וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו עדים

גיל קדרון

19.6.2006 / 7:35

אינספור מהלכים גדולים ו-43 נקודות של דווין וויד סידרו למיאמי ניצחון 100:101 על דאלאס בהארכה. ההיט רחוקים ניצחון אחד מאליפות

דווין וויד כבר לא צריך להוכיח לאף אחד שום דבר, והלילה הוא שוב הוכיח את זה במשחק החמישי מול דאלאס, אותו מיאמי לקחה ועלתה ליתרון 2:3 בגמר, אחרי שכבר הייתה בפיגור 2:0 ועם רגל בקבר. אחרי פתיחה חלשה הפלאש השתלט לחלוטין על ההתקפה של של ההיט, וסחב בכוחות עצמו את הקבוצה לניצחון. וכמובן שגם הנקודות האחרונות היו שלו, עם שתי קליעות עונשין 1.9 שניות לזמזם שהכריעו את המשחק.

כמו בשנה שעברה, אחרי ארבעה משחקי גמר מאכזבים משהו, סוף סוף הגיעה דרמה אמיתית ומגרשת, שלבטח לא הותירה מאוכזב את מי שהחליט לקום בשעות הקטנות של הלילה. מיאמי היא הקבוצה השנייה בלבד בהיסטוריה שמנצחת את שלושת משחקי הבית שלה בפורמט 2-3-2, אבל משחקים 6 ו-7 (אם יהיה צורך) יתקיימו באולמה הביתי של דאלאס.

מיאמי - דאלאס 100:101 (אחרי הארכה, 2:3 להיט)

בפלייאוף הזה מכרו לנו במחלקות השיווק של ה-NBA ש"כולנו עדים" בנסיקה של לברון ג'יימס לגדולה, אבל מי שעושה את העבודה האמיתית בזמן האמיתי ביותר הוא וויד, שהופך כנגד עינינו לעילוי אמיתי. מעבר ל-43 נקודות גדולות מהחיים ומהסלים שכפו הארכה וסידרו את הניצחון, הוכחה נוספת לכך היא הכבוד האבסולוטי שהוא מקבל מהשופטים.

דירק נוביצקי סבל כל המשחק משמירות כפולות ומכפולות שהוציאו לו את הכדור מהידיים בכל הזדמנות. כך גם היה המצב 10 שניות לסיום בפיגור 99:98, כשג'יימס פוזי דבוק לו לחולצה ושאקיל מגיע לעזרה. הגרמני לא התרגש וקלע בפייד אווי את מה שנראה כסל ניצחון ענק. אבל בהתקפה האחרונה וויד לקח את הכדור, כידרר סביב שלושה שומרים בדרכו לטבעת, וקיבל שריקה שהשופטים נותנים רק למי שהמשחק חפץ ביקרו. אלו, כאמור, היו שתי הנקודות שקבעו את התוצאה הסופית.

וויד התחיל עם 3 מ-14 מהשדה והחטיא 4 זריקות עונשין, אבל הפך את היוצרות בזכות הרבה אגרסיביות וקצת עזרה מאנשי המשרוקית. מאז אותן דקות חלשות הוא הרשית 8 מ-14, ולא החטיא יותר מהקו בדרך לשיא גמר NBA של 21 מ-25 מהקו.

נחזור לרגעים המכריעים, עם 1.9 טיקים על השעון. לדאלאס לא נותר פסק זמן כדי להתחיל את ההתקפה מהחצי כי ג'וש הווארד ביקש את הטיים אאוט האחרון בין קליעות העונשין של וויד, במקום אחרי השנייה. אייברי ג'ונסון התנפל על השופטים בניסיון לבטל את פסק הזמן בטענה של אי הבנה, אבל זה היה מאוחר מדי. מה שנותר למאבס לעשות הוא לראות את דווין האריס משליך זריקת ייאוש מחצי מגרש, ולרדת שפויי ראש לחדר ההלבשה.

דאלאס הייתה קרובה לניצחון גם בסיום הרבע הרביעי, כאשר אסיסט גדול של נוביצקי לדאמפייר נתן לה יתרון שתיים בלי הרבה זמן על השעון. אבל גם אז וויד היה שם כדי להשוות את המשחק ולארגן הארכה. הוא לקח את אדריאן גריפין לטבעת וקלע סל בתנועה עם הקרש, שלא יכל שלא להזכיר גארד גדול אחר מתקופה אחרת.

ההיט הלכו סך הכל 49 פעמים לקו מול 25 בלבד של המאבריקס. למזלם של אנשי טקסס, שאקיל חזר להיות משליך לבנים מקצועי עם 2 מ-12 מהעונשין, והקבוצה כולה עמדה על 65 אחוזים, לעומת 84 של האורחים. מעבר לכך הדיזל היה שם עם 18 נקודות ו-12 כדורים חוזרים, כמו גם נוכחות אימתנית בהגנה, שלא באה על חשבון עזרה על דירק כשצריך. הענק ראה כמעט בכל פעם דאבל וטריפל טימים והוציא את הכדור החוצה, וכשנשאר מולו רק שומר אחד גרם לו להצטער על כך. ושוב הוכח שקללת ההאק-אה-שאק שרירה וקיימת, כאשר הפרס של אייברי ג'ונסון על הטקטיקה הנלוזה הוא הפסד שעלול להרוג את הלב של הקבוצה שלו.

שחקני משנה ראשיים

ללא ג'רי סטאקהאוס המושעה (יחזור למשחק הבא), ג'ייסון טרי והווארד התעלו כדי להעניק לדאלאס את הפאנץ' ההתקפי, בטח לאור העבודה הטובה של יודוניס האסלם על הגרמני, כמו גם האסטרטגיה של פט ריילי לשים גוף נוסף על כוכב המאבס בכל פעם שרק עובר לו רעיון לעבור ברדיוס של 3 מטר מהכדור. טרי קלע 35 נקודות ב-13 מ-23 מהשדה, והיה האיש שהפך את המשחק ברבע השני ונתן לדאלאס יתרון אותו שמרה עד דקות הסיום. הווארד הוסיף 25 ו-10 ריבאונדים, אבל אחרי רבע שלישי ענק נכנס שוב לפסיביות במאני טיים, ועקב כך ראה את הסטטיטסטיקה שלו שוב הופכת חסרת משמעות - כמו במשחק מספר 3, אחרי 25 ניצחונות רצופים כשהוא קולע מעל 20, הגיע הפסד. בנוסף, אחרי שקלע את 9 זריקות העונשין הראשונות שלו, הוא החטיא 2 בדקה האחרונה ופיספס הזדמנות להעניק לקבוצה כרית בדמות יתרון 3 נקודות.

נוביצקי הסתפק ב-20 ב-8 מ-19 מהשדה, וכבר לא יוכל להתנחם במהלכים שלו ברגעים החשובים. דירק גם החטיא את כל 4 הניסיונות שלו מהשלוש, כחלק מתצוגה נוראית של 5 מ-19 מאחורי הקשת לקבוצה כולה. השחקן המקופח על הפרקט היה האריס הצעיר, שלא הראה שום פחד בכניסות הסילון שלו לאיזור המסוכן, אבל הפרס שלו היה מכות מהיריבים והתעלמות מהשופטים. את המשחק הוא סיים עם 2 מ-12 מהשדה.

אבל אחרי שכל התלונות האוטומטיות יבואו וילכו, קואץ' ג'ונסון יצטרך לאחד את השורות ולהחזיר לחניכיו את האמונה ביכולת לשנות את המומנטום של הסדרה הזו, שכרגע הולכת לכיוונה של מיאמי.


למיאמי: וויד 43, שאקיל 18, פוזי 10, וויליאמס 9, פייטון 8, ווקר 6, אנדרסון 4, האסלם 2, מורנינג 1

לדאלאס: טרי 35, הווארד 25, נוביצקי 20, האריס 6, דאמפייר ודניאלס 5 כ"א, דיופ וגריפין 2 כ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully