וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה שמות בברזיל

הקיבעון של פריירה, שמייבש את הספסל ושומר אמונים לשמות הגדולים, גורם לגימגום של אלופת העולם. חמי אוזן, מינכן

כדי להבין מדוע ברזיל זוחלת לשמינית הגמר וצריכה שאוסטרליה תשלח את כל החיילים שלה קדימה כדי להצדיק את התואר "אלופת העולם", יש לחזור לנבחרת צרפת של מונדיאל 2002. בדיוק כמו האלופה הנוכחית, הגיעה מחזיקת הגביע היוצאת לטורניר במזרח הרחוק עם הרכב שכלל את כל השחקנים הטובים בעולם בעמדתם: דסאי, ליזראזו, תוראם, מקללה, ויירה, זידאן, הנרי, טרזגה, שבמשחק פלייסטיישן באותם ימים היו מנצחים עבורך כל יריב. ההרכב של לאמר היה נעול, לשמות הגדולים היה כרטיס וי.איי.פי, צרפת חשבה שהעולם ייכנע לרגליה.

לא חלפו כמה דקות, וסנגל הוכיחה שהכוכבים שנאבקו עד לא מזמן על התארים החשובים באירופה נופלים מהרגליים ועייפים מנטלית, אבל הקיבעון של מאמנם מנע מהכחולים רענון בהרכב. לספסל הנפלא שלו אז לא היה צ'אנס. לא צריך להזכיר לכם איך זה נגמר, נכון?

נדמה כי פריירה לוקה בחולשה של לאמר, אם כי חייבים לציין שלעת עתה התוצאות אינן כה קטסטרופליות. הוא הכריז מראש מה יהיה ההרכב של ברזיל ולא נתן לאף אחד משחקני הספסל הנהדרים שלו (רוביניו, ז'וניניו, סיסיניו ומי לא בעצם) הזדמנות להעמיד אותו על טעותו לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל. אחרת, כיצד ניתן להסביר את העובדה שרונאלדו החיוור של ריאל מדריד קיבל את חולצת ההרכב הצהובה?

גם אחרי המשחק מול קרואטיה, פריירה נשאר משוכנע בצדקת דרכו, או יותר נכון נאמן לשמות הגדולים שהפחידו את כל העולם לפני המונדיאל, ולא שינה כלום בהרכב שעלה מול אוסטרליה. כהרגלו בקודש, הוא לא משנה מאומה ב-2:4:4 שלו. פריירה בטוח מדי שהציר זה רוברטו-אמרסון, קאקה-רונאלדיניו, אדריאנו-רונאלדו הוא בלתי ניתן להכנעה, אבל כל גנרל מתחיל יודע שעליו לשנות את האסטרטגיה תוך כדי מלחמה, במיוחד כשכולם יודעים עם אילו יחידות תסתער על היעד ובאיזה אופן. קרואטיה ניטרלה את ברזיל באופן כמעט מושלם, במחצית הראשונה מול אוסטרליה לא בעטה ברזיל פעם אחת למסגרת, אבל גנרל פריירה לא משנה את טכניקת העבודה שלו. שהעולם ישתנה, לא הוא.

קאקה חשוב מרונאלדיניו

הקיבעון הזה מאוד בולט לעומת ההחלטות האחרונות של פקרמן וארגונייס, מאמני שתי הנבחרות המרשימות של המונדיאל, ארגנטינה וספרד. שניהם לא חששו להשאיר על הספסל שמות כמו טבס וראול, שלא ממש פגעו בליגה בה שיחקו בתקופה האחרונה. הכתבים הברזילאים, שדי גימגמו בהפסקת המשחק מול אוסטרליה, מספרים ששני השחקנים המצטיינים באימונים האחרונים היו רוביניו וזה רוברטו. האחרון נבחר לאיש המשחק ובצדק, השני הכניס קצב וגיוון במשחק ההתקפה של ברזיל, שנראתה אחרת לגמרי מאז שנכנס. המשותף לשניהם הוא הרעב הגדול, שעדיין מניע אותם, לעומת השמות הגדולים, שנראו מאוד עייפים, מנטלית ופיזית, ונכנעו יותר מדי בקלות לתיקולים של היריב.

"שחקני הספסל של ברזיל מאוד מתוסכלים שאין להם צ'אנס להגיע להרכב, במיוחד רוביניו", אומר איידנו אנדראה מוטה, כתב העיתון הברזילאי 'אל גלובו', ושדר בערוץ "ספורט טי.וי". "אם זה היה תלוי בי, זה רוברטו היה מחליף את רוברטו קרלוס בעמדת המגן השמאלי, וז'וניניו היה פותח בהרכב. הוא לקח חמש אליפויות בצרפת, אבל לא נותנים לו לשחק".

"רונאלדו הוא לא הבעיה היחידה, כמו שכולם חושבים", ממשיך הכתב הברזילאי. "רונאלדיניו מעולם לא שיחק טוב במדי ברזיל כמו שהוא משחק בברצלונה, גם ב-2002. בנבחרת הוא משחק בעמדה שונה מבארסה, וזאת בעיה. הוא לא יכול להראות את הכישרון הנפלא שלו, כמו בבארסה.

"קאקה לדעתי הוא הכוכב של ברזיל. אני תמיד אומר בטלוויזיה, שאם הייתי צריך לבחור שחקן אחד מהנבחרת, זה קאקה. היתרון הכי גדול שלו זה שהוא עדיין רוצה להוכיח את עצמו, במיוחד במדי ברזיל, להראות שהוא יכול להביא תארים רבים ברמות הגבוהות, לעומת רונאלדיניו, שהוא כבר אלוף אירופה. קאקה הוא שחקן קבוצתי ולא אינדיבידואליסט".

פריירה שחצן מדי

מוטה לא בטוח שנראה בטורניר הזה את ברזיל הגדולה והדורסת: "לדעתי ברזיל תנצח את כל שלושת המשחקים בסיבוב הראשון, אבל אני לא יודע מה יהיה בשלבים מאוחרים יותר. כדי שברזיל תתעורר, פריירה חייב לעשות כמה שינויים, אבל הבעיה שהוא שחצן מדי. ההופעות הכי טובות של נבחרת ברזיל היו בגביע הקונפדרציה, כאשר רוביניו ואדריאנו שיחקו ביחד בהתקפה, ורונאלדו לא הגיע. אבל פריירה מתנהג כמו פוליטיקאי, הוא חושב לפי שמות גדולים. בגלל זה הוא משחק עם שני חלוצים בעלי אותו סגנון, אדריאנו ורונאלדו. למזלנו, יש לנו עדיין המון כישרון בנבחרת".

לא רק פריירה מגלה נאמנות עיוורת לרונאלדו. גם הקהל מעודד אותו ללא הפסק. "האנשים בברזיל מאמינים שרונאלדו יכול לחזור על מה שקרה ב-2002, אבל זה קשה מאוד", מסביר מוטה. "ויותר קשה להוציא את רונאלדו מההרכב, למרות שהוא לא שיחק טוב גם בריאל מדריד. הוא איבד את הקסם שלו, את הרעב בעיניים, הוא שמן ולא חד כבעבר. דיברתי עם קאפו, כי הוא זה ששוחח עם רונאלדו על מה שקרה לו מול קרואטיה. הוא אמר לי שרונאלדו יהיה בסדר, אבל הוא לא רצה לדבר יותר מדי על מה שקרה.

"פריירה לא אומר כלום בנושא. מאוד קשה לסקר את הנבחרת, השחקנים לא אוהבים את העיתונאים, הם חושבים שאנחנו ביקורתיים מדי. זה לא התחיל רק במונדיאל. האוהדים בינתיים מאמינים שההיסטוריה תחזור על עצמה. ב-2002 רונאלדו הגיע אחרי פציעה בברך, אבל הפך לשחקן הכי טוב בגביע העולמי. יכול להיות שפריירה בסוף ייכנע ויוציא אותו מההרכב אחרי שני משחקים כושלים, לא בטוח. לי קשה להאמין שרונאלדו ישתפר. לכן אני גם לא יודע מה יהיה בשלבים מאוחרים יותר".
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully