיטה של פברגאס (שבעצמה הגיעה הרבה בזכות דילוג נאה של טורס). ראול היה במקום כדי לדחוק פנימה דרדלה קלאסית, בדיוק כמו שהוא אוהב (71). שער שכולו ספסל עמוק וחזק.

כל הלחץ השתחרר בבת אחת, בחגיגה אקסטטית, שאיפשרה לספרדים להראות את מה שהם יודעים שיש להם ברגליים, ומה שכולנו מגלים שיש להם בראש - חוסן מנטלי. פברגאס בישל לטורס את השער שקבע מהפך של 1:2 (76) מהיר ודרמטי, שהכניס את האוהדים הספרדים לטירוף. מאוחר יותר טורס הבקיע את השני שלו מהנקודה הלבנה (91).

טוניסיה נראתה טוב בהרבה מאשר במשחק הקודם מול ערב הסעודית, ולבטח לא תעשה לאוקראינה חיים קלים בקרב האחרון על העלייה לשמינית. הם שמרו חזק בהגנה, ויצאו להתקפות מהירות. אבל אחרי השוויון של ראול כל האינטנסיביות של חניכיו של רוז'ה למר - שיכולים להתגאות במאמץ שהשקיעו - הפכה בבת אחת לייאוש. לאור העובדה שהיו קרובים לחולל את הסנסציה של המונדיאל (בהא הידיעה) - שבצ'נקו, ראה הוזהרת.


אצטדיון: גולטליב-דיימליר שטאדיון, שטוטגארט (52 אלף צופים)
שופט" קרלוס יוז'ניו סימון (ברזיל)
המצטיין של פיפ"א: צ'אבי אלונסו

מחצית ראשונה

דקה 6: דויד וייה מתקדם לעבר הרחבה ובועט לרשת החיצונית.

דקה 8: גול! ההתקפה הראשונה של הטוניסאים מסתיימת בשער מפתיע וקטלני. ג'זירי שעט קדימה לרחבה, נסגר על ידי ההגנה, שאיחרה לחזור אחורה, אבל הצליח להתגבר עליהם ולשמור על הכדור מספיק זמן כדי להשחיל מסירה מתוזמנת למנארי. האחרון בעט וראה את קסיאס הודף הישר אליו, ואת הריבאונד הוא כבר השכין ברשת. 0:1 מפתיע.

דקה 24: קרן ספרדית מגיעה לראש של טורס, אבל הנגיחה שלו הולכת החוצה.

דקה 30: טרבלסי אץ לו רץ לו במתפרצת, ועושה משהו שמעטים יודעים לעשות - להטעות את פויול ולעבור אותו. אבל למעשה שכזה יש מחיר, והוא בעיטה של פויול בברך של טרבלסי, שנאנק מכאבים. צהוב לספרדי. בעיטה חופשית מ-17 מטרים. איארי עוקף את החומה, אבל קסיאס ממוקם היטב וקולט.

דקה 32: כדור חופשי ספרדי מצד ימין נשלח על ידי צ'אבי ללב הרחבה, אבל וייה, שדווקא השתחרר מצוין, לא מצליח לדייק.

דקה 40: צ'אבי אלונסו מועד 35 מטר מהשער, אבל מתעשת ובועט מרחוק בעיטה חדה שמפספסת את העמוד.

דקה 44: בכל פעם שהכדור מגיע לצ'אבי, דברים טובים קורים. מסירה שלו שמאלה לטורס מסתיימת בבעיטה חדה שנהדפת על ידי בומניג'ל לקרן. צ'אבי מגביה את הכדור לראשו של צ'אבי אלונסו, שמוצא את עצמו חופשי 8 מטרים מהשער, ואף נגח מצוין לפינה, אבל איארי היה שם כדי להרחיק בשנייה האחרונה מהקו.

מחצית שנייה

דקה 48: פברגאס לא נמצא שלוש דקות על הדשא, וכבר עושה בלגאנים. כדור שנהדף מההגנה הטוניסאית מגיע אליו, והקטלוני יורה בנגיעה אחת בעיטה עוצמתית שמפתיעה את בומניג'ל, אבל למזלו של השוער הכדור היה מכוון למרכז השער ונהדף.

דקה 67: קשה לפצח את ההגנה הטוניסאית הקשוחה. טורס מקבל כדור 25 מטר מהשער, מסתובב ובועט מרחוק כדור שעולה מעל המשקוף.

דקה 71: גול! כל כך הרבה לחץ השתחרר בשער השוויון של ראול, שהיה כמו השערים שהחלוץ הספרדי הבקיע בימים הטובים יותר שלו. המחליף חואקין התנהל בצד ימין, ומסר כדור לקצה הרחבה. טורס דילג והשאיר לפברגאס לבעוט במפתיע. בומניג'ל הדף למרכז השער, וראול, תחת לחץ של ההגנה, עשה התגנבות יחידים ודחק עם השפיץ של הנעל דרדלה שקבעה 1:1, שהגיע בעצם משלושת המחליפים של ארגונס.

דקה 76: גול! מהפך גדול בשטוטגארט. פברגאס, שהשתלט על מרכז השדה, שולח את טורס בין כל המגינים במסירת אמן, והחלוץ הבלונדיני חולף על פני בומניג'ל ומגלגל פנימה את ה-1:2.

דקה 91: גול! טורס נתפס בעלייה לנגיחה, והשופט מצביע על הנקודה הלבנה. אל ניניו עושה את העבודה וקובע ניצחון 1:3.

דקה 94: כדור ארוך לטורס, החלוץ בועט מול השוער החוצה.


הרכבים:

ספרד: קסיאס; ראמוס, פויול, פבלו, פרניה; סנה (פברגאס, 46), אלונסו, צ'אבי, לואיס גרסיה (ראול, 46); טורס, וייה

טוניסיה: בומניג'ל; טראבלסי, ג'אידי, חאגוי, איארי (יחיא, 57); נמוצ'י, מנארי, חדלי (מריה, 79), בועזיזי (חודבנה, 57); ג'זירי, נאפתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully