וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משביתי שמחה

19.6.2006 / 17:47

טוגו איימה לשבות, שוויץ השביתה לה את הכדוגל המשוחרר עם 0:2 של פריי (16) ובארנטה (88). הטוגולזים בחוץ, ההכרעה של בית 7 בשישי

אחת הפארסות הגדולות של המונדיאל הנוכחי התרחשה אתמול (ראשון). שחקני נבחרת טוגו איימו שלא יופיעו למשחק מול שוויץ, והגדילו לעשות כשלא עלו על הטיסה לדורטמונד, שם נערכת ההתמודדות במסגרת בית 7. המאמן הגרמני, אוטו פפיסטר, העביר דיווחים חיים ממחנה הנבחרת לסוכנויות הידיעות, ופיפ"א החליטה להתערב, עד שהטוגולזים התרצו.

שוויץ אמורה הייתה להיות המרוויחה הגדולה מהמצב הזה, אלא שבדקה ה-10 הוכשל אדבאיור ברחבת השוויצרים ללא תגובת השופט. אלכסנדר פריי לא התרגש והעלה את שוויץ ליתרון בדקה ה-16, אחרי בישול של מרקו בארנטה, ידידו הקרוב של עומרי אפק. אלא שמשם טוגו השתלטה על המשחק, ולפחות על הדשא השכיחה את התוהו ובוהו מחוץ למגרש. הטוגולזים שטפו את המגרש, הגיעו להזדמנויות, אבל החמיצו. עמנואל אדבאיור סיחרר את חברו לארסנל, פיליפ סנדרוס, ושריף טורה מאמאם ותומאס דוסבי השתלטו על מרכז המגרש. אלא ששוויץ ניצלה לא אחת משוויון וירדה להפסקה ביתרון.

את המחצית השנייה השוויצרים פתחו הרבה יותר טוב, ואם המחצית הראשונה הייתה בשליטה ירוקה, המחצית השנייה הייתה אדומה לחלוטין. קובי קון למד את הלקח של ריימונד דומנק, ולא הרשה לקבוצתו להתבצר עד שתספוג שוויון. השוויצרים יצאו קדימה עם בארנטה והאקן יאקין, שנכנס כמחליף והחזיר את השליטה במרכז המגרש לנבחרת מאירופה. הסירוב השוויצרי להילחץ לאחור נתן לה גם השער השני, בדקה ה-88, עם שער נהדר של בארנטה. ה-0:2 העלה את שוויץ מעל לדרום קוריאה, כשתיקו מול הקוריאנים במחזור האחרון יספיק להם לעלייה. צרפת, לעומת זאת, זקוקה לניצחון 0:2 על טוגו במחזור האחרון כדי להבטיח את ההעפלה.

טוגו, הנבחרת והבלאגן, נפרדת מהמונדיאל אחרי שהותירה רושם בעיקר מחוץ למגרש. אבל הניצוצות שהראו מוחמד קאדר, שריף טורה מאמאם, דארה ניבומבה וחבריהם, לפחות יסדרו להם חוזים משודרגים וקבוצות חדשות וטובות יותר. אולי אז הם יהיו פחות לחוצים בנושא הבונוסים, ויתרכזו יותר בכדורגל. את זה הם עשו בכלל לא רע.

מחצית ראשונה

דקה 6: קאדר עשה סיבוב על הבלם אבל צוברבולר עצר את הבעיטה שלו.

דקה 9: פריי הקדים את ההגנה בכדור גובה, אבל אגאסה קלט את הנגיחה.

דקה 10: אדבאיור עשה מהומות בהגנה השוויצרית, והוכשל בסיום ההתקפה, אבל ללא תגובת השופט.

דקה 16: גול! בארנטה העביר כדור מהאויר לרוחב השער, פריי הגיע ראשון וכבש בקלות. 0:1 לשוויץ.

דקה 25: קאדר נכנס לרחבה, חלף על פני ההגנה, אבל בעט חלש לידיים של צוברבולר.

דקה 30: פורסון העביר כדור רוחב, דוסבי מצא את עצמו חופשי, אבל ממצב נוח בעט חזק והחוצה.

דקה 37: דוסבי חטף כדור להגנה והעביר רוחב לקאדר, אבל מולר גלש מצוין והציל שער.

מחצית שנייה

דקה 50: רפאל וויקי מסר לבארנטה, שבעט מ-16 מטרים, אבל אגאסה הדף מעל המשקוף.

דקה 53: האקן יאקין בעט מ-18 מטר כדור חזק שפיספס במעט את המסגרת.

דקה 59: קבאנס הכניס גדול טוב לפריי, אבל הבעיטה של האחרון מצאה את הרגל של ניבומבה ויצאה לקרן.

דקה 64: פריי הכניס כדור ליאקין שחדר לרחבה, ונותר לבדו מול אגאסה, אבל השוער זינק והציל את הבעיטה של הקשר.

דקה 80: פריי ניסה להפתיע את אגאסה בהקשתה מכחצי מטר, אבל הכדור חלף מעט מעל המשקוף.

דקה 88: גול! לוסטרינלי המחליף מצא את בארנטה פנוי, והאחרון כבש בבעיטה שטוחה וחדה לקורה ופנימה. 0:2 לשוויץ.


שוויץ: פסקאל צוברבולר, לודוביק מאגנין, פיליפ סנדרוס, פטריק מולר, פיליפ דגן, רפאל וויקי, יוהאן פוגל, ריקרדו קבנאס (מרקו שטרלר 77), טרנקילו בארנטה, דניאל ג'יגקס (האקן יאקין 46), אלכסנדר פריי (מאורו לוסטרינלי 87).

טוגו: קוסי אגאסה, דארה ניבומבה, טורה אסימיו, מסמאסו טצ'נגאיי, קואמי אגבוהה (מוסטפה סאליפו 25), תומאס דוסבי (יאו סנאייה 69), שריף טורה מאמאם (רוברט מאלם 89), אלייכסיס רומאו, מוחמד קאדר קובאדג'ה, ריצ'מונד פורסון, עמנואל אדבאיור.

איצטדיון: דורטמונד.
קהל: 65,000
שופט: קרלוס אמארייה (פראגוואי).
שחקן מצטיין: אלכסנדר פריי (שוויץ)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"השוויצרים ניצחו בצדק"

פריי הדגיש אחרי המשחק את החשיבות של השער השני, שהעלה את שוויץ לראש הבית בזכות הפרש שערים, כשלה ולדרום קוריאה 4 נקודות. "המאמן הסביר לנו במחצית כמה חשוב לנצח 0:2, זה ממש אידיאלי", אמר החלוץ. "אין קבוצות קלות, טוגו קבוצה חזקה. אנחנו מאוד מרוצים".

המאמן קובי קוהן כבר החל לחשוב קדימה. "עכשיו אנחנו לא חייבים לנצח את המשחק הבא", אמר. "השחקנים ידעו שצריך היה לעשות הכל כדי להבקיע את השני. זה לא היה קל, כי יש להם חלוצים חזקים

המאמן האקסצנטרי אוטו פפיסטר היה נסער מאוד במהלך המשחק, אבל נרגע בסיום, דווקא אחרי ההפסד. "לשוויצרים לא היו הרבה הזדמנויות, הם פשוט ניצלו אותם היטב", אמר. "אי אפשר להיות שמחים אחרי ההדחה, אבל הנבחרת באה לכאן כדי ללמוד, ואני חושב שנתנו הצגות טובות".

"השחקנים נתנו 100 אחוז מאמץ, אבל עם כל הבעיות שהיו לנו, לא יכולנו לשחק טוב יותר", המשיך המאמן. "אפשר רק לברך את השוויצרים על ניצחון מוצדק".

אבל כדי לא לסיים בקלאסה החליט פפיסטר להתלונן על פנדל שלא קיבל בדקה ה-35, כשנראה היה שאדביור מופל על ידי פטריק מולר. "זה שהשופט לא שרק היה מדהים", אמר. "מי שמבקר את השיפוט נענש, אבל כל מי שיראה את ההילוך החוזר יגיע לאותה מסקנה נכונה שלא היה לנו מזל עם השיפוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully